Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulostaako tämä teistä hyvältä yhteenmuuttodiililtä miehen kanssa?

Vierailija
15.03.2025 |

Mies nosti kissan pöydälle ja ehdotti että nyt olisi korkea aika muuttaa yhteen, kun on kihloihinkin menty. Pakettiin kuuluu mies, kolme koiraa ja omakotitalo Hyvinkäällä kun itse asun Helsingin ydinkeskustassa ja pääsen helposti julkisilla minne vain. Koirat tykkäävät minusta ja minä heistä, joten siitä tusin aiheutuu ongelmia ja oman työni voin järjestää niin että siirrän itseni täysin miehen luo. Ainoa miinus on se, että miehellä on velkaa talosta ja se jos mikä pännii minua. Miksi? Minulla ei ole velkaa ja haluan elää vapaata elämää jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Vakavissaan olemme menneet kihloihin mutta tähän saakka on nähty 3-6 kertaa viikossa + lomat vietetty yhdessä ja taloudet on olleet omat kummallakin. En ala elämään miehen siivellä mutta en halua alkaa maksamaan lainaakaan. Maksanko vuokraa tai muuta asumiskuluja vai mikä olisi reiluinta kummallekin? Ja kerrotaan vielä, että en ole aiemmin asunut yhdesäs miehen kanssa, joten tilanne on uusi.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, miten niin moni sanoo, ettei pidä muuttaa yhteen toisen omistamaan taloon. Taitavat olla sinkkuja ja myös pysyä sinkkuna.

Muuta ihmeessä, jos siltä tuntuu. Asuntolaina ei ole mikään peikko, kaikillahan sitä on. Asumisen ja elämisen kulut pitää tietenkin jakaa. Yleensä ne jaetaan puoliksi ellei tulotasossa ole isoa eroa. Koska mies omistaa asunnon, hän vastaa lainasta, lainan korosta ja remonteista. Jotain vuokraa hänelle on hyvä maksaa, summan voi jokainen sopia itse. Pienessä asunnossa vähän alle puolet markkinavuokrasta on sopiva, omakotitalossa se voisi olla kohtuuttoman paljon.

Vierailija
62/62 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis onko tässä kyse vuokrasuhteesta? Ja miksi muuten AINA näissä keskusteluissa huomioidaan vain markkinahintaisen vuokran määrä, muttei ikinä elintason huononnusta kun joutuu jatkossa asumaan yhdessä miehen, ja tässä tapauksessa myös koirien, kanssa?

Oma neuvoni olisi kaikille, että ÄLKÄÄ MUUTTAKO YHTEEN. Ei kannata, jos se tarkoittaa sitä, että parisuhteesta tulee vuokrasuhde ja toisen motiivi asua yhdessä on vuokratuotto."

Minkälainen mielenmaisema on ihmisellä, jonka mielestä elintaso huononee, kun joutuu asumaan miehen kanssa? Kannattaako hänen neuvoja kuunnella tässä tapauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla