Mitä ajattlet minusta, olin osa.aikatöissä ja säästin 5000e ja nyt lähdössä 2kk reissuun?
Yleensä sanotaan että jos on työtön ei pysty "lomailla". Mutta olin töissä ja säästin niin enkö ansaitse reissuni?
Kommentit (40)
Mikset osta näillä 5000 eurolla jotain josta on sinulle vuosiksi iloa? Reissaaminenhan on täysin sama kui lappaisi rahaa lapiolla polttouuniin
Juuri noin kuuluukin tehdä. Elämä on elämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Mikset osta näillä 5000 eurolla jotain josta on sinulle vuosiksi iloa? Reissaaminenhan on täysin sama kui lappaisi rahaa lapiolla polttouuniin
2 kk reissusta on varmasti monelle vuosiksi iloa. Elämä pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tavara
Minä taasen olen tänäkin vuonna sijoittanut jo 50 000 € ja pystyn sen tuotoilla tekemään ihan mukavan lomamatkan vaikka joka vuosi tästä ikuisuuksiin ilman että rahani vähenevät.
Ethän tuota työtön ole ollut. Onko pakko aina valehdella. Sitä paitsi tuolla rahalla ei paljon reissailla ainakaan kahta kuukautta.
Eikö turvallisempaa olisi pysytellä kotona?
Itse laittaisin tuon rahan sijoituksiin. Jotta sitten myöhemmin pääsisi reissuun ihan ilman tuota työntekovaihetta siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
2 kk ulkomailla vaikuttaa koko loppuelämään.
Vierailija kirjoitti:
Ethän tuota työtön ole ollut. Onko pakko aina valehdella. Sitä paitsi tuolla rahalla ei paljon reissailla ainakaan kahta kuukautta.
Eikö turvallisempaa olisi pysytellä kotona?
Miten niin ei jos on majapaikka ja asuu vaikka perhettä jossain? Ja kuten näkyy, en ole törsäilijä shoppailija vaan erittäin pihi ja harkitsevainen.
Jos et sen jälkeen hae tukia työssäkäyviltä toimeentuloon ja asumiseen, niin ok minulle. Muuten saisit laittaa säästöön ja elättää itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Jos et sen jälkeen hae tukia työssäkäyviltä toimeentuloon ja asumiseen, niin ok minulle. Muuten saisit laittaa säästöön ja elättää itsesi.
Myös työssäkäyvät hakee tukia. Esim itse sain asumistukea ja työmarkkinatukea kun kävin töissä. Ja ihan työkkäri itse laittoi minut tälläiseen työpaikkaan että haistappa pitkä!
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin kuuluukin tehdä. Elämä on elämistä varten.
Ei kuulu tehdä jos nämä lomailurahat maksatetaan työssäkäyviltä kotimaassa Kela-tukina myöhemmin.
Kunnon hotelleissa yksin huoneessa se maksaisi väh. 150 e yö eli 60 päivää =8 571 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kutimet ja villalankaa kuten sinä? 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen olen tänäkin vuonna sijoittanut jo 50 000 € ja pystyn sen tuotoilla tekemään ihan mukavan lomamatkan vaikka joka vuosi tästä ikuisuuksiin ilman että rahani vähenevät.
Et ainakaan tämän hetken ja viime vuosien pörssissä.
Jos et nosta tukia matkustelun aikana niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös työssäkäyvät hakee tukia. Esim itse sain asumistukea ja työmarkkinatukea kun kävin töissä. Ja ihan työkkäri itse laittoi minut tälläiseen työpaikkaan että haistappa pitkä!
Ei pitäisi sinunkaan saada tulonsiirtoja asumiseen muilta ihmisiltä, toivottavasti tällä hallituksella riittäisi rohkeus lopettaa koko asumistuki. Olen niin kypsä ap:n ja tämän kommentoijalusmun elättämiseen. Tuntuu että koko hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa vain tulonsiirtoja toisen taskusta toiselle. Ahkerilta laiskoille.
Vierailija kirjoitti:
Jos et nosta tukia matkustelun aikana niin ok.
Ihan Kelan sivuilla lukee, että alle 3 kk matka ei vaikuta Kelan tukiin.
Ei pysty lomailla?
No ei silloin varmaan pysty istua, pysty syödä, pysty nauttia. Ei vaan pysty!
Lupa myönnetty. Turvallista matkaa.