Syntyvyyden romahdus johtuu naisten pinnallisiksi ja turhamaisiksi muuttuneista elämäntapaihanteista
Kyllähän totuus on, että viimeisten 15 vuoden aikana hyvin monen naisen elämäntapaihanteet ovat muuttuneet pinnallisiksi ja turhamaisiksi. Aikaisemmin lähes kaikilla naisilla oli haaveena jossain vaiheessa löytää mies ja perustaa perhe. Nykyään tuollaisia naisia on paljon, paljon vähemmän. Monia naisia kiinnostaa elämässään nykyään vain kaikki pinnallisuus ja turhamaisuus, kuten wine & travel elämäntapa. Liekö somella vaikutusta tuohon. Vaikuttaa myös siltä, että moni nainen haluaa elää ikuista nuoruutta, eihän sellaiseen tietenkään lapset sovi.
Mutta tuosta asiastahan ei tietenkään saa syntyvyyskeskusteluissa puhua. Vaan pitää etsiä syitä romahtaneeseen syntyvyyteen heikoista tulevaisuudennäkymistä ja heikosta uskosta tulevaisuuteen, ilmastoahdistuksesta, työttömyyden pelosta, hintojen noususta ja mahdollisesta omasta heikosta taloustilanteesta, vaikka todellinen syy syntyvyyden romahdukselle on todennäköisesti jossain aivan muualla.
Kommentit (1207)
Vierailija kirjoitti:
Leikitellään sillä ajatuksella, että miesten palkat maksetaan naisten tileille. Nainen osaa hoitaa perheen raha-asiat paremmin kuin mies. Nainen voi halutessaan maksaa miehelle pientä taskurahaa. Ihan siis tällaista ajattelin.
miks tää alistaminen ja kiusaaminen on sun ajatusleikin ydin
omassa ajatusleikissä ei kenellekään toivottu mitään kipua, kärsimystä tai muutakaan pahaa
Kyllä minäminäminä miehenä tiedän ja taidan parhaiten synnytykset ja kaikki muutkin naisten kotkotukset, röyhprööt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäminäminä miehenä tiedän ja taidan parhaiten synnytykset ja kaikki muutkin naisten kotkotukset, röyhprööt.
eiköhän se oo jo aika selväks tullut ettei me mahduta toistemme idyyleihin hahaha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitellään sillä ajatuksella, että miesten palkat maksetaan naisten tileille. Nainen osaa hoitaa perheen raha-asiat paremmin kuin mies. Nainen voi halutessaan maksaa miehelle pientä taskurahaa. Ihan siis tällaista ajattelin.
omassa ajatusleikissä ei kenellekään toivottu mitään kipua, kärsimystä tai muutakaan pahaa
Eeei toki halusit vaan itelles naisen synnyttämään sulle 10 lasta jotta saisit lisää Kela-rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiusaaminen? Tuossahan vähennetään miesten hommia, niiden ei tarvitse rasittaa pieniä päitään raha-asioilla. Eikä taatusti aiheuta kipua tai muutakaan harmia yhdellekään miehelle.
Vierailija kirjoitti:ku mä haluun pippelillisenä sanoo viimeisen sanan tähän asiaan niin kun mun mielestä synnyttäminen nyt ei vaan oo naisille niin kamalaa
edelleen, se lukutaito edes alkeellisella tasolla vois auttaa tätä ajatuksenvaihtoa
ja kukaan teistä ei oo edelleenkään synnyttänyt, joten meidän kaikkien kokemukset siitä on täysin samat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeei toki halusit vaan itelles naisen synnyttämään sulle 10 lasta jotta saisit lisää Kela-rahaa.
Tosin kaikki ne Kela-rahat maksetaan äidin tilille, joten siinä meni sekin ansaintamahdollisuus.
Just näin. Naiset takas hellan ja seimen ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se vaihdettiin jo siihen muotoon että haikara tuo ne lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"niin, miksen saa noihin ajatuksiin mitään vastauksia, pelkkää epämääräistä kiukuttelua ja raivonpuuskaa
etkö itse edes ajatuksen tasolla koe tuollaista elämää millään tavalla mielekkäänä, siis jos esim ajatellaan että kaikki raskaudet, synnytykset jne menis hyvin"
Tuu kertomaan sitten, kun oot itse paskantanut 10 vesimelonia.
niin sieltä taas lukutaidon suurmestari osas lukea noinkin pitkästä tekstistä kohdan
siis jos esim ajatellaan että kaikki raskaudet, synnytykset jne menis hyvin
Ei ne raskaudet ja synnytykset (naisilla, jotka tekevät nekin työt 1000%:sti) pelkällä AJATTELULLA tapahdu saati mene hyvin. Raskaudet ja synnytykset vähenevät syystä.
:D ei helevetti että sinä oot tyhmä
Kaikille naisille synnytys ei ole tuskaa ja kärsimystä, varsinkaan heille, jotka eivät siihen kertaakaan suostu (edes kaikista edellytyksistä/pakkosaneluista huolimatta).
tai jos oletus on että raskaudet ja synnytys menee mahdollisimman hyvin niin kaipa minä voisin itsekin sen homman tehdä
"sitä paitsi jos et oo synnyttänyt mitä sulla on sen enempää sanottavaa synnytyksestä"
Olen synnyttänyt enkä aio mennä sinne kertaakaan enää. Sinä et osaa edes kuvitella sitä kivun määrää.
Siksi mua myös naurattaa aika stanasti noi sun kommentit synnyttämisestä.
Jollain toisella naisella voi olla erilainen kokemus synnyttämisestä, mutta sun kannattais olla hiljaa siitä, kun et asiasta mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
"sitä paitsi jos et oo synnyttänyt mitä sulla on sen enempää sanottavaa synnytyksestä"
Olen synnyttänyt enkä aio mennä sinne kertaakaan enää. Sinä et osaa edes kuvitella sitä kivun määrää.
Jollain toisella naisella voi olla erilainen kokemus synnyttämisestä, mutta sun kannattais olla hiljaa siitä, kun et asiasta mitään tiedä.
niin eli sun mielestä siis koska sun synnytys oli niin huono ettet halua lisää lapsia se tarkoittaa ettei ykskään nainen voi haluta yhtä lasta enempää
asia selevä, näinhän se taitaa olla joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin eli sun mielestä siis koska sun synnytys oli niin huono ettet halua lisää lapsia se tarkoittaa ettei ykskään nainen voi haluta yhtä lasta enempää
Kukaan normijärkinen nainen ei patriarkaatin halveksuttuna pick-me -sätkynukkena yritä pakottaa kanssanaisiaan mihinkään mitä he eivät halua. Sinun taas on kohduttomana kihomatona turha miesselittää kohdullisten puolesta (oli se kohtu sitten käytössä tai ei) yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Mun synnytys sujui hyvin. Silti puhun sellaisesta kivusta, jota sinä et voi edes käsittää.
En halua edes tietää, millaista kipua ovat kokeneet ne synnyttäjät, joilla kaikki ei ole mennyt hyvin. Ei todellakaan käy pienessä mielessäkään vähätellä kenenkään kokemusta.
Kuukautissimulaattori ja synnytyssimulaattori pakkokäyttöön ap:n kaltaisia aivopieruja piereville koiraskoijareille.
Tuotekehitykseen lisättävä myös endometrioosisimulaattori ja työryhmän koostuttava naisista eikä pippelillisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"niin, miksen saa noihin ajatuksiin mitään vastauksia, pelkkää epämääräistä kiukuttelua ja raivonpuuskaa
etkö itse edes ajatuksen tasolla koe tuollaista elämää millään tavalla mielekkäänä, siis jos esim ajatellaan että kaikki raskaudet, synnytykset jne menis hyvin"
Ootkos muuten koskaan edes nähnyt yhtäkään synnytystä?
niin eli sun ajatus on nyt se ettei lapsia hankita koska synnytys on niin kamala juttu ettei yksikään nainen koko maailman ikuisessa historiassa ole niin kamalasta kokemuksesta selvinnyt
ikävää kyllä jos se synnytyspelko on noin kamala että se estää edes ajatukset lastenhankkimisesta
Etpä osaa lukea sinäkään. En nimittäin sanonut noin. Miehellä ei ole mitään sanottavaa tuohon
Jos tän yhden mielestä helppo synnytys on kivuton synnytys niin kai mulla sitten oli helpoin: "synnytin" nukutettuna hätäsektiolla. Helppous jäikin sitten siihen. Ensimmäinen vuorokausi jännitettiin jääkö lapsi eloon ja seuraavat sitä onko lapsi vaikeasti vammautunut (cp-vamma, sokeus, monielinvaurio tms.) Jostain saatiin aikaan vielä hoitovirhe ja lapsi oli seuraavat kaksi kuukautta eri sairaaloissa. Nyt lapsi on selvinnyt noista ajoista, mutta sille jäi tiettävästi ainakin yksi elinikäinen vamma.
et joo, tosi helppoa ja silleen, tiiäks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin eli sun ajatus on nyt se ettei lapsia hankita koska synnytys on niin kamala juttu ettei yksikään nainen koko maailman ikuisessa historiassa ole niin kamalasta kokemuksesta selvinnyt
ikävää kyllä jos se synnytyspelko on noin kamala että se estää edes ajatukset lastenhankkimisesta
Etpä osaa lukea sinäkään. En nimittäin sanon
Eipä se raskain osuus mullakaan se synnyttäminen ollut. Raskain osuus oli vasta edessä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt vaja.kki viimeinkin takoa kalloosi, että kaikki naiset eivät halua kakaroita!
missä oon sanonut haluavani "pildeä"