Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mitä leikkauskipuun kun Panacod ja Tramal ei käy

Vierailija
17.03.2025 |

Olen menossa olkapääleikkaukseen, mutta sen saa ortopediltä selvää vastausta löytyykö mulle leikkauksen jälkeiseen oletettavasti 6-12 viikkoa kestävään helvettiin toimivia kipulääkkeitä. Voin sanoa, että Buranalla ja Panadolilla mulla ei lähde edes päänsärky. Sappirakko on poistettu, joten Panacodia en saa syödä ja Tramal/Tramadoli oksettaa niin ettei sekään käy. 

Kertokaa mulle, että jotain muutakin on käytettävissä vai onko jollain auttanut Tramalin kanssa pahoinvointilääke?

Viimeksi kun mut leikattiin, sain nukutusaineista jo niin kovan pahoinvoinnin, että sain sairaalassa maksimiannokset pahoinvointilääkettä suoneen (vaikka en kuulu nukutuspahoinvointiriskiryhmään (matkapahoinvoivat ja tupakoitsijat)).

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normileikkauskipuihin riittää burana ja/tai panadol. Aloittaja kuulostaa lähinnä siltä että tarvittaisi lääkitys (tai psykiatri) hysteriaan.

Itse kun olin onnettomuuden jälkeen isossa leikkauksessa, jossa useita luita korjailtiin ruuvein ja levyin, en saanut sairaalan jälkeen kotiin kuin Buranaa ja Panadolia, ilmeisesti koska mulla oli tiedoissa bentson käyttöhistoriaa (paniikkihäiriöön) ja pelkäsivät riippuvuusriskiä. Täytyy sanoa, että kipu oli niin järkyttävää, että olisin luultavasti päätynyt itsetuhoon, ellei yksityisen lääkäriaseman päivystyksestä olisi saanut kunnon lääkettä, jota käytin ensimmäiset 5 päivää kotona.

Vierailija
42/44 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tarvinnut olkapääleikkauksen jälkeen mitään kipulääkettä. Lääkäri kyllä kirjoitti reseptin varalle oli joku yhdistelmä kolmesta eri kipulääkkeestä. Koin että kipu oli niin vähäinen ettei tarvinnut. Aloitin kuntoutuksen heti leikkauksen jälkeen. Kun olkapäätä rääkkäsi liikunnalla tuli hieman kipua, mutta se meni ohi ihan kylmäpussilla.

Mulle tulee 6 viikkoa kantosidehoitoa ja kuntoutus alkaa vasta sitten. Korjataan repeytynyt jänne.

Mulle tuo tehtiin ja buranalla pärjäisin hyvin.  Kivut lievitti jo heti leikkauksessa siitä miten oli ennen leikkausta.  Mutta tietysti kivun sietokyky on jokaisella eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se paras paikka keskustella lääkityksestä eikä lääkärin kanssa. Itse vinkkaan, että lyö pottuvarvas johonkin niin kipu vie huomion pois olkapäästä.

Kysyn kokemuksia kun lääkärin kanssa keskustelu ei ole johtanut mihinkään. Ks. viestit edellä.

No täällä varmaan saakin lääkityksen kuntoon ja sit vaan lyöt nyrkkiä pöytään et nyt sitä ja sitä lääkettä tai uhkaat lyödä pottuvarpaan pöydän kulmaan. Meillä kaikillahan on haimat poistettu eikä panadolit auta.

Miksi vääristelet ja ilkeilet? Ihan asiallisesti ap kysyi. Haimat poistettu? Höpö höpö.

Vierailija
44/44 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on lääkärin tehtävä määrätä tehoavat lääkkeet, ei meidän. Ellei osaa kysyköön joltain kipulääke ekspertiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä