BYD:n premiumautot Denzat tulevat Eurooppaan huhtikuussa
On aika kiinnostavaa nähdä noiden hinnoittelu Euroopassa.
Autoissa on paljon ominaisuuksia joita ei takuulla löydy yhdestäkään alle 100000 euron länsiautosta.
Tietysti toistaiseksi noita ei valmisteta EU-alueella tai Turkissa joten tulleja noihin tulee.
BYD:n osalta tullit eivät kuitenkaan ole mitään ihan älyttömiä.
Täyssähköisille tulee 24% tulli ja PHEV-malleille (joita monet Denzat ovat) tulee vain 10% perustulli.
BYD:n luksusautoista Yangwangeista ei ole kerrottu tulevatko Eurooppaan mutta koska ovat Kiinassakin älyttömän kalliita, niin Euroopassa ne maksaisivat yli 200000e varmaankin sitten joten potentiaalisia ostajia vähän.
Denzat eivät kuitenkaan ole lähimainkaan näin kalliita.
BYD:ltä huhutaan tulevaksi myös oma latausverkosto joka kykenisi lataamaan 1000 Kw:n tehoilla jos auto tukee vain sellaista lataustehoa.
Yhdessä Denzan mallissa on mahdollista ladata autoa yhtäaikaa kahdesta eri latauspisteestä. Siellä on latausportit molemmin puolin autoa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No vautsi. Mihin muuten on kadonnut se Ssang Yong Musso? Kertaheitolla keräilyharvinaisuudeksi.
Se on korealainen auto.
Myydään nykyään KGM- brändillä.
Vai että wang, no siinähän ajelet sit penisautolla.
kinkkipaskaa.
BYD:llä on myös tietynlaisille luksusmaastureille (vähän niin kuin Mersun G-sarja) oma brändi, nimeltään Fang Cheng Bao.
Näitä ei ole toistaiseksi myöskään Eurooppaan tuotu.
Kiinassa luksusmaastureita valmistaa myös Dongfeng-niminen firma ja niiden M-Hero 1 maasturi (ulospäin melkein kuin joku sotilasajoneuvo, mutta sisältä mukava) ainakin tulee Europpaan myyntiin. Mutta kyseessä on varmaan aika kallis auto Euroopassa. Toki teknisesti erittäin edistyksellinen. M-Hero 1 on täyssähköinen. Pienemmällä akulla varustettu range extenderillä ja isommalla akulla ei range extenderiä. Kiinassa nuo range extenderit aika yleisiä eli polttomoottori toimii tarvittaessa pelkkänä generaattorina. M-Hero 1:n tehokkaammassa versiossa on yli 1000hv ja yli 1000Nm vääntöä ja osaa kaiken maailman "rapukävelyt" ja muut temput.
Kiina vois harkita sellaista, että jengaa noi brändien nimet paremmin kulttuuritaustaan sopivaksi. Niinhän länsimaatkin on tehneet kautta aikojen. Ei voi jossain arabimaassa markkinoida suklaapatukkaa samalla kauppanimellä kuin täällä. Voi mennä tosi pahasti persiilleen. Vaikka itse tuote onkin ihan sama.
Kinuskien autot vois kiinnostaa enemmän, ja ne otettaisiin tosissaan, jos nimet olis muuta kuin Ping-Pang-Ding-dong? Tulee enemmän mieleen ovikello kuin auto? Eikö?
No vautsi. Mihin muuten on kadonnut se Ssang Yong Musso? Kertaheitolla keräilyharvinaisuudeksi.