Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin joka päivä miehen exää

Vierailija
16.03.2025 |

On aikamoinen soppa. 

Olin viisi vuotta huonossa suhteessa, jossa minua vähäteltiin, haukuttiin, mitätöitiin. Oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa. 

Eron jälkeen tein kolme vuotta kovasti töitä, että sain itsetuntoni ihan hyväksi, vaikka varmasti eka suhde jätti jälkiä syvälle. Nyt voin vielä huonommin, kuin tuon väkivaltaisen suhteen aikana tai sen jälkeen. 

Tapasin 3v sitten mieheni, joka aluksi sai minut tuntemaan oloni maailman kauneimmaksi, halutuksi, arvokkaaksi ja tärkeäksi. Kun olimme olleet reilun vuoden yhdessä, alkoi minun vertailu hänen exään ja eräänlainen piikittely. Vaan hän tekee sen todella ovelasti, ei koskaan suoraan. Nyt minusta sitten tuntuu, että olen kaikessa surkea enkä koskaan tule hänelle riittämään, vaan mahtava ex päihittää minut kaikessa. En siivoa tarpeeksi, en näytä hyvältä, en osaa kokata yhtä hyvin. Hän häpeää minun kanssa olemista selvästi, vaikka exää tavallaan aina mainosti. 

Mua ahdistaa ja vaivaa tämä, koska en ole ikinä kokenut seurustelukumppanien exiä taakkana tai vertaillut itseäni keneenkään. Oon taas aivan hajalla ja rikki, ja mietin jopa seksin aikana, että ajatteleeko tai toivooko mies minun olevan hänen exänsä. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voin tehdä? Ero, terapia? Kuvittelenko vain kaiken omien epävarmuuksieni ja taustani takia?

Vierailija
2/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero , terapia ja sitten rauhassa uusi suhde kun olet siihen valmis . 

Vierailija
4/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla miehen kanssa?

Kuulostaa siltä, että mies on vain sinuun tyytynyt, kun exää tai muuta ei ole. Nostahan kytkintä. Opettelehan oleen yksinkin. 

Vierailija
5/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tietää vastauksen, joten jätän sen nyt vain tästä pois. Älä aikaile.

Vierailija
6/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi ihan oma elämä ilman häiritseviä ihmissuhteita?

Vierailija
7/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko jatkaa suhdetta? Jos vastasit kyllä, niin tärkeintä on keskustelu kumppanin kanssa. Sanoita tuntemuksesi. Jos kumppanisi tahtoo jatkaa kanssasi, hän muuttaa käytöstään.

Jos taas et tahdo jatkaa suhdetta tai kumppanisi ylenkatsoo keskustelussanne esiintyviä huoliasi, niin suhde kannattanee päättää.

Yksin ei kukaan parisuhdetta toimivaksi saa. Siihen tarvitaan kaksi.

Vierailija
8/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Osana laajempaa itsetunnon alaspäinpainamista aika kiero tapa manipuloida. Itse tein sen mokan, että nain ensimmäisen tyttöystäväni ja kaiken muun lisäksi olin aina hänen exäänsä huonompi. Kun sitten suhteen loppupuolella totesin, että olisi kannattanut panostaa exään vähän enemmän, ettei suhde olisi loppunut, otti kumppani aika tavalla lämpöä. 

Voin lohduttaa, ettet todennäköisesti ole exää huonompi. Tuo vain on tapa käyttää valtaa. Nosta kytkintä ja jatka matkaa. Minunkin olisi pitänyt jo paljon aikaisemmin. 

Vierailija
9/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon mitä vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa. Miksi ihmeessä ap siedät moista. 

Vierailija
10/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja terapia kuulostaa ihan suunnitelmalta tässä tilanteessa. Ja yleensäkin, jos kumppani jatkuvasti mainitsee eksänsä niin ero on aina silloin hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
11/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydätte näitä jalokiviä jotka haukkuu jotain sii voi lua? Laittaisin heti mäkeen tuollaisen tyypin. Haukkuva mies, kuin nainenkin voi toki olla elämäänsä väsynyt, töistään väsynyt mitävä vaan, mutta ei kai kukaan naista noin kohtele. 

Vierailija
12/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero ja terapia kuulostaa ihan suunnitelmalta tässä tilanteessa. Ja yleensäkin, jos kumppani jatkuvasti mainitsee eksänsä niin ero on aina silloin hyvä vaihtoehto. 

Tämä onkin pattitilanne, kun mies esittää ettei ikäänkuin koskaan olisi puhunut exästään. Mikä on totta siinä mielessä, ettei suoraan puhukaan. Eikä usein, mutta sitten esittää tyhmää ja ettei tiedä mistä on kyse. 

Vierailija
13/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen mies mielestäni tavallaan kiristää sua olemaan hänelle mieliksi ja helpompi kun vertaa exäänsä, eikä se ole oikein, sen pitäisi tykätä susta tuollaisena kun olet. Kerro se hänelle mutta älä suostu miellyttämään vertauksien vuoksi ja jättämisen pelossakaan.

Vierailija
14/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin pattitilanne, kun mies esittää ettei ikäänkuin koskaan olisi puhunut exästään. Mikä on totta siinä mielessä, ettei suoraan puhukaan. Eikä usein, mutta sitten esittää tyhmää ja ettei tiedä mistä on kyse. 

Eli harrastaa gaslightingia myöskin. Luiskaan vaan. 

Vierailija
15/15 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosta itseäsi, ansaitset parempaa.