Onko teillä muilla tätä, että laitatte pyykinpesukoneen pyörimään
ja sitten ette jaksaisikaan tyhjätä sitä? Sattuu itselle aika usein. Aina olen liian väsynyt tyhjäämään ja tekisi mieli jättää vaan pyykit sinne mätänemään.
Kommentit (82)
Laitan ja ripustan ilman mitään sen kummempia fiiliksiä, mutta sitä viikkausta vihaan yli kaiken...
"Ja sen kylä huomaa kommentistasi ettei sulla ole kuivausrumpua muuten tietäisit ettei ne vaatteet siellä miksikään ryppysiksi ruttaniksi mene."
Siskolla oli kuivausrumpu ja monta kertaa katsoin, kun hänellä oli sohvalla selvitettävänä juuri sellaisia ruttuisia vaatekasoja kuivausrummun jäljiltä. Niitä kun katselin, niin päätin, että ellei ole äärimmäinen hätä kyseessä niin en tule kuivausrumpua ikinä hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä se kone ole ikinä pyörinyt. Laitettiin aikoinaan paikalleen ja siinä on pysynyt.
Käykö teillä kellot?
Taidat olla aika nuori.. Ei tässä perheenäitinä voi edes miettiä että ei nyt vaan jaksaisi. Ei tulisi mistään valmista ikinä.
Mimmoisia kuivureita näillä ruttukasojen selvittelijöillä oikein on. Onhan niissäkin eri asetuksia, silityskyiva, kaappikuiva, erittäin kuiva... Ei jää ruttuun kun ei kuivaa liian kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siihen aikaa menee, kun kaikki oikoo ja ripustaa siististi. Ja sen jättää yleensä aikaan juuri ennen nukkumaanmenoa. Hohhoijaa.
Juuri tää. Ja vaikka kuinka tuntuu energiseltä siinä konetta käynnistäessä, niin kolmen tunnin pesuohjelman jälkeen on aivan jo raatona eikä jaksaisi vesihanaa vääntää kiinni eikä luukkua avata. Ja pyykkiä vaan on pakko pestä viikollakin että ne saa joskus kuivaksikin. Kaikkea ei voi jättää lauantaille tai sunnuntaille.
Etkö sinä osaa tehdä pesukoneen pyörimisen aikana mitään, istut vaan ja möllötät konetta? Vähempikin paikallaan olo lötkistyttää. Ota joku mielenkiintoinen kirja luettavaksi ja ennen kaikkea oleskele muualla kämpässä kuin koneen vieressä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja sen kylä huomaa kommentistasi ettei sulla ole kuivausrumpua muuten tietäisit ettei ne vaatteet siellä miksikään ryppysiksi ruttaniksi mene."
Siskolla oli kuivausrumpu ja monta kertaa katsoin, kun hänellä oli sohvalla selvitettävänä juuri sellaisia ruttuisia vaatekasoja kuivausrummun jäljiltä. Niitä kun katselin, niin päätin, että ellei ole äärimmäinen hätä kyseessä niin en tule kuivausrumpua ikinä hankkimaan.
Juuri ostin kuivausrummun ja oi autuus miten pehmeää pyykkiä tulee. Eikä ole ryppyisiä kun siinä on sellainen rypistymistä estävä toiminto. Siskosi ei osaa asettaa siihen oikeaa ohjelmaa ja lisäasetuksia. Jos laittaa jonkun superkuivaus +++ niin ryppyistä pyykkiä saa. Silityskuiva+ on sopiva vaatteille ja kaappikuiva pyyhkeille ja lakanoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan käy. Eihän pyykkikoneen tyhjentäminen edes vaadi mitään voimia ja jaksamista, kestääkin jotain kymmenen minuuttia. Ihme laiskuutta.
Aika tylyä tekstiä. Ole onnellinen, että olet fyysisesti terve niin, ettei pyykkikoneen tyhjentäminen ole koskaan ollut sinulle liian suuri ponnistus.
Vaihtelee vuodenajan mukaan. Kesällä vien pyykit kuivumaan ulos narulle ja se on on lempikotityöni 😍 Auringossa kuunnella lintujen laulua ja ripustaa pyykkejä. Mutta kylmänä vuodenaikana pyykit pitää viedä saunaan kuivumaan ja sitä inhoan. Joko saunassa on pakkasta, tai sitten kuuma. Pimeää joka tapauksessa. En tykkää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla piippaa pyykinpesukone pesun jälkeen niin kauan, että saan perseeni ylös ja menen avaa luukun ja otan pyykit pois. Heitän suurimman osan kuivuriin, loput ripustan. Eipä mene montaa minsaa. Myös kuivuri piippaa, kun on valmis, nostan pyykit sieltä myös heti, koska muuten ne jää ryppyseksi.
Mulla on sama, tosin kuivuri ei piippaa. Ohjelman loputtua avaan kuivurin luukun ja jätän ne kuivat pyykit sinne vielä yön yli. Eivät muuten pahemmin rypisty, ehkä sitten rypistyisivät jos jättäisin luukun kiinni. Tämä ihan siksi, että kuivuvat siellä vielä lisää ennen kuin laitan vaatteet kaappeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siihen aikaa menee, kun kaikki oikoo ja ripustaa siististi. Ja sen jättää yleensä aikaan juuri ennen nukkumaanmenoa. Hohhoijaa.
Juuri tää. Ja vaikka kuinka tuntuu energiseltä siinä konetta käynnistäessä, niin kolmen tunnin pesuohjelman jälkeen on aivan jo raatona eikä jaksaisi vesihanaa vääntää kiinni eikä luukkua avata. Ja pyykkiä vaan on pakko pestä viikollakin että ne saa joskus kuivaksikin. Kaikkea ei voi jättää lauantaille tai sunnuntaille.
Ja vaikka kuinka yrittäisi ajoittaa pyykkikoneen käynnistystä, ripustaminen osuu todella usein juuri siihen hetkeen, kun syön tai teen lasten kanssa jotakin pakollista. Eli minun pitäisi venyä tekemään useampaa asiaa yhtä aikaa.
Siinä vaiheessa, kun itkien heittelin vaatteita olohuoneen sohvalle ja lattialle kuivumaan, päätin että meille ostetaan kuivausrumpu. Olin erittäin väsynyt pienten lasten ja koliikkivauvan äiti. Kuivausrumpu on kyllä erityisesti lasten kanssa parasta ikinä! Vaikka toimintakyky onkin nykyään parempi, en silti enää voisi kuvitellakaan palaavani tämän pyykkimäärän kanssa narulle ripusteluun.
Mutta joo. Joskus kyllä väsyttää niin paljon että tuntuu jopa vaikealta viedä ne märät pyykit koneesta kuivuriin. Lopulta pyydän vaikka miestä heittämään ne, jos en vaan itse saa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se nyt niin iso homma ole. En nyt riemusta kilju, mutta parempi hoitaa vaan heti pois alta. Joskus laitan langattomista kuulokkeista musiikkia, niin ei ole niin tylsää.
Jos on sukka- ja pikkaripyykkiä, se on tylsää ripustella kuivumaan. Muu pyykki ok.
Sukat on aivan helvetistä, varsinkin kun pesee koneellisen sukka- ja alushousupyykkiä erikseen. Mieskin kuvittelee, että sukat kävelevät itsekseen suoriksi pyykkinarulle... saakeli kun odotan päivää, kun hän itse joutuu pyykkinsä perkaamaan, niin tajuaa mikä homma siinä suoristelussa ja oikomisessa on.
Ei kai niitä sukkia niin perusteellisesti tarvi oikoa. Kunhan nyt pyykin edes n
-
Ja sen kylä huomaa kommentistasi ettei sulla ole kuivausrumpua muuten tietäisit ettei ne vaatteet siellä miksikään ryppysiksi ruttaniksi mene.
Meillä kyllä pyykit ovat ruttuisia kuivausrummussa kuivaamisen jälkeen. Sen sijaan jos ne ripustaa pyykkitelineelle kuivumaan (suoraan pesukoneesta otettuina siis), niistä tulee sileämpiä, mitä nyt tulee taitos siihen, missä kuivaustelineen pinna on ollut.
Pyyhkeet muuten ovat kovia koppuroita pyykkitelineellä kuivuttuaan, pehmeitä kuivausrummussa kuivaamisen jälkeen. Olen vuosikymmenten aikana ehtinyt niin tottua siihen, että pyyhkeiden kuuluu olla kovia ja jopa karheita, että nyt täytyy totutella tuohon uuteen normaaliin, kun meillä on kuivausrumpu. Etenkin pellavaiset keittiöpyyhkeet tuntuvat oudoilta, jopa likaisilta, kun ne ovatkin pehmeitä eivätkä rapsakoita, niinkuin ennen.
No nytkin pitäisi nousta tästä laittamaan pyykit kuivumaan, kun olen saanut lapset nukkumaan. Mieluummin sitä toki jäisi lämpimään sänkyyn itsekin. Viisi lasta ja pieni kone niin pakko pestä jatkuvasti ettei kerry liikaa kerralla pestäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori.. Ei tässä perheenäitinä voi edes miettiä että ei nyt vaan jaksaisi. Ei tulisi mistään valmista ikinä.
Olen eri, ja juurikin perheenäitinä olen alkanut väsyä. Nuorena lapsettomana ei ollut mikään ongelma hakea pyykkejä pesutuvasta aina ajallaan. Nyt, kun pitää tehdä päivän aikana miljoona muutakin asiaa, pyykkien ripustaminen kaiken muun lisäksi on joskus liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mimmoisia kuivureita näillä ruttukasojen selvittelijöillä oikein on. Onhan niissäkin eri asetuksia, silityskyiva, kaappikuiva, erittäin kuiva... Ei jää ruttuun kun ei kuivaa liian kuivaksi.
Jos niitä ei kuivaa aivan kuivaksi, ne täytyy ripustaa johonkin. Ne vievät tilaa. Samantien sitten ripustaisi ne heti pyykkikoneen jälkeen, kun kerran tarvitaan joka tapauksessa sama määrä tilaa pyykkitelineiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskolla oli kuivausrumpu ja monta kertaa katsoin, kun hänellä oli sohvalla selvitettävänä juuri sellaisia ruttuisia vaatekasoja kuivausrummun jäljiltä. Niitä kun katselin, niin päätin, että ellei ole äärimmäinen hätä kyseessä niin en tule kuivausrumpua ikinä hankkimaan.Juuri ostin kuivausrummun ja oi autuus miten pehmeää pyykkiä tulee. Eikä ole ryppyisiä kun siinä on sellainen rypistymistä estävä toiminto. Siskosi ei osaa asettaa siihen oikeaa ohjelmaa ja lisäasetuksia. Jos laittaa jonkun superkuivaus +++ niin ryppyistä pyykkiä saa. Silityskuiva+ on sopiva vaatteille ja kaappikuiva pyyhkeille ja lakanoille.
Kaappikuivat lakanat vaativat kyllä mankelin. Tai vaatisivat, meille ei mankelia mahdu, enkä varmaan jaksaisi mankeloidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Eihän se ole homma eikä mikään virkeänä, mutta siinä vaiheessa kun hampaita pestessä muistaa että ainiin ne pyykit... ja tietenkin joku koneellinen jossa hirveästi pieniä lasten vaatteita, 50 vähän erilaista mustaa sukkaa ja kasoittain alushousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, ja juurikin perheenäitinä olen alkanut väsyä. Nuorena lapsettomana ei ollut mikään ongelma hakea pyykkejä pesutuvasta aina ajallaan. Nyt, kun pitää tehdä päivän aikana miljoona muutakin asiaa, pyykkien ripustaminen kaiken muun lisäksi on joskus liikaa.
Sama. Juurikin perheenäitinä ne pyykit ja muut loputtomat kotityöt uuvuttaa. Eihän nuorena lapsettomana mitään tämmöisiä ongelmia ollut. Ja lisäksi koneellisen aikuisten isoja vaatteita ripustaa huomattavasti nopeammin kuin pieniä lastenvaatteita sisältävän. Ja minä vielä käytin lapsillani kestovaippoja, se pyykin määrä oli älytön.