Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattlet minusta, olin osa.aikatöissä ja säästin 5000e ja nyt lähdössä 2kk reissuun?

Vierailija
15.03.2025 |

Yleensä sanotaan että jos on työtön ei pysty "lomailla". Mutta olin töissä ja säästin niin enkö ansaitse reissuni?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen olen tänäkin vuonna sijoittanut jo 50 000 € ja pystyn sen tuotoilla tekemään ihan mukavan lomamatkan vaikka joka vuosi tästä ikuisuuksiin ilman että rahani vähenevät.

Et ainakaan tämän hetken ja viime vuosien pörssissä. 

Aivan hyvin saan. Netto-osinkotuottoni on vuosia ollut 5-7% välissä. Niin myös tälle vuodelle ennakoitu tuotto ja jo nyt on tullut mukavia osingonkorotuksia bonuksena. eli 2500-3500 on tulossa yksistään tämän vuoden sijoituksista rahaa.

Vierailija
22/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, köyhänä silti pysyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ajattele sinusta mitään. Sinä olet täysin yhdentekevä minulle.

Vierailija
24/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon hotelleissa yksin huoneessa se maksaisi väh. 150 e yö eli 60 päivää =8 571 euroa. 

Kannattaa huomata, että reissunkin aikana kotimaassa juoksevat kahden kuukauden laskut on maksettava. Vuokra, vesi, sähkö, muut tulevat laskut. Ja mistä työstä saa 2 kuukauden loman? 

Vierailija
25/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon hotelleissa yksin huoneessa se maksaisi väh. 150 e yö eli 60 päivää =8 571 euroa. 

Kannattaa huomata, että reissunkin aikana kotimaassa juoksevat kahden kuukauden laskut on maksettava. Vuokra, vesi, sähkö, muut tulevat laskut. Ja mistä työstä saa 2 kuukauden loman? 

suomessa saa asumistukea

Vierailija
26/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä. Matkustan siskoni luokse

Vierailija
27/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vesi ja vuokra samassa ja ne on 450, niihin saan asumistukea 300e. Sähkölasku tulee 3kk välein, senkin juuri maksoin. Muut laskut? ei ole netflixiä tai tällä hetkellä lääkärilaskuja tai lainoja (en niitä ole ottanut)

Vierailija
28/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama mitä teet, tee nii kuin haluat, omia rahojasihan käytät. Itse olen 50v. Ihminen ja haluaisin niin neuvoa rahan käyttöä lapsilleni. Mutta olen jo luovuttanut. Tehkää te parikymppiset niinkuin haluatte. Eikä matkustelu oikeesti oo huono homma. 

Vierailija
29/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi luulet ton olevan joku fleks kun se on vaan säälittävää 

Vierailija
30/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole flex mutta minua ärsyttää kun työttömistä ajatellaan että ne ei saisi matkustaa tai ei ole varaa mihinkään ja kaikki rahat menee heti eivätkä osaa säästää 

Vierailija
31/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et nosta tukia matkustelun aikana niin ok. 

Mutta kun hän nostaa ne tuet vasta reissun jälkeen, vaikka ne rahat kuuluisi käyttää itsensä elättämiseen seuraavan parin vuoden ajan.

Vierailija
32/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun hän nostaa ne tuet vasta reissun jälkeen, vaikka ne rahat kuuluisi käyttää itsensä elättämiseen seuraavan parin vuoden ajan.

Ja rikkaat ei nostele tukia?!

Vierailija
33/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole flex mutta minua ärsyttää kun työttömistä ajatellaan että ne ei saisi matkustaa tai ei ole varaa mihinkään ja kaikki rahat menee heti eivätkä osaa säästää 

no ethän sinäkään osaa SÄÄSTÄÄ kun heti tuhlaat matkoihin.

Vierailija
34/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupa myönnetty. Turvallista matkaa.

Älä tule takaisin.

Ei ne pätkätyöt täällä kaipaa sinua enempää kuin sinä niitä. Etsi parempi tulevaisuus muualta.

Vierailija
35/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rikkaat ei nostele tukia?!

Eipä juurikaan nostele. Kategorisesti rikkaat tai varakkaat eivät saa mitään erityisiä tukia.

Vierailija
36/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko palkkasi oli? Eihän osa-aikatyö välttämättä tarkoita pientä palkkaa. Moni lääkäri esimerkiksi tekee osa-aikatöitä. 

Vierailija
37/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko palkkasi oli? Eihän osa-aikatyö välttämättä tarkoita pientä palkkaa. Moni lääkäri esimerkiksi tekee osa-aikatöitä. 

1200e, sain myös asumistuen

Vierailija
38/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen jää koukkuun. Mä teen tota vuosittain, talvet töissä, kesät poissa.

Vierailija
39/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen? Hyvä sinä! 

Mä tuun seuraavalla lennolla perässä! 

Matkustelu -siis eläminen täysillä, koska saa olla utelias ja seikkailu henkinen (ei kaikki ole!) on se, mitä muistella koko loppu elämän! Kuka muistelee Nesteen osakkeita? Ei kukaan. 

Vierailija
40/40 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä! Teit juuri, mitä olit itselle tavoitteksi otranut ja onnistuit. Siksi hyvä sinä! Olen iloinen sinun ouolestasi. Itse niin paljon matkustanut, että nyt en menis enää silloinkaan, kun joku maksais minulle siitä. Mutta jos ei ole paljon matkustanut, sitten on ihana, että mahdollistasit itselle tämän mahdollisuuden. Elikä hyvä sinä!