2 viikkoa järkyttävän kipeänä flunssa, ei kuumetta ?
Mikä hiton tauti nyt on meneillään, yskittää yötä päivää, keltaista ja vihreää räkää nousee kurkusta ja nokka tukossa, pää ihan järkyttävän kipeä. Ei silti kuumetta. Töistä ei anneta saikkua, koska ei ole kuumetta.
Onko ollut teillä samaa tautia, virus ehkä?
Ei ollut korona, eikä influenssa testien mukaan.
Kommentit (7)
Mulla oli erittäin erittäin lievä korona, jonka ainoa oire taisi olla hajuaisti veks ja sitten iski jälkitauti, joka on kyllä ollut ilkeämpi kuin se korona oli. Mulla lähti hajuaisti toisen kerran. Muuten jälkitaudissa on ollut ilkeämmät ja rajummat oireet. Koronassa on niin ollut aina. Ensin lievä tauti ja jälkitauti eli long covid on ollut rajumpi. Esim. Kun eilen kävelin jyrkkiä portaita yläkerroksiin, ei oikein meinannut lähtee ja oli kitkasta.
No johan on työpaikka.. kiva tartuttaa muita. Vaikkei sulla ole kuumetta,sama pöpö voi toiselle nostaa kuumeen. Mä jäin kerran omalla ilmoituksella kotiin kun sain kokoajan niin kovia yskänpuuskia, et juoksin vessaan oksentaa. Siis vain sen yskän takia oksensin,kun tuli yskät niin niin pallean pohjasta. Tuskin olis hyvällä töissä katsottu, et yskin silmät päästä ja oksentelen. Tosin olisin sillä päässy takas kotiin. Mulle ei kuume nouse,oli mikä tahansa. Mulla lähtee alilämmön puolelle. Viimeksikin istuin kotona villa vaatteet päällä sohvalla ja vällyjen välissä. Mittailin omaa kuumetta,koska oli vilunväreitä ja puoliso makasi 39 asteen kuumeessa. Puolen tunnin välein kattelin omaa lämpöä ja alaspäin vaan meni. 35 oli jossain vaiheessa vaikka mulla oli siis kunnolla vaatteita päällä. Menin nukkumaan pitkissä vaatteissa ja kolme peittoa päällä ja vaan hytisin kylmissäni koko yön. Aamulla vaan soitin töihin, että en tule. Ja vaikka olis käskenyt,niin olisin soittanut terveysasemalle. Sieltä saa saikkulappua. Ei ne ikinä ota vastaanotolle,vaan ne lähettää saikkulapun postissa. En mä pomoa kuuntele vaan omaa hyvinvointia. Sanokoot pomo mitä tahansa.
Sitäse on kun peruskunto huono ja ylipainoa reilusti.
Pikku flunssatkin voi olla kohtalokkaita.
Naapurit olleet tuollaisessa taudissa jo kolme viikkoa, koko perhe.
Mulla alkoi eilen. Kova kuiva yskä, nenä tukossa. Lima ei irtoa onneksi päätä ei särje. Olen ottanut pari Panadol 1G. Inkiväärijuomaa johon lisänyt hunajaa ja sitruunaa. Tuoretta inkivääriä syönyt. Nyt flunssaa ja norovirusta liikkeellä.
Bakteeri-infektio.