Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla tätä, että laitatte pyykinpesukoneen pyörimään

Vierailija
14.03.2025 |

ja sitten ette jaksaisikaan tyhjätä sitä? Sattuu itselle aika usein. Aina olen liian väsynyt tyhjäämään ja tekisi mieli jättää vaan pyykit sinne mätänemään.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen päälle on hyvä laittaa peite, ettei nää miten pyykit pyörivät... ihan moraalisista syistä.!

Vierailija
22/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se nyt niin iso homma ole. En nyt riemusta kilju, mutta parempi hoitaa vaan heti pois alta. Joskus laitan langattomista kuulokkeista musiikkia, niin ei ole niin tylsää.

Jos on sukka- ja pikkaripyykkiä, se on tylsää ripustella kuivumaan. Muu pyykki ok.

Sukat on aivan helvetistä, varsinkin kun pesee koneellisen sukka- ja alushousupyykkiä erikseen. Mieskin kuvittelee, että sukat kävelevät itsekseen suoriksi pyykkinarulle... saakeli kun odotan päivää, kun hän itse joutuu pyykkinsä perkaamaan, niin tajuaa mikä homma siinä suoristelussa ja oikomisessa on.

Ei kai niitä sukkia niin perusteellisesti tarvi oikoa. Kunhan nyt pyykin edes nostaa ilmavasti kuivumaan koneesta. Myöhemmin voi oikoa vaikka sukka kerrallaan.  

Ehkä jotku uudet puuvillavaatteet on syytä oikoa heti kunnolla ekassa pesussa, koska ne voi kutistua.  

Yhden hupparin vetoketju meni vinoon, kun en ollut oikonut sitä pesun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä se nyt niin iso homma ole. En nyt riemusta kilju, mutta parempi hoitaa vaan heti pois alta. Joskus laitan langattomista kuulokkeista musiikkia, niin ei ole niin tylsää.

Jos on sukka- ja pikkaripyykkiä, se on tylsää ripustella kuivumaan. Muu pyykki ok.

Sukat on aivan helvetistä, varsinkin kun pesee koneellisen sukka- ja alushousupyykkiä erikseen. Mieskin kuvittelee, että sukat kävelevät itsekseen suoriksi pyykkinarulle... saakeli kun odotan päivää, kun hän itse joutuu pyykkinsä perkaamaan, niin tajuaa mikä homma siinä suoristelussa ja oikomisessa on.

Ei kai niitä sukkia niin perusteellisesti tarvi oikoa. Kunhan nyt pyykin edes nostaa ilmavasti kuivumaan koneesta. Myöhemmin voi oikoa vaikka sukka kerrallaan.  

Ehkä jo

Kyllä ne sukat vaan aika ruttukasoja ovat, kun koneesta niitä nostelee, pakko on oikoa, varsia suoristaa ja samoin sukan varvasosiota, eihän se muuten kuivu ikinä vaan jää muhimaan kosteana päiväkausiksi. Ihmettelen miten ihmiset jaksavat oikoa kuivausrummusta tulevia kuiviksi käkkänöiksi ruttuuntuneita vaatteita. Niitä ei mahda saada suoraksi enää millään?!? Itsellä ei sentään kuivausrumpua ole.

Vierailija
24/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät on aina aikeet, kun koneen päälle laitan, mutta työpäivää vasten illalla meinaa puhti olla pois aina kun pitäisi ruveta linkouksen jälkeen vaatteita narulle ripustamaan. Ei pitäis olla vaikeaa, tiedän, mutta on silti.

Vierailija
25/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä se kone ole ikinä pyörinyt. Laitettiin aikoinaan paikalleen ja siinä on pysynyt.

Vierailija
26/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen, että mistä ihmeen oikoilemisesta täällä puhutaan. Etenkin sukkien. Ne heitän pyykkitelineen pinnojen väleihin kuivumaan oikomatta mitään. Koskaan ei ole jalassa olevissa sukissa näkynyt ryppyä. Isompien vaatteiden ravistamisen ymmärrän, sillä niissä rypyt näkyvät. Mutta ei niitäkään tuntikaupalla oiota. Rops ja narulle. 

Vierailija
27/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä aikuinen mies ei huolehdi tai ei ole koskaan huolehtinut pyykkejä kuivumaan?

Vierailija
28/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pitkiä työpäiviä, joten moni kotityö jää myöhäiseen iltaan. Jos noita pyykkejä ei sitten heti muista ottaa koneesta, niin sitten kun on jo peiton alla, niin muistuu nuo mieleen. Siinä sitten saa harkita, että lähteekö niitä ripustelemaan ja yöunet voi sitten siirtyä tunnillakin, kun ei saa enää unta. Tai sitten käy nyppäämässä luukun auki, ripustaa vasta töihin lähtiessä aamulla aikaisin tai sitten pesee pyykit uudestaan uudella "innolla".

Kuivausrumpu on tietysti helppo valinta, mutta meillä rikki tällä hetkellä. Tuo pyykkitouhu ei ole kyllä ikinä kuulunut minun suosikkikotitöihin.

Vierailija
29/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan. Samoin ihmettelen ihmisiä, joilla puhdas pyykki kasaantuu jonnekin odottamaan viikkausta ja kaappeihin viemistä. Mikä siinä on niin vaikeaa? 

Antaa mieluummin kunnolla kuivua. Niissä voi olla vielä pientä kosteutta, ja vaatekaappi homehtuu, jos liian hätäisesti kiirehtii viikkamaan.

Tämä. Mulla roikkuu kolmekin päivää helposti vaatteet, pyyhkeet ja lakanat ym. ns. "orsilla" (ovien päällä tms.), että ne varmasti ovat kuivia. Ei ole mitään karseampaa kuin semmoinen ummehtunut kostea paskan haju ihmisten vaatteissa.

Ei kannattaisi ovien päällä kuivata. Ne voi vääntyä ja tulee kosteutta märistä pyykeistä. Muutenkaan koko taloa ei ole suunniteltu kestämään suurta kosteuskuormaa. Kylpyhuone on sitä varten.

Vierailija
30/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Pesukoneen päälle on hyvä laittaa peite, ettei nää miten pyykit pyörivät... ihan moraalisista syistä.!

Juu ja etenkin yksin asuvilla, jotka pesevät vain oman pyykkinsä. Moraalitonta katsoa!!!

Vierailija
31/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Pesukoneen päälle on hyvä laittaa peite, ettei nää miten pyykit pyörivät... ihan moraalisista syistä.!

Juu ja etenkin yksin asuvilla, jotka pesevät vain oman pyykkinsä. Moraalitonta katsoa!!!

Yksin asuvilla ei ole ketään joka vahtisi hänen moraaliaan. Yksin asuvalla on varaa peitteeseen.

Vierailija
32/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Johtunee siitä, että asuin niin pitkään taloyhtiön pesukoneen varassa, kun pieneen asuntoon ei konetta mahtunut. Yhteiseen koneeseen ei pyykkejä jätetä, koska seuraavan vuoro alkaa.

Se ei muuten haittaa mitään, vaikka koneellinen pyykkiä jäisikin rumpuun yön yli. Niin ne pesulassakin tekee, kun iltavuorolaisen vuoro loppuu. Aamuvuorolainen sitten laittaa kuivumaan.

Jotain samanlaista minulla kyllä kävi nuorempana joskus kauppatavaroiden kanssa. Ne jäivät tunneiksi kasseihin, en vaan jaksanut laittaa kaappiin. Tapahtui niinä päivinä, kun olin ensin siivonnut koko asunnon, tiskannut tiskivuoret, pessyt isot kasat pyykkiä ja lopuksi käynyt kaupassa täydentämässä varastot. 

Vierailija
33/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan käy. Eihän pyykkikoneen tyhjentäminen edes vaadi mitään voimia ja jaksamista, kestääkin jotain kymmenen minuuttia. Ihme laiskuutta.

Kymmenen minuuttia? Oletpa hidas. Korkeintaan kolme!

Vierailija
34/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ripustan yleensä aamulla. Suorastaan ihanaa ripustella ripustaa pyykkiä tietokoneella istumisen sijaan (alotan siis ripustelun jälkeen työpäivän).

Vierailija
35/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies usein ehtii ne ripustaa ennen minua. 

Vierailija
36/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä se kone ole ikinä pyörinyt. Laitettiin aikoinaan paikalleen ja siinä on pysynyt.

Ja teillä varmaan matotkin pysyvät ihan pitämättä lattialla? Ehhehheheheheheee ja muahhahahahahaaa kun on hauskaaaaaaaa :D

Vierailija
37/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä aikuinen mies ei huolehdi tai ei ole koskaan huolehtinut pyykkejä kuivumaan?

Koska sillä on vaimo, joka nyt vaan huolehtii pyykkihommat paremmin. Mies taas tekee muita juttuja esim. huolehtii kaikki autoon liittyvät askareet, käy kaupassa ja hoitaa ruoka- ym. taloustavaraostokset muiden muassa. Mikä nyt kenellekin parhaiten toimii.

Vierailija
38/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan. Samoin ihmettelen ihmisiä, joilla puhdas pyykki kasaantuu jonnekin odottamaan viikkausta ja kaappeihin viemistä. Mikä siinä on niin vaikeaa? 

Antaa mieluummin kunnolla kuivua. Niissä voi olla vielä pientä kosteutta, ja vaatekaappi homehtuu, jos liian hätäisesti kiirehtii viikkamaan.

Tämä. Mulla roikkuu kolmekin päivää helposti vaatteet, pyyhkeet ja lakanat ym. ns. "orsilla" (ovien päällä tms.), että ne varmasti ovat kuivia. Ei ole mitään karseampaa kuin semmoinen ummehtunut kostea paskan haju ihmisten vaatteissa.

Ei kannattaisi ovien päällä kuivata. Ne voi vääntyä ja tulee kosteutta märistä pyykeistä. Muutenkaan koko taloa ei ole suunniteltu kestämään suurta kosteuskuormaa. Kylpyhuone on sitä varten.

En toki ripusta pyykkejä suoraan koneesta ovien päälle. Pyykit viedään ensin parvekkeelle, sieltä pienissä erissä kylppäriin, jossa kuivuvat lisää ja sieltä sitten vielä päiväksi - pariksi ovien yms. päälle. Monethan viikkaisivat jo kylppäristä ns. "kuivat" pyykit kaappiin, vaan minä vielä kuivatan lisää varmuuden vuoksi jotta ovat varmasti huoneilmaan verraten kuivia eivätkä rupea enää kaapissa haisemaan.

Vierailija
39/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piippaa pyykinpesukone pesun jälkeen niin kauan, että saan perseeni ylös ja menen avaa luukun ja otan pyykit pois. Heitän suurimman osan kuivuriin, loput ripustan. Eipä mene montaa minsaa. Myös kuivuri piippaa, kun on valmis, nostan pyykit sieltä myös heti, koska muuten ne jää ryppyseksi.

Vierailija
40/82 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Johtunee siitä, että asuin niin pitkään taloyhtiön pesukoneen varassa, kun pieneen asuntoon ei konetta mahtunut. Yhteiseen koneeseen ei pyykkejä jätetä, koska seuraavan vuoro alkaa.

Se ei muuten haittaa mitään, vaikka koneellinen pyykkiä jäisikin rumpuun yön yli. Niin ne pesulassakin tekee, kun iltavuorolaisen vuoro loppuu. Aamuvuorolainen sitten laittaa kuivumaan.

Jotain samanlaista minulla kyllä kävi nuorempana joskus kauppatavaroiden kanssa. Ne jäivät tunneiksi kasseihin, en vaan jaksanut laittaa kaappiin. Tapahtui niinä päivinä, kun olin ensin siivonnut koko asunnon, tiskannut tiskivuoret, pessyt isot kasat pyykkiä ja lopuksi käynyt kaupassa täydentämässä varastot. 

No kyllä on ällöttävää ja epähygieenistä, jos pesulassa jätetään pyykit muhimaan pesukoneen rumpuun. Yök. En maksaisi tuollaisesta palvelusta penniäkään.