Onko tokmannien aika ohi?
Tokmannilla yleensä noin 40% kalliimpaa kuin muualla ja aina hyllyt tyhjillään. Onko tokmanni vaikeuksissa?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni täyttää Anttilan jättämän tyhjiön, koska siellä on iso valikoima. Puuilossa ei.
Missä puuilossa olet käynyt, sielähän sitä tavaraa nimenomaan on ja hyllyt eivät ole tyhjänä. Tokmannilla kun joku loppuu niin lisäystä tulee n. 4 vuoden päästä.
Onko puuilossa iso valikoima vaatteita ja kenkiä?
Kuka ostaa Tokmannin vaatteita tai kenkiä?? Vaatekaupathan on ihan erikseen. En ikinä kehtaisi kulkea Tokmannin muodottomassa rytkyssä 😅
Niin Temustahan ne nykyään ostetaan. Laatua sen olla pitää.
Vartalo vaatteen sisällä vaikuttaa miltä vaate näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin meidän Tokmannilla ei useinkaan ole tarjoustuotteessa hintahalsteria jos on liian kova tarjous.
Vaikka joku tietty verho tai hammasharjan pää tms jota tiedät mennä etsimään ja tavaraa on hyllyssäkin - mutta normaalihinnalla eikä mitään mainosplakaatia ole.
Otat tuotteen ja menet kassalta kysymään hintaa, toki tulee sitten tarjous kuten koneelle on pääkonttorilla koodattu. Ja myyjää kismittää kun meninkin löytämään tarjoustuotteen ja katteet kärsivät.
Myyjää kismittää?? 🤣 Ei ne myyjät mitään kauppiaita ole. Sama tessin palkkataulukon paska korvaus sai asiakas tuotteen tarjoushintaan tai ei.
No sehän noissa hintalappujen panttauksissa juuri ihmetyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellän Puuilon sellaiseksi miesten kaupaksi, ja meillä mies siellä lähinnä käykin.
Myy ne naisille sopivia tuotteita kuten pyykkipulvereita, yleispuhdistusaineita, tiskiharjoja ja moppeja. Lisäksi on erilaisia karkkeja. Sipseistä en tiedä.
Naisille sopivia? Meillä kyllä mieskin käyttää noita.
Itse ostin viimeksi rautalankaa ja rukkasia.
-nainen
MIhin nainen edes tarvitsee tuollaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin meidän Tokmannilla ei useinkaan ole tarjoustuotteessa hintahalsteria jos on liian kova tarjous.
Vaikka joku tietty verho tai hammasharjan pää tms jota tiedät mennä etsimään ja tavaraa on hyllyssäkin - mutta normaalihinnalla eikä mitään mainosplakaatia ole.
Otat tuotteen ja menet kassalta kysymään hintaa, toki tulee sitten tarjous kuten koneelle on pääkonttorilla koodattu. Ja myyjää kismittää kun meninkin löytämään tarjoustuotteen ja katteet kärsivät.
Myyjää kismittää?? 🤣 Ei ne myyjät mitään kauppiaita ole. Sama tessin palkkataulukon paska korvaus sai asiakas tuotteen tarjoushintaan tai ei.
Ammattitaidottomuudesta, liian vähästä henkilökunnasta ym. se kertoo. Olet kyllä aika hauska, jos kuvittelet, että myyjät harrastaa jotain kiusaa siellä asiakkaille. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miellän Puuilon sellaiseksi miesten kaupaksi, ja meillä mies siellä lähinnä käykin.
Myy ne naisille sopivia tuotteita kuten pyykkipulvereita, yleispuhdistusaineita, tiskiharjoja ja moppeja. Lisäksi on erilaisia karkkeja. Sipseistä en tiedä.
-nainen
Siinäpä sulle täksi päiväksi ihmeteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin tokmannilla käynnin kun tuli tuo äppi. Hinnat nousivat ja äppitarjoukset on vain halpoja en jaksa säätää sellaisten kanssa ja ne on vielä niin epäselvästi merkitty että kerran erehdyin ostamaan 11 euron pyykinpesuaineet. No riitti tommonen epäselvyys ja vaihdoin kauppaa. Sama on lidlisdä en tiedä mitkä tarjoukset koskee kaikkia asiakkaita ja mitkä äppiasiakkaita joten en käy.
Ja jos joku ihmettelee en tarvitse 500€ puhelinta vain siksi että siihen mahtuu lataamaan kaikkienketjujen äpit ja vielä kassalla sellaisten kanssa säätämään. Huh.
Ei minulla ole mitään äppiä Tokmanille mutta netissä liityin tokmannin klubiin niin lähettivät klubikortin ja sitä korttia näyttämällä saa ne klubi alennukset kassalla.
Minä en ole saanut ikinä mitään klubikorttia. Puhelinnume
Kun liittyy Tokmanniklubiin, pitää siis kassalla kertoa puhelinnumeronsa. Ei sitä numeroa tarvitse huudella siinä, jos sinulla ei ole korttia, kirjoita puhelinnumero paperilapulle ja ojenna se kassalle. Niitä korttejakin saa toki siitä kassalta, sen kun pyytää vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Vastauksesi kuullosti ihan miehen vastaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Vastauksesi kuullosti ihan miehen vastaukselta.
Niin no, minä olenkin rautalankaa ja rukkasia ostava nainen, mitä muuta voisit odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ne pari myyjäö per vuoro ehdi kaikkea tekemään. Jos tarjous vaihtuu jatkuvasti niin tylostusrumba on loputon. Siihen ei ole ketään laittamassa niitä paikalleen kun joku hyllyttää ja toi en palvelee asiakasta. Kassa ei voi poistua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
Samaan kuin mieskin. Ei niitä penikseen ole tarkoitettu vaikka ehkä innokkaimmat saattavat jotenkin käyttää myös siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin tokmannilla käynnin kun tuli tuo äppi. Hinnat nousivat ja äppitarjoukset on vain halpoja en jaksa säätää sellaisten kanssa ja ne on vielä niin epäselvästi merkitty että kerran erehdyin ostamaan 11 euron pyykinpesuaineet. No riitti tommonen epäselvyys ja vaihdoin kauppaa. Sama on lidlisdä en tiedä mitkä tarjoukset koskee kaikkia asiakkaita ja mitkä äppiasiakkaita joten en käy.
Ja jos joku ihmettelee en tarvitse 500€ puhelinta vain siksi että siihen mahtuu lataamaan kaikkienketjujen äpit ja vielä kassalla sellaisten kanssa säätämään. Huh.
Ei minulla ole mitään äppiä Tokmanille mutta netissä liityin tokmannin klubiin niin lähettivät klubikortin ja sitä korttia näyttämällä saa ne klubi alennukset kassalla.
Minä en
Tämäkin o kassalla säätämistä. Kuitenkin harvoin käyn. Lompakossa jo valmiiksi korttejajotka käytössä 1x vuosi. Antaisivat vaan kaikille alet suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
No... pitää vääntää miehelle rautalangasta ja välillä pitää jaella rukkasia 😌
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
-ohis
Kiitti. Nyt ymmärsin vihjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen
-ohis
Harvoin sitä rautalankaa pippelillä väännetään. Ainakaan minä en sellaista ihmettä ole nähnyt.
No ei ainakaan henkilöstöasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Puuilo paremmilla katteilla jyrää.
Ei ainakaan henkilöstöasioissa.
Puuilossa ei myydä vaatteita yms
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni yrittää lähes joka kerta huijata hinnoissa. Sitten saa tapella kassalla. Ihan kamala kauppa, rusta ja puuilo on paljon reilumpia, hinnat aina oikein.
Onko entinen Robin Hood? Alkuperäisessä Tokmannissa ei sentään niin usein ole ollut kassatappeluja kuin Robbarissa aikoinaan, molemmissa tuli käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla tokmannit ovat ihmisten tavarataloja, kun maalaiskunnissa ei muita juuri ole. Eli pärjäävät haja-asutusalueella kyllä.
Tämä on totta. Omallakin paikkakunnalla (pienehkö kaupunki) ei ole Tokmannin lisäksi kuin Löytötex. Jo näissä huomaa tuon hintaeron. Jos vain Löytötexistä löytää haluamansa tuotteen, se on huomattavasti halvempi kuin Tokmannilla (esim. langat, paristot, pesuaineet ja vessapaperit). Se juuri sitten kenkuttaakin, että jotkut tavarat on pakko hakea Tokmannilta ja maksaa ne riistohinnat.
Johan Tokmannin perustaja Kyösti Kakkonen kertoi haastattelussaan, ettei entisestä Tokmannista ole mitään jäljellä, sen piti olla halpakauppa. Sitä se ei todellakaan ole.
Kakkonen ei ole perustanut Tokmannia. Sen perusti Esko Laakkonen ja Kakkonen tuli mukaan vasta vuoden päästä kaupan avaamisesta. Toki Kakkosesta tuli sittemmin kaupan näkyvin edustaja.