Mitä ihmeellisiä ennakkoluuloja tiedät joillakin olevan vielä tänäkin päivänä?
Itse tiedän mm. henkilöitä, jotka luulevat vielä nykyäänkin, että Lidlissä myydään vain jotain halpoja ja huonolaatuisia ulkomailta tuotuja elintarvikkeita.Sanomattakin lienee selvää, etteivät he koskaan edes käy kyseisessä kaupassa.
Kommentit (13)
Jotkut luulevat nykyäänkin, että esim Vasemmistoliitto on työtä tekevän duunarin puolella.
Se että Puppa👴🏻💖 ei ole muka paras 🥩
Tiedän muuten ihan fiksun oloisen naisen joka luulee että ihminen tarvitsee silmälasit sen takia että on lukenut liikaa kirjoja ja silmät on sen takia menneet pilalle. Tai että jos lapsella on puhehäiriöitä niin se johtuu aina siitä ettei vanhemmat puhu lapselle tarpeeksi. Voihan se toki joillain johtua, mutta on niitä syitä muitakin. Ammatiltaan on sosionomi, töissä varhaiskasvatuksessa.
Jos itse ei koe jotain asiaa, niin sitä ei ole olemassakaan🤦
Esim. terveyteen, ihmisen ominaisuuteen tms. olevaa.
Että joku vaan keksii päästään vaivojaan.
Toki niitäkin on, mutta ei tarkoita silti etteikö niitä olisi ollenkaan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se että homoutta ei muka voisi parantaa rokotteella.
Miksi se pitäisi "parantaa"?
Tästä on muutama vuosi kun sukujuhlissa yksi tätönen sanoi meidän silloin murrosiässä olleelle pojalle nenää nyrpistellen että naama pitäisi pestä kahdesti päivässä niin ei finnit vaivaa. Poika ollut aina suht sanavalmis tapaus, ei mikään rääväsuu tai ilkeä mutta sanoi tuolle ääliölle kyllä hauskasti takaisin... :D
Jotkut luulee, että kaikki ovat samalla viivalla luontaisen lihomisen kannalta, ettei ole yksilöllisiä eroja. Luullaan, että kun vain "syö oikein", niin ei tarvitse kärvistellä nälässä ja paino pysyy kurissa. No joo, näin varmaan niillä, jotka eivät ole lihomisherrkiä muutenkaan. Mutta jos sinulla on superherkkä lihomistaipumus, niin ei todellakaan auta mikään terveellinen ruokavalio ja säännölliset ruokailuajat siihen, ettei tarvitsisi nähdä nälkää. Niitä noudattaen kun syö, niin koko ajan maha oikein kourii nälästä.
Jotkut kuvittelevat, että ihan kaikilla elämä menee ja varsinkin "kuuluu" mennä tietyn kaavan mukaan.
Sitten vielä väittävät, ettei millään voi olla "onnellinen" jos ei esim. ole parisuhteessa...
Että tarvitsee matkustaa ulkomaille ollakseen lomalla.
Että töihin pääsee kun vain menee töihin.
Että kaikki vaivat paranevat jollakin lääkkeellä.
Ilman stereotypioita ja näkemyksiä ei tule toimeen muitten kanssa. Niitä voi korjata kokemustensa avulla.
Että naista ei ole kukaan huolinut?Vaikka olisi itse halunnut elää elämäänsä yksin,on jopa onnellinen yksin olemisesta.
Että karsastava ihminen on tyhmä. Minun silmäni karsastaa. Tiedän itse, koska se tekee sitä enemmän. Tämä muuttaa joidenkin ihmisten käytöstä minua kohtaan ja minulle puhutaan kuin lapselle. Tuo vamma ei kuitenkaan vaikuta järjenjuoksuuni millään tavalla.
Sen että rikoksia ei pystyisi salaamaan tai ei voisi olka mukana niissä sellaiset ihmiset, jotka mielletään mukaviksi, koulutetuksi, kunnon ammateissa työskenteleviksi, kunnon kansalaisiksi.