Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein tänään seuraavanlaisen havainnon:

Vierailija
10.03.2007 |

Tunnen pari itseäni nuorempaa äitiä harrastuksen parista. Tänään meillä tuli puheeksi lasten vaatteet ja kuunneltuani heidän mielipiteitään sieltä tuli selvästi esille, että nämä nuoret naiset hankkii esim Reimatecin puvut lapsilleen vaikka viimesillä rahoillaan!

Tiedän, että molemmat ovat oikeasti aika köyhiä. Toinen kotiäiti ja työtön mies ja toinen opiskelija ja mies pätkätöissä. Heidän yleinen puheenaihe on raha ja sen riittämättömyys edes välttämättömimpiin hankintoihin! Ja merkkivaatteet ovat siis heille arvovaltakysymys joita hankitaan vaikka velkarahalla.

Olin aika järkyttynyt näin lapsellisesta toiminnasta vaikka olen molempia suht fiksuina pitänyt. Itselläni taloudellisesti se tilanne, että ei hetkauta paljonko rahaa lasteni vaatteisiin käytän, mutten siltikään pakonomaisesti haali merkkikuteita pelkästään merkin takia. Ja jos taloudellinen tilanteeni olisi sama kuin näillä nuorilla naisilla miettisin tosiaan kaks kertaa, että menisköhän kevätkausi jollain halvemmalla asulla, jotta raha riitäisi muuhunkin.

Onko kellään muulla tällaisia ystäviä? ja mitä mieltä yleensäkin olette tästä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän siitä en kärsi, jos lapseni haalari päiväkodin pihalla vuotaa, mutta hän kärsii - ja sitä en halua.

Vierailija
2/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aina selittää, minkä merkkisiä ja hiontaisia tavaroita ostaa. Lähinnä huvittaa, itse en ole kovin merkkiuskollinen, eikä mulla ole tarvetta kerskailla tietyillä merkeillä. Pyrin ostamaan toimivia kokonaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut mulla aikaan vastareaktion. En taatusti osta Reimatecia lapselleni. En edes pidä vaatteiden ulkonäöstä. Mielummin Rukka tai jokin muu merkki. Toimivuus tärkein asia.

Vierailija
4/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on saanut mulla aikaan vastareaktion. En taatusti osta Reimatecia lapselleni. En edes pidä vaatteiden ulkonäöstä. Mielummin Rukka tai jokin muu merkki. Toimivuus tärkein asia.

Vierailija
5/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän, että moni muukin on ihan ok, esim Jonathan ja paljon halvempikin.

Aika huvittavaa kyllä, että joku alkaa vieroksumaan jotain merkkiä jonkun av- palstan juttujen perusteella ;)...

ap

Vierailija
6/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Rukka? Eikö Ruotsista ja Norjasta löydy vastaavia haalareita?

Vierailija
7/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollurt keskustella siitä onko Reimatec tai joku muu hyvä merkki, vaan se, että ovatko ystäväni muiden mielestä ihan täyspäisiä ollessaan pakkomieleteisiä kalliiden merkkien perässä juoksijoita!!

ap

Vierailija
8/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä muitakin merkkejä, Reimaa vaan pidetään parhaimpana.

Vierailija
9/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään maksaa yli 100 e jostain puvusta, jonka hinnalla saan molemmille lapsille siistit, toimivat, kauniit puvut ja lisäksi esim. kengät.

Meille lapset eivät olekaan näyttelykappaleita, heillä on aina tarpeeksi sopivia vaatteita, vaikka sitten kirppikseltä, mutta en tunne tarvetta " hienosteluun" . Sitä paitsi esim. Reimatecin puvut ovat rumia, tykkään kauniista vaatteista ja monet halvemmat näyttävätkin paremmilta - sen lisäksi että ovat aivan yhtä käytännöllisiä.

Vierailija
10/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ollurt keskustella siitä onko Reimatec tai joku muu hyvä merkki, vaan se, että ovatko ystäväni muiden mielestä ihan täyspäisiä ollessaan pakkomieleteisiä kalliiden merkkien perässä juoksijoita!!

ap

Mun lapsilla on Reiman 2-osaiset välikausiasut ja Reimatecin välikausihaalarit, talvipuvutkin on Reimatecin ja Ticketin, mutta me emme näe niiden takia nälkää :)

Vierailija
11/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki sanoo, että ei. Eipä ole vuotanut yksikään halpa puku, eikä ole palellut.

Vierailija
12/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ehkä olisi ostaa Reimaa mutta yksinkertaisesti ei ole tullut sitä sellaisella hinnalla vastaan että raaskisin ostaa. Lapsillani on kuitenkin hyvät vaatteet päällä, usein myös uutena ostettua.

Vierailija
13/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sittarin tarjous Lassiella (n.20e)

Enkä ymmärrä edes hävetä :-)

Vierailija
14/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta kun saa oikeasti sen valaistuksen, että aina on rikkaampia ja oikeasti rikkailla ihmisillä ei ole tarvetta esittää rikasta niin ei enää tarvitse itsekään esittää mitään. Jos ei ymmärrä edellistä lausetta, niin ei ole vielä valaistunut. ;-)

Vierailija
15/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ostan reimatecit lapsilleni siitä yksinkertaisesta syystä, että olen todennut ne parhaimmiksi haalareiksi. Siis meillä, kun lapset ovat läträäjiä. Toiset lapset seisovat tai laskevat nätisti liukumäkeä, heille varmaan riittää halvempikin haalari...

Ja muuten, saa niitä käytettynäkin, ei aina tarvii maksaa 100 euroa! :)

Ja vielä; rukka yhtä kallista, kalliimpaakin ja ihan syvältä, vuotaa saumoista.

Vierailija
16/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKOMATTOMIA nää Reimatec-avaukset ja kommentit! Mulla ei ole mitään hajua minkä merkkiset tai nimiset ulkoiluvaatteet kavereiden lapsilla on enkä ottanut mitään kantaa omankaan pojan haalarin merkkiin... mies oli kauppareissulla nähnyt pätevän näköisen haalarin ja ostanut sen. Reima tuo näyttäis olevan, mulle on sama vaik olis Raimo.

Vierailija
17/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan merkin perässä juoksemisen vuoksi, vaan siksi, että mielestäni lasten on hyvä ulkoilla päivittäin säällä kuin säällä. Ja se käy mukavammin, jos on kunnon kosteussuojahaalari eikä tarvitse sadevaatteita. Rahaa oli tosi niukasti, mutta tärkeisiin asioihin se kyllä riitti. Lasten hyvinvointi oli tärkein.

Vierailija
18/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välitä lapsensa hyvinvoinnista,

kun rahaa olisi (miehen kanssa molemmat kovatuloisia) ja

silti lapseni välikausihaalarin merkki taitaa olla Lenne.

voi apua. mun mielestä lenne on nätti ja on pitänyt kuivana.

ai joo lennen ostin 30 % alesta.

Vierailija
19/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitten vasta kun saa oikeasti sen valaistuksen, että aina on rikkaampia ja oikeasti rikkailla ihmisillä ei ole tarvetta esittää rikasta niin ei enää tarvitse itsekään esittää mitään. Jos ei ymmärrä edellistä lausetta, niin ei ole vielä valaistunut. ;-)

Veit sanat suustani. Tosin en olisi osannut sanoa asiaa tuon paremmin.

Vierailija
20/26 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyttää muuta merkkiä kuin Reimatecia, niin lastaan vihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän