Eläinrakkaat kiihkoilijat vähättelevät ihmisten kärsimystä?
Aina kun oon nähnyt netissä jonkun kertovan siitä kuinka eläimiin kohdistuva väkivalta ahdistaa, kyseinen henkilö jossain vaiheessa sanoo jotain "se että eläimiä satutetaan herättää syvempää vihaa kuin se että ihmisiä satutetaan" tai jotain vastaavaa.
Eläinten oikeudet ovat tärkeitä, mutta jotain rajaa siihen hörhöilyyn. On naurettavaa, että pienemmät olennot saavat enemmän empatiaa kuin suuremmat olennot eli ihmiset. Tuollaiset hörhöt eläinrakkaat antavat sympatiaansa/empatiaansa lähinnä eläimille, ei ihmisille.
Yleensä noin hörhöä eläinrakkautta selitetään sillä, että viaton eläin on puolustuskyvytön ja siksi on pahempaa, jos satutetaan viatonta eläintä. No kyllähän ihminenkin on viaton ja monesti puolustuskyvytön, jos joku hyökkää kimppuun. Eihan tuossa logiikassa ole mitään järkeä.
Kaikista vähiten empatiaa saavat sellaiset ihmiset, joita on kohdeltu väärin ja jotka traumatisoituneena käyttäytyvät kiukkuisesti. Ja alkoholisoituneet vanhat miehet eivät saa empatiaa ollenkaan. Itse olen 35-vuotias nainen, en siis ole puolustamassa itseni vuoksi vanhoja miesjuoppoja. Olen huvittunut, kuinka joidenkin eläinhörhöjen mieli toimii.
Ihmisrakkaat kiihkoilijat vähättelee eläinten kärsimystä. Onhan se meille opetettukin niin.