Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi masentavan yksinäinen päivä kohta ohi

Vierailija
14.03.2025 |

Ei oikein innosta mikään eikä ole ketään kenen kanssa jutella. Tosin kun ei ole työelämässäkään eikä harrastuksia niin eipä sitä olisi mitään keskusteltavaakaan.

Kevät masentaa, kesä masentaa, syksy masentaa ja talvi masentaa. Plus kaikki mahdollinen ahdistaa ja pahasti. Ei oikein näe tässä elämässä oikein mitään. Tämä on vaan tällaista päivä kerrallaan kohti hautaa olotila.

Muilla tietysti on hauskaa ja hauskanpito lisääntyy kesää kohti. Kesä kaikista pahinta yksinäiselle.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin vaikka olisi aiheita ei ole ihmisiä kenen kanssa jutella niistä. ap

Onko lähellä jotain aikuisten kerhoja tms. seurakunnalla tai jollain järjestöllä? Meidän kaupungissa on sellaisia kaikille avoimia ryhmiä  ja niistä ilmoitetaan seurakuntien nettisivuilla. 

tekoälyn kanssa voi jutella myös tai netissä ja chateissa.

Spr ystävätoiminta on mutta ei ole vapaita vapaaehtoisia tällä hetkellä kun kyselin. Niin onhan tuo tekoäly mutta kaipaa aitoa keskustelua ihmisen kanssa. ap

Vierailija
22/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on parasta. Olen sinnitellyt koko päivän ja nyt voin nukahtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisten kannattaisi liittoutua enemmän keskenään. Suomessa on liikaa yksinäisiä. Olen sitä mieltä, että Suomen terveydenhuoltomenotkin pienenisivät jos joka paikkakunnalla olisi vaikka ennenkaikkea yksinäisille suunnattu lautapelikahvila. Yksinäisyys altistaa esimerkiksi vahvemmin dementialle kuin tupakka. Yksinäisyys on terveysriski.

Yksinäiset voivat toki tällä foorumilla tavata vaikka tässä ketjussa ja kertoa ajatuksistaan. Realistina pelkään pahasti, että joku trolli tulee pilaamaan ja poistattamaan ketjun. Niinhän täällä poistatetaan kaikki kivat ja hyvää mieltä tuovat ketjut muutenkin.

Itse en viitsisi käydä sellaisessa. Niin hiton epävarma, ahdistunut ja negatiivisia kokemuksia.

Ei kai se nyt niin kauheaa ole pelata vaikka miilua yksi erä? Eihän siinä tarvi edes puhua jos ei halua. Opiskelijana kävin yhden baarin lautapeli-illoissa. Opiskelukaverit perheellistyivät, minä en. Lautapeleistä tykkään vieläkin. Lautapelikahvilan järjestäminen ei ole edes kallis projekti jos lahjoitetulla tavaralla sisustettu kahvila kelpaa. Itse en nillittäisi eriparikupeissa olevasta kahvista tai teestä jne enkä kaipaa mitään luksusta. 

Vierailija
24/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedä käteen, jurrit, huumeita. hakkaa joku ääliö, aja jurrissa, vittuile kytille, bamlaa paskaa naisille (tai miehille), mene lenkille. Lähde Ruotsiin, Ranskaan tai vaikka Kongoon ja sekoile.  Kyllä tekemistä ja elämää löytyy jos vain uskaltaa elää. 

Vierailija
25/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta mt eläkkeellä lusmuilu ja hae vaikka osa-aikatyö tai aloita vapaaehtoistyöt. Saat rutiinin päiviin ja työkavereita, joista usein luontevasti löytyy yhdessä tekemisen kautta ystäviä ujollekin.

Moni eläkeläinen tekee vapaaehtoistyötä esimerkiksi urheiluseurassa. Luistimien teroittajille ja pelipaitojen pesijöille on aina kysyntää siksi, etteivät vanhemmat eivät ehdi/jaksa/osaa tai sitten työttömät menettävät päivärahansa jos tekevät talkootyötä lapsena urheiluseuran eteen esimerkiksi luistimia teroittamalla tai pelipaitoja pesemällä. Urheiluseurassa otetaan kannatusjäsen ilolla vastaan vapaaehtoistyöntekijäksi.

Vierailija
26/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kauhean vaikeaa ymmärtää yksinäisiä. Ja anteeksi, ei oikeasti ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta kun itse lähinnä joudun hirveästi tekemään töitä ja välttelemään kaikkia, ettei vaan joku taas haluaisi minun seuraani.

En tiedä mikä minussa vetoaa, ehkä se että olen vähän arka mutta pienestä pitäen oppinut siihen, että kaikki ihmiset pitää huomioida, kaikille pitää olla ystävällinen, asioista ei saa valittaa, toisia ei saa tuomita, ei saa keskeyttää, pitää tervehtiä kaikkia ja hymyillä, aina. Olen myös ihan saakelin hyvä kuuntelija, koska en uskalla/kehtaa/osaa vetää rajoja ja pienennän itseäni ja omia asioitani.

Ja näin ollen ihmiset suorastaan juoksevat luokseni, koska olen kärsivällinen kuuntelija joka ei vaadi mitään, joka ei puhu itsestään juuri mitään (kenenkään ei tarvi kyllästyä mun jorinoihin), joka väsymättä kiltisti kuuntelee, on empaattinen ja tsemppaa.

Mutta oikeasti olen hirveän kuormittunut ja väsynyt ja alan jo inhota ihmisiä ja haaveilen oikeasti erakoitumisesta. 

Mutta siis vinkiksi yksinäisille, alkakaa tällaisiksi "ilmaisiksi terapeuteiksi". Ette takuulla ole yksinäisiä. 

Vierailija
27/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lähellä jotain aikuisten kerhoja tms. seurakunnalla tai jollain järjestöllä? Meidän kaupungissa on sellaisia kaikille avoimia ryhmiä  ja niistä ilmoitetaan seurakuntien nettisivuilla. 

Spr ystävätoiminta on mutta ei ole vapaita vapaaehtoisia tällä hetkellä kun kyselin. Niin onhan tuo tekoäly mutta kaipaa aitoa keskustelua ihmisen kanssa. ap

Kanssani tekoälykin hermostuu. Viimeksi tänään. Halusin vertailla sitä, että kumpi laskee nopeammin ja oikein yhden laskun. Tekoäly alkoi vastata ja hyytyi kolmannen sanan jälkeen 🤭.

Vierailija
28/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vedä käteen, jurrit, huumeita. hakkaa joku ääliö, aja jurrissa, vittuile kytille, bamlaa paskaa naisille (tai miehille), mene lenkille. Lähde Ruotsiin, Ranskaan tai vaikka Kongoon ja sekoile.  Kyllä tekemistä ja elämää löytyy jos vain uskaltaa elää. 

Kaikki eivät halua käyttäytyä epäsosiaalisesti kuin sosiopaatti.

Vierailija
29/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yksin, etkä halua olla - hakeudu ihmisten seuraan. On paljon ilmaistapahtumia, mistä saa seuraa.

Kukaan ei tule kotoa hakemaan. 

Vierailija
30/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisten kannattaisi liittoutua enemmän keskenään. Suomessa on liikaa yksinäisiä. Olen sitä mieltä, että Suomen terveydenhuoltomenotkin pienenisivät jos joka paikkakunnalla olisi vaikka ennenkaikkea yksinäisille suunnattu lautapelikahvila. Yksinäisyys altistaa esimerkiksi vahvemmin dementialle kuin tupakka. Yksinäisyys on terveysriski.

Yksinäiset voivat toki tällä foorumilla tavata vaikka tässä ketjussa ja kertoa ajatuksistaan. Realistina pelkään pahasti, että joku trolli tulee pilaamaan ja poistattamaan ketjun. Niinhän täällä poistatetaan kaikki kivat ja hyvää mieltä tuovat ketjut muutenkin.

Itse en viitsisi käydä sellaisessa. Niin hiton epävarma, ahdistunut ja negatiivisia kokemuksia.

Ei kai se nyt niin kauheaa ole pelata vaikka miilua yksi erä? Eihän siinä tarvi edes puhua j

Minulle on. Ihmissuhteeni ovat olleet epäterveellisiä, ja onhan tietysti vikaa omassa persoonallisuudessanikin. Olen siksi ihan hiton dorka sosiaalisissa tilanteissa. En osaa niinkään yksinkertaista asiaa kuin esittäytyä uudelle ihmiselle häkeltymättä.

Kasuaalisti pelaamaan lautapelejä julkiselle paikalle, tuntemattomien seuraan? Ei onnistu minulta, vaikka korttipeleistä ja lautapeleistä tykkään. Tällä apaattisella pärställä ei kelpaa olla tuppisuukaan. En tahdo tehdä ihmisten oloa epämukavaksi.

Vierailija
31/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on välillä paljon positiivisempi kuin keskivertosuomalainen. Huomaa, ettei bottia ole koulutettu suomalaisella aineistolla. 

Vierailija
32/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikka jotkut nettipeliyhteisöt? Joku uusi harrastus tai srk tapahtumat? Vapaaehtoistoiminta? Jos vaikka alkaisit itse ystäväksi jollekin toiselle SPR:n kautta?

Vierailija
33/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmillä paikkakunnilla tämä ei oikein toimi kun täällä oli sellainen mutta ei paljoa kävijöitä ja jonkun se pitää aina järjestää eikä itsellä ole voimavaroja yrittää järjestää minkäänlaista tapahtumaa. ap

Eihän tuollaista ole tarkoituskaan kenekään yksin järjestää. Porukalla kyllä voisi onnistua jos vastuuta jaettaisiin tarpeeksi monelle sekä itse kiinteistö olisi ilmainen. Hävikkiruokakaupat voisivat hyvinkin tukea toimintaa.

Vierailija
34/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet yksin, etkä halua olla - hakeudu ihmisten seuraan. On paljon ilmaistapahtumia, mistä saa seuraa.

Kukaan ei tule kotoa hakemaan. 

Käynnyt tapahtumissa miten mahdollista mutta unohtui tuossa alussa mainita isoin vaikeuttava tekijä ihmisiin tutustumisessa eli sosiaalinen kömpelyys ja arkuus. Vaatii minulta aina aikaa että rentoudun ja uskallan olla oma itseni mutta en tiedä onko monilla ihmisillä aikaa odottaa plus että voi seota sanoissa ja tulla oikosulku välillä kun unohtaa jotain mitä piti sanoa. ap

Vierailija
35/41 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on viisaita ajatuksia. Yksinäiset liittoutumaan keskenään. Yksinäisyyden vastainen kansanliike pystyyn. Kansarterveyskin kiittäisi.

Minulle voi laittaa postia osoitteeseen megafon.finland@gmail.com .

Vierailija
36/41 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, viestiesi perusteella vaikutat mukavalta ja fiksulta ihmiseltä. Toivottavasti löydät elämääsi ystäviä. Hyvää viikonloppua sinulle! 

Vierailija
37/41 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että ystäviä ei taianomaisesti saa vaan ne on itse tehtävä. Ihmisten ilmoille pitää pakottautua, vaikka miten ahdistaisi. Netistä voi löytyä myös hyvää seuraa, mutta ei todellakaan av:lta. 

Vierailija
38/41 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole olemassa tutustumispaikkaa, jonne voisivat mennä he jotka haluavat jutella ja tutustua uusiin ihmisiin? Yksinäisyys on ikävä ongelma, mutta ketään ei näytä asia kiinnostavan. Mikä estäisi esim. kahviloita/ravintoloita perustamasta yhden "tutustumis"-pöydän? 

Vierailija
39/41 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole olemassa tutustumispaikkaa, jonne voisivat mennä he jotka haluavat jutella ja tutustua uusiin ihmisiin? Yksinäisyys on ikävä ongelma, mutta ketään ei näytä asia kiinnostavan. Mikä estäisi esim. kahviloita/ravintoloita perustamasta yhden "tutustumis"-pöydän? 

Ravintolat eivät halua ryhtyä tähän koska pelkäävät mainehaittaa kun löytyy pöytä "syrjäytyneille" eikä yksinäiset uskalla mennä paikalle häpeäleiman takia.

Vierailija
40/41 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa häkeltymistä tai kömpelyyttä kannata murehtia. Suurin osa ihmisistä ajattelee itseään ja omia asioitaan niin intensiivisesti, ettei kiinnitä mitään huomiota toisten häkeltymisiin. Moni suorastaan loukkaantuisi jos tietäisi, kuinka vähän heidän käytökseensä tai puheeseensa kiinnitetään huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan