Miehellä haaveena iso omakotitalo, vaikka ei tee mitään kotitöitä
Ihan pakko olisi saada vähintään 150 neliöinen talo, iso piha ja kunnollinen autotalli/hallitila. Ja todellisuus on se että hädintuskin kerran viikossa jaksaa viedä roskapussin. Millaiseksi hän kuvittelee sen todellisuuden sitten tuossa unelmassaan? Minä hoidan kaiken siivouksen ja ylläpidon, niin hän saa rauhassa puuhastella siellä hallissaan?
Minäkin kyllä haaveilen omakotitalosta, mutta voi olla että muutan sinne yksin tai jonkun muun kanssa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hoidat ylläpidon ja siivouksen, hoidat sen myös 150 nekiön talossa. Olette käytännössä keskenänne sopineet näin.
Ja lisäksi hoidat pihan ja talon kunnossapidon. Rikkaat nurmikon ja pensasaidat. Putsaat syksyllä rännit ja teet lumityöt. Peset kaikki 24 ikkunaa, maalata puuosat kymmenen vuoden välein . Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, oispa hienoa olla mies ja asua 150 neliön omakotitalossa niin, että vaimo tekee kaiken, sillä diilillä, että minä vien kerran viikossa roskapussin!
Harmi kun tämä on mahdollista vain nettipalstojen tarinoissa.
Ei ole. Isäpuoleni oli tuollainen paitsi ettei vienyt edes sitä yhtä ainoaa roskapussia, istui vain kuin sulanut michelin-ukko sohvalla tai nojatuolissa ja mankui minulta tai äidiltäni että mitä ruuaksi. Joskus ja jouluna kun sillä oli joku työ niin mankui ja kiukkusi ja jopa rääkyi että missä sen kalsarit on missä on housut missä auton avaimet. Ei ole raitistuttuaankaan ilmeisesti kahdessa muussa suhteessaan yhtään kivempi ollut ja syystäkin nyt vanhana yksin roskia täyteen hamstratussa kämpässään, mitä siskopuolelta kuullut 😐
Helposti voin kuvitella että tuota valioyksilöä lievempiäkin tapauksia on. Oma veli kasvanut hyvin samanlaiseksi, mutta hän ei kyllä ketään naista sillä asialla vaivaa, roskien keskellä elää vahamaisen likakerroksen peittämissä vaatteissa. Oli hänellä joskus tyttöystävä pari vuotta mutta jaksoi tsempata vain hetken ja aikuisvauvvailuun kaatui sekin homma.
Omasta miehestä minulla on vain hyvää sanottavaa, on minuakin ahkerampi, yhdessä tehdään omakotitalon hommat ja hän on oikeasti aivan ihana ! Eikä todellakaan mitään ole tarvinnut opettaa hänen minulle eikä minun hänelle kun molemmat on oikeustoimikelpoisia aikuisia. Jos toinen haluaa jonkun homman tehtävän tarkemmin/eri tavalla (hänellä puuhommat ja saunan lämmitys, minulla tiskit ja vesien kanto/säilytys) niin se tekee jolla on siihen huomattavasti korkeampi standardi. Ikinä ei ole tarvinnut riidellä kotitöistä, rahasta, melkeinpä mistään.
Ihmettelen aina näitä selityksiä, että minun pitää tehdä kaikki kotityöt.
Miten niin? En minä tee, jos ei huvita ja silloin ei ole puhtaita vaatteita tai siistiä kotia, mutta ei siihen kukaan kuole. Epäsiisteys on eri asia kuin siivottomuus ja roskapussit pitkin nurkkia. Jos mies haluaa, että on siistiä, niin hän siivoaa, minua on ihan turha vaatia siivoamaan.