en ole KOSKAAN maksanut mitään uutisista, ohjelmistoista, suoratoistosta, musiikista enkä internet tai puhelinliittymästä
Turhempaa rahanhukkaa en tiedäkään, jos kaiken tämän saa ilmaiseksi ja nopeammin mitä monet muut.
Jos 20 vuoden tilaus hesaria maksaa yli 10000 euroa, niin väitän että 20 vuodessa olen säästänyt vähintään 50000 laittamatta yhtään rahaa niihin digitaalisesti saatavilla oleviin asioihin, joita olen omistanut ja edelleen omistan.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, kaikki nuo ovat olleet ilmaiseksi töistä.
Yleverokin?
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisena ei mene ylelle rahaa veroistani. joten katselen ilmaiseksi ylen uutisia. Hesarin ja iltapäivälehtistä pystyy lukemaan ilmaiseksi uutisia. Osa jutuista on maksumuurin takana, mutta turhien juttujen takia ei tarvitse maksella mitään ylimääräistä.
Tietokoneen mukana tulevasta käyttöjärjestelmästä ei tarvitse erikseen maksaa, kun sen hinta on laitettu tuotteen hintaan. Selaimet on ilmaisia. Joten tietokoneeseen ei välttämättä tarvitse hankkia mitään maksullisia ohjelmia.
Onko nettiliittymäsi ilmainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinun nettisi ja puhelimesi maksaa?
18 vuoden ikään vanhempani, siitä eteenpäin työnantaja. Ja seuraavaan inttämiseesi; älä jaksa.
Kai sä hölmö ymmärrät että ne vähennetään sun palkasta? Mikään ei ole ilmaista eikä työnantajasi ole hyväntekeväisyyslaitos. Menee hermot kuinka vatun tyhmiä ihmiset ovat.Ei minulla ainakaan, vaan se on palkan lisä, koska joudun työn vuoksi sitä käyttämään.
Kun sinulle on annettu työntekoa varten puhelin, niin se ei ole tarkoitettu henkilökohtaisia asioita varten. Kun käytät firman laitteita henkilökohtaisiin asioihin, niin toivottavasti palkan laskija on laittanut nuo asiat verojuttuihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18 vuoden ikään vanhempani, siitä eteenpäin työnantaja. Ja seuraavaan inttämiseesi; älä jaksa.
Kai sä hölmö ymmärrät että ne vähennetään sun palkasta? Mikään ei ole ilmaista eikä työnantajasi ole hyväntekeväisyyslaitos. Menee hermot kuinka vatun tyhmiä ihmiset ovat.Sanoinhan jo; Älä jaksa.
Miksi itse jaksoit. Ei ketään kiinnosta mistä maksat ja mistä et.
Ei kai kukaan päästään terve ihminen Hesaria tilaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä työsuhdepuhelimestakin maksetaan. Se maksu tapahtuu siten että palkkaasi nostetaan 20 eurolla, sitten maksat siitä korkeammasta palkasta lasketaan verot ja veroluonteiset maksut ja nämä vähennetään sitten rahapalkasta, eikä bruttopalkasta. Käytännössä siis maksat 20 euroa joka kuukausi puhelimestasi.
Onko se sitten paljon vai vähän on eri asia, mutta yhtäkaikki maksat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä hölmö ymmärrät että ne vähennetään sun palkasta? Mikään ei ole ilmaista eikä työnantajasi ole hyväntekeväisyyslaitos. Menee hermot kuinka vatun tyhmiä ihmiset ovat.Sanoinhan jo; Älä jaksa.
Miksi itse jaksoit. Ei ketään kiinnosta mistä maksat ja mistä et.
No pari sivullista kommentteja näyttää jotakuta elämäntapani kiinnostavan. Se, että käyn palkkatöissä ei ole tässä se juttu, eikä se että olen ostanut tarpeellisen kaluston kuluttaakseni kaikkea tätä.
Toki ilman tulojakin pääsisin varmaan samaan tilanteeseen, esimerkiksi opiskeluaikana lainasin naapurin langattomasta netistä kaistaa kun hänellä oli nopeampi yhteys. Puhelimeen joutuisin ostamaan kenties 10e prepaidin aina joka vuosi jotta voisin ylläpitää jotain laitetta jos joku haluaa soittaa, mutta tuo 10e voidaan muuttaa takaisin käteiseksi tai vaikka ruoaksi jolloin prepaid saldo voi pysyä nollana.
Työsuhden läppärin tai puhelimen ja liittymät maksat verotuksen kautta. Niillä on verotusarvo ja koska ne vaikutta akooknaisveroasteeseen, niin se "Ilmainen" voi olla oikeasti kalliimpi kuin itse maksa. Vain kelalainen voi sanoa, ettei maksa mitään, koska kela maksaa kaiken.
Aloittaja taitaa olla aika nuori. Ennen musiikki ostettiin fyysisinä levyinä tai kasetteina, koska radiosta ei tullut mieluista musiikkia kuin hyvin harvoin.
Oletkohan lukenut ne työpuhelimen ja sähköpostin käyttöoikeudet ennen allekirjoittamista? Meillä esim. niitä ei saa käyttää henkilökohtaisiin tarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja taitaa olla aika nuori. Ennen musiikki ostettiin fyysisinä levyinä tai kasetteina, koska radiosta ei tullut mieluista musiikkia kuin hyvin harvoin.
Oletkohan lukenut ne työpuhelimen ja sähköpostin käyttöoikeudet ennen allekirjoittamista? Meillä esim. niitä ei saa käyttää henkilökohtaisiin tarkoituksiin.
Joillain oli 2-pesäinen kasettisoitin jolla sai kopioitua yhdestä kaksi nappia painamalla. Sitten oli myös CD-levyjä joita pystyi polttamaan ja voi edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä jossain STASI:ssa?
Mitä sitten, ei kuulu sinun turhat asiat tänne.
Ok, minä maksan näistä mielelläni Spotify, Netflix, Max ja Bookbeat. Ilmainen Spotify mainoksilla ja rajattuna ei kiitos. Tykkään kuunnella kirjoja, e-library on ilmainen mutta surkea valikoima. Suoratoistopalvelut ovat itselle ehdottomia, TV tarjonta on surkeaa.