Yo-juhlat vasta viikon päästä valmistumisesta?
Onks ihan hirvee etikettivirhe pitää juhlat vasta seuraavana viikonloppuna? Kun jotenkin haluis nauttia siitä päivästä ilman, että joutuu nouseen viideltä aamulla viimeisteleen kämppää ja tarjottavia. Ja sit hirveessä hiessä laittautua ja kiukutella kaikille. Kauheella kiireellä koululle ja sieltä kiireellä kotiin. En usko, että oisin kauheen ihana emäntä tällä systeemillä 🙈
Haluisin pystyä järjestään juhlat niin ettei kaikilla olis hermo kireellä koko ajan
Ja kyllä, tiedän että apua on saatavilla tarjoiluihin yms. Mut budjetti on tosi rajallinen.
Kommentit (28)
En itse halua muistella omia ylioppilasjuhlia. Vanhempani kutsuivat sinne väkisin ihmisiä, joita en olisi juhliin halunnut ja joita vihasin ja pelkäsinkin ja muutenkin tuosta alkoi erittäin vaikea aika elämässäni, jonka seuraukset vaikuttavat yhä, vaikka tuosta on jo sellaiset yli 20 vuotta. Nämä ihmiset eivät kuitenkaan ole auttaneet tai tukeneet mitenkään, vaikka vaikeuksia on riittänyt ja sitä oikeaa käytännön apua olisin todella tarvinnut. Yksin olen aina jäänyt. Tuon jälkeen en olekaan sitten juhlia järjestänyt. Olisin tosin halunnut järjestää juhlat kun täytin pyöreitä vuosia ja kutsua sisareni, mutta sisareni ei suostunut tähän ja tyrmäsi ajatuksen. Ylioppilaslahjarahoilla jouduin muuten ostamaan ihan ruokaa itselleni kun en saanut mistään rahaa.
Ap, voitte järjestää juhlat ihan justiinsa siten ja silloin kuin te itse haluatte. Se ei ole tänä päivänä ollenkaan niin kaavoihin kangistunutta kuin joskus muinoin - ja miten tämäkin ketju antaa oudosti monessa viestissä ymmärtää. Siitä vain! Pääasia on, että juhlitaan ja mietitään ne yhdessä valmistuvan kanssa.
Ilman muuta järkkäätte juhlat siten, miten teille parhaiten sopii! Ei ole mikään pakko juhlia juuri silloin lakkiaispäivänä.
Omat juhlani olivat kaksipäiväiset. Lakkiaispäivänä perhe, naapurit ja kyläläiset. Seuraavana päivänä kunnon sukukokous :) Ihan mahtavaa oli, muistelen vieläkin niitä juhlia, vaikka niistä on jo 30v aikaa!
Me tehtiin noin viime vuonna. Ihan sama oliko jonkun mielestä hirveä virhe. Oli päivänsankarin toive, jota vastaan meillä vanhemmilla ei ollut mitään. Lähes kaikki kutsutut tuli paikalle, ihan muutama jäi pois aiemmin sovittujen matkojen tms takia.
Me järjestettiin viime vuonna häät. Varmaan viikkoa ennen laitettiin maahan eurolavat, torstaina päällinen. Perjantaina olin normaalisti töissä.
Kaikki oli valmiina. Lauantai aamuna kannettiin pihalle lautaset, kukka-asetelmat tein perjantaina.
Hyvin suunniteltu on todellakin puoliksi tehty
Tytär sai lakin joulukuussa ja oli kyllä ihanaa, kun ei tarvinnut sovittaa lakkiaisia koulla ja vieraiden vastaanottoa samaan päivään! 😅
Vierailija kirjoitti:
Tytär sai lakin joulukuussa ja oli kyllä ihanaa, kun ei tarvinnut sovittaa lakkiaisia koulla ja vieraiden vastaanottoa samaan päivään! 😅
Mä olen ollut syksyn ylioppilasjuhlissa monta kertaa, ja aina ne on järjestetty sinä päivänä kuin lakituskin koululla.
*perheemme nuoremman ylioppilaksi päässeen, tarkoitin (=toisen perheemme yo:n)