Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS ja subjektiivinen päivähoito-oikeus

Vierailija
11.03.2007 |

Huomasitteko HS:n mielipide osastolla kirjoituksen päivähito-oikeudesta ? Sen mukaan niitä äitejä, joilla on pienempi sisarus kotona ja vanhempi tarhassa on vain 3 %, ja vanhempainvapaalla tai työttöminä lastaan tarhassa pitäviä on 10%.

Eli eipä ole kovin suuri ongelma tämäkään asia, siis taloudellisesti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei täsmätä millään. Minä en edes tunne ketään, jolla ei olisi vanhempia lapsia osapäivähoidossa, kun vanhempi kotona.

Vierailija
2/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolme vuotta vanhaa tietoa. Uskoisin, että tänä päivänä tilanne on toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanne on takuulla aivan toinen.

4

Vierailija
4/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaatimaan lisää kunnallista kerhotoimintaa ja kokopäivähoidosta irrallisia osapäivähoitopaikkoja (jotka olisi suunniteltu alunperin osapäivärytmiin).

On älytön idea poistaa subjektiivinen päivähoito-oikeus! Esim. minun kohdallani se on ERITTÄIN tarpeellinen. Olen pian valmistuva opiskelija, teen oman alani töitä aina, kun niitä on (opettajansijaisuuksia) ja niitä joko on tai sitten ei ole - välillä edellisenä iltana pyydetään töihin seuraavaksi päiväksi jne.. Ja sitten viikkoon ei välttämättä ole mitään.

Olisiko minun siis heti valmistuttuani ryhdyttävä kotiäidiksi? Ainakaan minun alallani ei ole toivoakaan päästä heti täysipäiväisesti töihin. Mitään muuta mahdollisuutta ei ole kuin tehdä pätkiä toisen perään toivoen, että pätkät pitenevät.

Lapsillani on oikeus päivähoitoon. On hienoa, että he ovat saaneet rauhassa totutella lyhyin päivin kotihoidon jälkeen uuteen elämäntapaan. Ei tulisi mieleenkään ottaa heitä kotiin, vaikka " lojuisin" kuukauden työttömänä tai kaksi tai vaikka puoli vuotta. Teen sen ajan, kun ei ole töitä, muita ammattiini liittyviä töitä, jotka tuottavat toimeentuloa vasta pitkällä viiveellä. Teen niitä kotona, työhuoneessani. Minulla ei ole mitään todistusta, joka osoittaisi, että teen töitä. Ja jos subjektiivinen päivähoito-oikeus katoaisi, juuri minun kaltaiseni tapaukset, joiden olemassaoloa päättäjät eivät ole tulleet ajatelleeksi, kärsisivät.

Se, että ei ole palkkatöissä tai kokopäiväinen opiskelija ei tarkoita, että ihminen " lusmuilisi" . Mistä te tiedätte mitä nuo ihmiset kotonaan tekevät?