Jos kovasti haluaisit 100 % etätyön ja sitten sellaisen saat, paljonko joustaisit palkassa?
Jos työsi on ollut sellaista ettei etätyö ole mahdollista, mutta työtehtäviäsi muokataan niin että täysi etätyö onnistuu. Mutta, se tietää palkanalennusta. Niin mikä on minimipalkka bruttona, mihin suostut?
Kommentit (31)
Ei palkan pidä olla etätyössä pienempi, vaan isompi.
Vierailija kirjoitti:
Ei palkan pidä olla etätyössä pienempi, vaan isompi.
Ja peruste?
Voi olisin niin onnellinen kun saisin etätyön, että voisin pudottaa palkkaa reilusti! Kunhan 2000 euroa tilille saisi niin ihan ookoo.
Kuten nytkin, eli. 4 päivää viikossa, 5100 eur / kk / brutto.
Hullujako te olette? Minä myyn osaamistani tiettyyn hintaan eikä siihen todellakaan sisälly halpuutukset sen perusteella ettei ehkä synny päivittäisiä matkakuluja. Päinvastoin, etänä työskentely on tehokkaampaa asiantuntijatyötä tekevänä joten työnantaja saa enemmän samalla rahalla. Lisäksi riippumatta siitä teenkö työt etänä vai toimistolla työnantajan määrittelemät tavoitteet on samat. Joten miksi ihmeessä lähtisin tinkimään omasta palkastani.
Get real, people!
Vierailija kirjoitti:
Hullujako te olette? Minä myyn osaamistani tiettyyn hintaan eikä siihen todellakaan sisälly halpuutukset sen perusteella ettei ehkä synny päivittäisiä matkakuluja. Päinvastoin, etänä työskentely on tehokkaampaa asiantuntijatyötä tekevänä joten työnantaja saa enemmän samalla rahalla. Lisäksi riippumatta siitä teenkö työt etänä vai toimistolla työnantajan määrittelemät tavoitteet on samat. Joten miksi ihmeessä lähtisin tinkimään omasta palkastani.
Get real, people!
Joustaisin ainakin 20%, jos palkka on sellainen että sillä kuitenkin tulee toimeen. Etätyössä säästä aivan valtavasti, ei mitään matkakuluja, paljon vapaa-aikaa, työn ohessa voi pyykkikone pyöriä ym, ei tarvita työvaatehankintoja ja ruuat voi tehdä itse kotona.
Yleensä kyseessä on myös aika helpot ja turhatkin hommat, ei-kriittisten alojen niin sanotut käsien heiluttelu hommat.
Vierailija kirjoitti:
Get real, people!
100% samaa mieltä. Enkä edes ymmärrä etätyön käsitettä, ei mun työt ole yhtään sen lähempänä jos menen toimistolle. Palaverit asiakkaiden kanssa ovat Teamsilla, data on pilvessä. Mitä hittoa mä siellä toimistolla teen? Ei siellä ole jotain mun tarvitsemia asioita arkistokaapeissa tms., nyt eletään vuotta 2025 eikä 1975.
Toimistolle halutaan ihmisiä tänä päivänä vain näistä syistä:
1) Epävarmat huonot johtajat jotka eivät luota alaisiinsa
2) Ekstroverttien huomionkaipuu
3) Liikekiinteistöjen vuokrasopimusten oikeuttaminen tai kiinteistösijoittajien lobbaukselle altistuminen
Minkä helvetin takia mun pitäisi joustaa palkassa? Saavutan tavoitteeni paremmin etänä kuin toimistolla, mun pitäisi pyytää siis enemmän siitä hyvästä eikä vähemmän.
Jos työ on sellaista, että sitä voi etänä tehdä, niin miksi ihmeessä siitä maksettaisiin vähemmän sellaiselle, joka tekee sitä etänä. Työantaja maksaa työntekijälle tehdystä työstä eikä tietyssä paikassa istumisesta.
Mulla on hybridityö ja saan ihan samaa palkkaa toimistopäiviltä kuin etätyöpäiviltäkin. Pitäisin tosi kummallisena, jos pomo pitäisi mun työpanostani etätyöpäivinä jostain syystä vähemmän arvokkaana. Jos jotain niin asian pitäisi olla päinvastoin, koska ainakin mun kohdallani työteho on selvästi parempi kotipäivinä kun ei ole avokonttorin melua häiritsemässä.
Dieseliin menevän rahan.