Juoksetteko te bussia ns. vastaan ennenkuin se tulee pysäkille?
Kysyn tätä siksi, että jäin eilen kyydistä kokonaan, kun muutama ihminen juoksi bussia vastaan. Tämä kuljettaja pysähtyi, päästi osan matkustajista ulos ja otti nämä juoksijat kyytiin noin 7-8 metriä ennen pysäkkiä. Minä viittoilin pysäkillä ja kuinka ollakaan bussi pyyhkäisi ohi. Jäin painavan kassin kanssa odottamaan seuraavaa dösää. Kuka teki virheen? Tilanne sattui H:gissä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama ilmiö junaa odottaessa. Jökötetään paikallaan se 5min ja sitten kun juna tulee on pakko lähteä ravaamaan sitä laituria menosuuntaan. Monasti itse jäätyä paikalleen on joku törmännyt ja kaatunut maahan kun on ravannu laituria pää sivulle kääntyneenä. Käsittämätöntä.
Osa jatkaa menosuuntaan kävelyä vielä junan sisälläkin. Ihmiset on jotenkin levottomia nykyään. Ihme häsläämistä.
Jos ne etsii omaa vaunuaan ja penkkiään?
Joo, tarkoitin paikallisjunia missä ei ole mitään omia vaunuja ja penkkejä. Toisaalta ne eivät ole vissiin ehtineet juosta laiturilla sinne etuosaan.
Jos kuski oli ajatuksissaan, eikä ymmärtänyt pysähtyä niinkin voi käydä tai muuten vain kävi hitaalla vaikka väsymys
Bussikuskien ja bussien suunnittelu pitäisi ottaa huomioon se että sairas tai vamman omaava joka odottaa bussia ei voi juoksennella bussin taakse toisen bussin perään tai edemmäs. On voitu ottaa koepala joltakin ihmiseltä tai muu toimenpide. Maa voi olla myös liukas. Kaikilla ei ole rahaa taksiin tai omaisia kyydittämässä.
Juokse siinä sitten, kun on esimerkiksi kipsi jalassa ja kainalosauvat. Miksi kaikki ei malta seistä siinä pysäkillä? Silloin se bussiin tulisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuski oli ajatuksissaan, eikä ymmärtänyt pysähtyä niinkin voi käydä tai muuten vain kävi hitaalla vaikka väsymys
Aikamoinen riski ajella väsyneenä matkustajat kyydissään. Tai ainakin ne matkustajat jotka on siihen bussiin "päässyt".
Vierailija kirjoitti:
En juokse bussia vastaan, mutta en tosin oleta, että se pysähtyisi samalle pysäkille kahteen kertaan. Eli jos se jostain syystä pysähtyisi sinne pysäkin alkupäähän, kävelisin sinne, mihin ne rynnijät ovat sen bussin pysäyttäneet.
Tämän nyt luulisi olevan kaikille selvää, paitsi tietenkin Ap:lle.
Ap hallusinoi! Nyt on logiikka pielessä. Jos kuski pysähtyy pysäkin jälkeen niiden juoksijoiden vuoksi, ap tuskin on jätetty seisomaan pysäkille. Vai juoksiko nuo bussin tulosuunnassa ohi pysäkin ja bussi ohitti pysäkin. Nyt ei täsmää tarina.
Minä juoksen bussin perässä koko matkan. Tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse ostaa lippua.
Vierailija kirjoitti:
Ap hallusinoi! Nyt on logiikka pielessä. Jos kuski pysähtyy pysäkin jälkeen niiden juoksijoiden vuoksi, ap tuskin on jätetty seisomaan pysäkille. Vai juoksiko nuo bussin tulosuunnassa ohi pysäkin ja bussi ohitti pysäkin. Nyt ei täsmää tarina.
Kuski pysähtyi e n n e n varsinaista pysäkkiä, kun jotkut juoksi ikäänkuin bussia v a s t a a n.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä juoksen bussin perässä koko matkan. Tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse ostaa lippua.
😂
Viisastuin kerrasta vuosia sitten, kun en "juossut bussia vastaan", vaan odotin. No, se bussi ei pysähtynyt lainkaan pysäkille, kun siinä oli jo toinen bussi, vaan meni ohi.
Viisastuin kerrasta vuosia sitten, kun en "juossut bussia vastaan", vaan odotin. No, se bussi ei pysähtynyt lainkaan pysäkille, kun siinä oli jo toinen bussi, vaan meni ohi.
Luin kaikki kommentit, enkä vieläkään tiedä mistä tässä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki kommentit, enkä vieläkään tiedä mistä tässä puhutaan.
Oho, oisko sulla ketään joka voisi selittää sulle mistä tässä keskustelussa on kyse?
Mulle puolestaan kävi eilen niin, että bussi pysäytti vaikka heilautin kättä ihan viime hetkellä, koska vasta menin pysäkille. Eli on niitä reilujakin kuljettajia.
Minä kuljen omalla autolla. Näin olen tehnyt vuosikymmeniä. Ei tarvitse välittää muiden ihmisten juoksemista yhtään mitään.
Bussin olisi pitänyt pysähtyä pysäkillä ja odottaa että juoksijatkin ehtivät kyytiin jos kuski huomaa että olevat tulossa hänen kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Bussin olisi pitänyt pysähtyä pysäkillä ja odottaa että juoksijatkin ehtivät kyytiin jos kuski huomaa että olevat tulossa hänen kyytiin.
Ymmärsit tilanteen väärin.
Ei kai se bussi yleensä pysähdy keskelle ajoväylää ja siinä ota ihmisiä kyytiin, vaan kyllä se punkeaa pysäkin alkuun ennen ovien avaamista (pysäkin alku on myös pysäkkiä, vaikka onkin sen 7-8 metriä ennen katosta). Useimmille pysäkeille mahtuu kaksi bussia peräkkäin, isoille enemmänkin. Silloin kannattaa nousta siihen bussiin, kun ovet on auki, jos sinne ylipäätään haluaa.
Jos ne etsii omaa vaunuaan ja penkkiään?