Loppuelämä työttömänä?
Olen 53- vuotias pätkätyöläinen, hyvä koulutus, mutta työttömänä viimeiset kaksi vuotta ja pätkien välissä. Tuskin työllistyn enää. Uudelleen koulutus ei kannata eikä käytännössä mahdollista.Kelpaisi mikä tahansa työ, mitä osaisin tehdä ja mistä saa palkkaa. Tarvetta ei ilmeisesti ole, kun ei paikkaa saa. Jännä seurata, kun esim. ukrainalaiset ja muualta tulleet saa helpommin töitä, vaikka eivät hallitse suomen kieltä. Samoin ihmiset, joilla vähemmän koulutusta tai kokemusta.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tehtävän hakuaika on päättynyt. Saimme 752 hakemusta. Käymme hakemukset läpi ja olemme yhteydessä haastatteluun kutsuttaviin. Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä rekrytoivaan esihenkilöön.
Yritäppä tossa mitään töitä saada
Tossa on vielä vähän. Yhteen valtion työpaikkaan haki 3000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtävän hakuaika on päättynyt. Saimme 752 hakemusta. Käymme hakemukset läpi ja olemme yhteydessä haastatteluun kutsuttaviin. Mikäli sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä rekrytoivaan esihenkilöön.
Yritäppä tossa mitään töitä saada
Tossa on vielä vähän. Yhteen valtion työpaikkaan haki 3000.
Oli vain esimerkki. Siitä miten mahdotonta saada töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 54v, kohta 10 vuotta työttömänä. Lähden syksyllä opiskelemaan neljättä ammattia. En usko, että pääsen enää töihin.
Ei mitään järkeä enää opiskella.
Opiskelu pitää oman mielialan parempana. Tulee tunne, että pystyn sentään tähän, vaikka eivät ne töihin valitsekaan. Ja ainahan sitä voi lopulta onnistua kun yrittää ja yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 54v, kohta 10 vuotta työttömänä. Lähden syksyllä opiskelemaan neljättä ammattia. En usko, että pääsen enää töihin.
Ei mitään järkeä enää opiskella.
Opiskelu pitää oman mielialan parempana. Tulee tunne, että pystyn sentään tähän, vaikka eivät ne töihin valitsekaan. Ja ainahan sitä voi lopulta onnistua kun yrittää ja yrittää.
Jos olis rahaa opiskella ees
Tämä on ap lukuisten suomalaisten naistenkin tarina. Ei auta, vaikka on kielitaidot, koulutus ja työkokemus.
Anna ihanan kuoleman tulla. UUH Aaah buuuh lääh
On kyllä harmittavaa kun yli 50v ei ole mahdollisuuksia töihin, itse tein 64v asti määräaikaisia palkkatukitöitä ja välillä ansiosidonnaisella, jäin vuoden eka päivä eläkkeelle, 65v, mutta nyky työttömiltä viety pienemmätkin työllistymis mahdollisuudet. En todellakaan ymmärrä tämän hallituksen ajatusmaailmaa. Edesmennyt tätini aina sanoi, kun on SDP hallitus, kaikilla on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Anna ihanan kuoleman tulla. UUH Aaah buuuh lääh
Tulee antamattakin, sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Hei hei siellä! Nyt jotain kivaa elämään! Ootko miettinyt vaikka uusiin ihmisiin tutustumista, vaikka jotain lyhempääkin koulutusta, uutta harrastusta (ilmaiset on itseasiassa niitä parhaita omaan makuun) tms? Uudet kivat asiat elämään harvoin tulevat mukavuusalueella pysymisellä. Toi vaan kuulosti tutulta ja nyt oon tilanteessa jossa vapaa-aikaa ja aikaa vaan olemiselle on liian vähän (ääripää sekin), mutta tarkoitan vaan sitä että koskaan ei saa luovuttaa elämänsä ohjaksia siihen että "tällaista tää nyt vain on" Tsemppiä! N33
No hei hei vaan. Olen 54-vuotias monessa liemessä keitetty tosiosaaja, jolta lähti organisaatiomuutoksessa työpaikka alta. En kaipaa uusia ihmisiä enkä aktiviteettia elämääni, sillä sosiaalinen piirini on suuri ja elämäni sisällöllisesti rikasta. Kaipaan työtä, sillä minulla on osaamista ja annettavaa.
58 (M) ja lopetin pyristelyn kun tarjolla oli vain ns. kuntouttavaa ja aktivoivaa (vaikka en ole epäkunnossa enkä passivoitunut)
Nyt toimeentulotuella ja toivottavasti saan pysyttyäkin eläkkeeseen asti.
Kun ei kelvata, niin ei sitten kelvata, helvata. (oho, rimmas)
Laitoitko ceeveeseen 35 vuoden tauon kohdalle "nukuin vähän pitkään tuossa, niin en ehtinyt töihin"?