Pahin uteluyritys mihin olet törmännyt?
Itsellä esim. seuraava:
-Olin apteekissa luukulla hakemassa reseptilääkkeitä. Kesken asioinnin samalle luukulle pelmahti myös samassa talossa asuva mummo. Tähyili siinä ympärilleen ja koko ajan suu vaan kävi kunnes vihdoin poistui.
Kommentit (59)
Soittavat muka Mehiläiseltä, Telialta jne. udellakseen nimeä, henkilötunnusta jne.
Jos he noista paikoista oikeasti soittaisivat, he kyllä tietäisivät ne asiat.
Varokaa.
Penny Lame kirjoitti:
Mun kanssa samaan rappuun muutti joitakin vuosia sitten sellainen eronnut vanhempi nainen, joka on todella taitava utelija. Olen asunut samassa taloyhtiössä nyt jo jotain 17 vuotta, ja ennen häntä saatoin nähdä jonkun saman yksittäisen naapurin tyyliin 3 kertaa vuodessa, lukuunottamatta seinänaapuria jolla on myös vuorotyö. Tätä taloon muuttanutta naista näen useamman kerran viikossa, riippumatta siitä mihin kellonaikaan olen liikkeellä. Hän on alhaalla odottamassa hissiä kun olen matkalla ulos, hän on pihalla juuri nousemassa autostaan, hän on juuri tulossa ulkoa tai menossa ulos samaan aikaan kuin kuljen vastakkaiseen suuntaan jne. Kuljen yleensä omissa ajatuksissani ja se rikkoontuu siihen kun hän sanoo "Moooooiiiiii" tismalleen samalla äänellä kuin Hyacinth Bucket sanoo "Sheridan!".
Tää ihminen on liioitellun ylimakea ja höpisee omia juttujaan ilman halua kuunnella jos toinen alkaa puhua, joten ei ikinä edes USKOISI että hän kuulee saati k
Voi olla dekkari jonkun talossa asuvan perässä?
Olin ravintolassa lasteni kanssa syömässä kesäloman alkamisen kunniaksi, kun tarjoilija katsoi asiakseen kysyä: "Mistä maasta lasten isä on kotoisin?"
Olin niin tyrmistynyt, etten onneksi sanonut mitään ja tarjoilija poistui.
Keväällä 1983 eräs mies tuli kadulla vastaan ja alkoi kysellä.
-Kuinka vanha olet?
-14.
-Pelottavatko sinua siemennestenäytteet?
-
-Oletko sinä tyttö vai poika?
-Poika.
-Saako tarkistaa?
Laskuja ottaa ne jotka tekee rikoksia. Voi ajaa ulosottoon asti toisen kun vie laskut ja ne jää myöhään ja tulee myöhästymislaskuja ja niissä on tiedot myös. Kuin rikolliset vaihtaa laskuihin tilinumeron joten tutki ensin lasku . Jos kone sanoo tarkasta tilinumero. Tai kiusaaminen voi mennä pidemmälle estää saamasta työtä tai muuta. Levittää valhetietoja ja käyttää nimitietoja sosiaalisessa mediassa. Kuin kuvia voi käyttää. Levittää ikävää juorua tietoa. Voi olla joku uskontolahko tai muu maa. Ilkeyttä on. Kiusaamista. Uskontolahkoissa esiintyy näitä sirkuspellejä jotka huijaa ihmisten korut kamerat kännykät rahat vaatimalla antamaan heille. Älä anna sinun oma on sinun. Kirjojen väliin voi laittaa kuuntelu laitteen kuin kameran kuin tietoja voi väärentää. Ja huumejengit etsii rahaa kaapeista kuin myytävää. Ne vie vaikka posliinit kuin TV ja radiot. Ja pyytää rahaa kaduilla. Älä anna.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla dekkari jonkun talossa asuvan perässä?
Viitisen vuotta ollut jo peitehommissa, mahtaa olla iso vonkale kiikarissa. Toivottavasti jää kiinni ja pian, en jaksaisi kulkea pisin talon seiniä joka koiralenkillä, se jo yksinään vaikuttanee epäilyttävältä.
Voi olla . Meitä seurasi nainen junaan ja istui viereen. Väitti että on hänen paikka mutta kun toiselta asemalta tuli toinen ja näytti että hänellä on paikka varaus siihen. Nainen lähti ja seisoi lopun matkaa ulko oven välikössä. Kun lähdettiin pois hän sanoi että OUTOA jos matkustaa vain haudalle käymään. Sillä hän oli kysellyt meiltä mihin ja miksi matkustaa. Eikä ollut suomalainen varsinaisesti. Vähän kuin me ihmeteltiin miten passiton pääsee Venäjälle viemään Suomesta avustusruokia Jaltalle asti ja vielä takaisin. Tätä on tapahtunut muillekin että seurataan ilman paikkalippua ihmisiä. Myös Venäjälle menevät bussit Kampissa on näitä😘. Teitä voi joku käyttää vakoiluun kuulkaa. Tai kuljettamaan jotain. Varokaa. Kun varastavat teiltä sormuksia he oikeasti ovat rikollisia.
Lahkoissa ne kerää ihmisten osoitteita kuulkaa venäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä nosteli kirjahyllyssäni kirjoja ja papereitani, löytääkseen laskuja ym. Olemme yhä ystäviä, mutten tuon jälkeen ole enää luottanut häneen. Hän luuli kai, etten huomannut. Sama ystävä yritti pitkään udella parisuhteeni intiimielämän yksityiskohtia.
Terveisiä.
No ei sullakaan ole kyllä ihan kaikki inkkarit kanootissa kun tuollaisen jälkeen olet tekemisissä tämän "ystäväsi" kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä nosteli kirjahyllyssäni kirjoja ja papereitani, löytääkseen laskuja ym. Olemme yhä ystäviä, mutten tuon jälkeen ole enää luottanut häneen. Hän luuli kai, etten huomannut. Sama ystävä yritti pitkään udella parisuhteeni intiimielämän yksityiskohtia.
Terveisiä.
Ei se laskuja etsinyt vaan tiliotteita, verotustietoja tms. Kannattaa olla todella tarkkana tämmösten seurassa. Jotkut kuvittelee että heillä on oikeus tietää muista ja muiden elämästä kaikki.
Hmm, voisiko joku tämmöistä harrastava kertoa miksi on niin kiinnostunut muiden asioista?
Sairaalloinen uteliaisuus mihin liittyy kontrollintarve. Kun tietää toisesta jotain tulee tunne että omaa valtaa toiseen nähden. Äitini oli tuollainen. Urkki toisten asioita, varasteli toisten tavaroita. Piilotteli ja hukkaili esim.mun tavaroita kun asuin vielä kotona. Pilasi vaatteita pesemällä niitä väärin tai korjaili niitä sellaisiksi ettei niitä enää kehdannut pitää jne jne. Aika N-tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä.
Ei se laskuja etsinyt vaan tiliotteita, verotustietoja tms. Kannattaa olla todella tarkkana tämmösten seurassa. Jotkut kuvittelee että heillä on oikeus tietää muista ja muiden elämästä kaikki.
Hmm, voisiko joku tämmöistä harrastava kertoa miksi on niin kiinnostunut muiden asioista?
Sairaalloinen uteliaisuus mihin liittyy kontrollintarve. Kun tietää toisesta jotain tulee tunne että omaa valtaa toiseen nähden. Äitini oli tuollainen. Urkki toisten asi
Narsisteillahan on korkea moraali. Kuulostaa hassulta mutta psykan proffa sanoi näin. Moraalin määritelmähän on se että se on käsitys siitä miten asioiden pitäisi olla.
Se ilme mikä mummolla on rapussa kun olet siellä samaan aikaan. Kuvittelin aina että puheet lautasenkokoisista silmistä tai siitä että ihminen "jäätyy" oli vain huonoja kielikuvia, mutta on näköjään totta :D
Eräs tyyppi, jolla oli vain ammatillinen suhde minuun ja olin ns. hänen asiakkaansa alkoi yllättäen kysellä kaikkea intiimiä ja henkilökohtaista. Olisi halunnut yhden tekosyyn varjolla päästä kotiimme kyläänkin. Ei onnistunut. Otin etäisyyttä enkä enää halunnut olla hänen "asiakkaansa". En tiedä kuvitteliko hän suhteemme olevan jotain muuta vai oliko vaan yksinkertaisesti niin sairaan utelias...
Vierailija kirjoitti:
Vakoiluohjelma puhelimeen, kyseessä narsistinen sukulainen. Ja ihan aikuinen olen.
Miten tällainen tapahtuu?
Kävin kosmetologilla värjäyttämässä ripset ja kulmat ja se yritti urkkia katuosoitettani.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kosmetologilla värjäyttämässä ripset ja kulmat ja se yritti urkkia katuosoitettani.
Miten?
Joku random lehtimyyjä aloittaa puhelun utelemallla millaisia lehtiä luen. Ei kiinnosta alkaa kertomaan, kun en ostaisi tuollaiselta myyjältä kuitenkaan mitään.
Ap, olit diileriltä hakemassa omat päivittäiset katulääkkeesi, käteisellä, ilman respaa, ilman Kelakorttia. Viereen osunut perheenäiti pelästyi sun hurjia naamanastojas ja lautaspupillejasi. Näinhän stoory sitten menikin. Vai mitä Ap?
Aloin seurustelemaan nuorena työkaverin kanssa. Työpaikka oli iso, missä oli monta eri osastoa.
Tämän työpaikan esimiestehtävissä ollut nainen, jonka tunsin nimeltä ja oltiin pari sanaa vaihdettu "käräytti" meidät. Näki siis meidät oman autonsa ikkunasta viettämässä vapaa-aikaa yhdessä. Jäi siihen tuijottamaan kuin ei olisi ihmistä nähnyt.
Otti tämän näkemisen ihan sydämen asiakseen ja tuli työpaikalla varta vasten jankuttamaan että mikä tää juttu on ja oottekste nyt yhessä vai ja mä näin teidät. Tämän jälkeen aina kun näki minut töissä, kyseli tästä suhteesta ja jäi oikein viereen seisomaan ja tivaamaan "no, miten teillä nyt menee? Asutteko te yhdessä? No missä se asuu?" Koitti myös somessa lisätä kaveriksi.
Työkaverin kanssa seurustelu ei ollut tuolla mitenkään kiellettyä ja olimme ihan rividuunareita emmekä samalla osastolla. Tuo seurustelu ei näkynyt mitenkään missään, eikä siitä kukaan edes olisi tiennyt ilman tätä räpätätiä. Hän myös siis katsoi asiakseen levittää tätä juttua kaikille.
Kyseessä ei edes ollut joku vanhempi ihminen, keneltä tuon olisi jotenkin helpommin ymmärtänyt. Olisin tietenkin voinut myös sanoa, etten kommentoi yksityisasioitani, mutta en kehdannut torjua näitä uteluita ja kyselyitä vaan sitten ihmeissäni kerroin, mikä on homman nimi...
Mun kanssa samaan rappuun muutti joitakin vuosia sitten sellainen eronnut vanhempi nainen, joka on todella taitava utelija. Olen asunut samassa taloyhtiössä nyt jo jotain 17 vuotta, ja ennen häntä saatoin nähdä jonkun saman yksittäisen naapurin tyyliin 3 kertaa vuodessa, lukuunottamatta seinänaapuria jolla on myös vuorotyö. Tätä taloon muuttanutta naista näen useamman kerran viikossa, riippumatta siitä mihin kellonaikaan olen liikkeellä. Hän on alhaalla odottamassa hissiä kun olen matkalla ulos, hän on pihalla juuri nousemassa autostaan, hän on juuri tulossa ulkoa tai menossa ulos samaan aikaan kuin kuljen vastakkaiseen suuntaan jne. Kuljen yleensä omissa ajatuksissani ja se rikkoontuu siihen kun hän sanoo "Moooooiiiiii" tismalleen samalla äänellä kuin Hyacinth Bucket sanoo "Sheridan!".
Tää ihminen on liioitellun ylimakea ja höpisee omia juttujaan ilman halua kuunnella jos toinen alkaa puhua, joten ei ikinä edes USKOISI että hän kuulee saati kuuntelee mitä sanotaan, ja tarkkaan kuunteleekin. Tekee silleen että muka ohimennen oman selostuksensa väliin kysyy jonkun "pikkujutun" tyyliin "Niin kauankos sinä olet tässä asunut? Sulla ei vissiin ollut parveketta" ja sillä tavalla on vastauksen perusteella päätellyt jo 110 asiaa sinusta, joita on kyttäillessään miettinyt. Siitä huolimatta että en mielestäni ikinä saa puolikasta sanaa väliin siihen hölötykseen, tajusin yhdessä keskustelussa että hänellä on tiedossa kaikki mun siviilisäädystä äidin tyttönimeen. Ihme etten pankkikortin pin-koodia ole tullut ilmiantaneeksi.
https://yesthissongisaboutyou.blogspot.com/