Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi videopeliyhteisössä esiintyy niin paljon naisvihaa?

Vierailija
14.03.2025 |

Kokeilin pelata poikaystävän koneella ja erehdyin avaamaan suun pelissä olevaan chättiin. Sen jälkee sitte satoi asiattomuuksia menkoista siihen mitä haluaisivat tehdä mun kaa.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen kommenttini joutui moderointiin, ehkä se julkaistaan.

Olen pelannut melkein 30 vuotta ja suurin osa miehistä on ihan tavallisia kivoja tyyppejä. Selkeä vähemmistö on niitä hulluja joilla on joku naisvihaongelma. 

Mitä ne tavalliset kivat miehet tekevät kun joku vähemmän kiva mies alkaa roiskia naisvihaansa pelin lomassa?

Ite ainaki jatkan seuraavaan linnaan koska prinsessa ei ollut tässäkään.

Vierailija
42/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo naisvihaa tullu vastaan. Just pelasin Balatroa eilen illalla eikä yhtään huutelua kuulunu mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tostahan oli tutkimus että misogynia on yleisintä niillä huonoilla pelaajilla. selitys oli että heillä olis eniten menetettävää hierarkiassa jos mukaan tulee naisia

Vierailija
44/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pelannut melkein 30 vuotta ja suurin osa miehistä on ihan tavallisia kivoja tyyppejä. Selkeä vähemmistö on niitä hulluja joilla on joku naisvihaongelma. 

Mitä ne tavalliset kivat miehet tekevät kun joku vähemmän kiva mies alkaa roiskia naisvihaansa pelin lomassa?

Riippuu pelistä. WoW klaanista lenti kaikki länkyttäjät pihalle. Overwatchissa olivat (en pelaa enää) usein hiljaa, mutta en minä odota kenenkään pelastavan minua. Paras vastaus on vain blokkaaminen, koska nuo nuo naisvihaajat haluavat vaan huomiota. 

Eihän se nyt, herranen aika sentään, ole mitään pelastamista, että puuttuu siih

Jokainen osaa itse blokata pelissä ihmisen jota ei jaksa kuunnella, ja suurin osa pelaajista tietää miten blokkaaminen toimii. Oikeassa elämässä kiusaaminen on ihan eri asia. 

Kyllä itselleni on ainakin ihan itsestään selvyys puuttua myös verkossa esiintyvään kiusaamiseen. Se on ihan yhtä aitoa ja oikeaa kiusaamista, kuin livenäkin tapahtuva kiusaaminen.

Mutta jos sinulle on tärkeänä pitää niitä kohtaamallesi naisvihalle hiljaisen hyväksynnän antavia miehiä kivoina miehinä, se on toki ihan sinun oma valintasi. Älä kuitenkaan ala puolustamaan heitä meille, jolla on korkeammat standardit sille mitä tarkoittaa kiva mies.

Vierailija
45/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pelistä. WoW klaanista lenti kaikki länkyttäjät pihalle. Overwatchissa olivat (en pelaa enää) usein hiljaa, mutta en minä odota kenenkään pelastavan minua. Paras vastaus on vain blokkaaminen, koska nuo nuo naisvihaajat haluavat vaan huomiota. 

Eihän se nyt, herranen aika sent

Ei oo ok kiusata netissä mutta videopelissä on aikalailla mahotonta tehä asialle mitään joten blokkaaminen on ainoa vaihtoehto

Vierailija
46/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itselleni on ainakin ihan itsestään selvyys puuttua myös verkossa esiintyvään kiusaamiseen. Se on ihan yhtä aitoa ja oikeaa kiusaamista, kuin livenäkin tapahtuva kiusaaminen.

Mutta jos sinulle on tärkeänä pitää niitä kohtaamallesi naisvihalle hiljaisen hyväksynnän antavia miehiä kivoina miehinä, se on toki ihan sinun oma valintasi. Älä kuitenkaan ala puolustamaan heitä meille, jolla on korkeammat standardit sille mitä tarkoittaa kiva mies.

Sitä naisvihaajaa ei kiinnosta, ihan sama mitä sä sanot. Ne haluaa huomiota ja tykkäävät siitä kun alat puolustamaan tai inttämään heidän kanssaan. Kuten vanha sanonta menee: Dont feed the troll.

Vierailija
47/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän C64 yhteisössä ole naisvihaa

Syntax Error.

Vierailija
48/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhteen peliin sekä naisavatar että miesavatar. Jännästi silloin kun pelaan naisavattarella kohtaan huomattavasti enemmän perseilyä ja kaikkea muutakin törkyä.

Vierailija
49/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen monta kertaa törmännyt toisiin miehiin tai poikiin, jotka ovat haukkuneet minua vaikka miksi. En ole tehnyt siitä sukupuoliasiaa. Mutta ehkä jos olisin nainen ja törmännyt samaan, saattaisin ajatella että se johtuu sukupuolesta. Minusta tässä on kyse harhasta. Tietysti agressiivinen ihminen vihaa sinuun kohdistaessaan käyttää sanoja joilla toivoo olevan eniten vaikutusta. Jos olet nainen hän keksii jotain siihen liittyvää halventavaa. Jos olet mies hän haukkuu homoksi tms.

"Tavallisen" vihan ja naisvihan ero on juuri se, että viha kohdistuu sukupuoleen. Tuskin sinua on haukuttu surkeaksi, arvottomaksi jne. sen takia, että olet mies. Homottelu ei ole miesvihaa, vaan seksuaalivähemmistöihin kohdistuvaa vihaa. 

On hyvin helppo sanoa, ettei ole tehnyt kohtaamastaan vihasta sukupuoliasiaa, mikäli ei ole kohdannut sukupuolittunutta vihaa.

Uskoakseni kirjoittaja tarkoitti sitä, että sukupuolella ei ole väliä: jokaista haukutaan ja vihataan, mutta naista ei haukuta homoksi vaan keksitään muita haukkumasanoja. Toisin sanoen haukkuminen kohdistuu yksilöön, ei sukupuoleen. Sukupuolten "ei-haluttuja" ominaisuuksia toki käytetään haukkumisessa ja haukkumasanojen keksimisessä hyväksi. Homottelu menee naisen kohdalla ihan hukkaan.

Vierailija
50/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä joukko miehiä, siellä naisvihaa. En tiedä miksi niillä päässä viiraa kun joukolla kokoontuvat, tuskinpa niistä useimmat yksin käyttäytyvät yhtä huonosti naisia kohtaan, paitsi ne väkivaltaset yksilöt, jotka aktivoituu nimenomaan kun ei ole kaverit näkemässä. 

Vierailija
51/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Sitä naisvihaajaa ei kiinnosta, ihan sama mitä sä sanot. Ne haluaa huomiota ja tykkäävät siitä kun alat puolustamaan tai inttämään heidän kanssaan. Kuten vanha sanonta menee: Dont feed the troll.

Eihän nyt ollut kyse siitä mitä sinä sanot tai olet sanomatta, vaan siitä mitä nämä sinun kivat miehesi tekevät.

Naisvihatrollit hyökkäävät naisten kimppuun nostaakseen omia pisteitä muiden miesten silmissä. Hiljaa pysyvät miehet antavat heille näitä pisteitä, kun antavat heille hiljaisen hyväksynnän sinun kimppuun käymiselle ja sinä annat heille taas arvon pitämällä heitä tuosta huolimatta kivoina. 

Vierailija
52/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä olen monta kertaa törmännyt toisiin miehiin tai poikiin, jotka ovat haukkuneet minua vaikka miksi. En ole tehnyt siitä sukupuoliasiaa. Mutta ehkä jos olisin nainen ja törmännyt samaan, saattaisin ajatella että se johtuu sukupuolesta. Minusta tässä on kyse harhasta. Tietysti agressiivinen ihminen vihaa sinuun kohdistaessaan käyttää sanoja joilla toivoo olevan eniten vaikutusta. Jos olet nainen hän keksii jotain siihen liittyvää halventavaa. Jos olet mies hän haukkuu homoksi tms.

"Tavallisen" vihan ja naisvihan ero on juuri se, että viha kohdistuu sukupuoleen. Tuskin sinua on haukuttu surkeaksi, arvottomaksi jne. sen takia, että olet mies. Homottelu ei ole miesvihaa, vaan seksuaalivähemmistöihin kohdistuvaa vihaa. 

On hyvin helppo sanoa, ettei ole tehnyt kohtaamastaan vihasta sukupuoliasiaa, mikäli ei ole kohdannu

Uskoakseni kirjoittaja tarkoitti sitä, että sukupuolella ei ole väliä: jokaista haukutaan ja vihataan, mutta naista ei haukuta homoksi vaan keksitään muita haukkumasanoja. Toisin sanoen haukkuminen kohdistuu yksilöön, ei sukupuoleen. Sukupuolten "ei-haluttuja" ominaisuuksia toki käytetään haukkumisessa ja haukkumasanojen keksimisessä hyväksi. Homottelu menee naisen kohdalla ihan hukkaan.

Jos haukkuminen keskittyy pelaajan sukupuoleen, silloin se on sukupuolittunutta vihaa. Yksiselitteisesti.

Vai osaatko kertoa millaista vihaa miehet noissa yhteisössä saavat osakseen toisilta miehiltä, jotka käyttävät aseena tuota mainitsemaasi sukupuolen ei-haluttuja ominaisuuksia? 

Vierailija
53/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä yhteisöissä on valtavasti miehiä jotka lähtökohtaisesti käyttäytyvät ihan hyvin miehiä kohtaan mutta aktivoituvat heti naisen tunnistettuaan

Vierailija
54/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yhteen peliin sekä naisavatar että miesavatar. Jännästi silloin kun pelaan naisavattarella kohtaan huomattavasti enemmän perseilyä ja kaikkea muutakin törkyä.

Mulla ei oo ikinä peleissä miesavataria jos saan valita. Mieluummin sitä naishahmon peppua katsoo. Varsinkin peleissä kuten Mass effect missä hississä (lataus kohdassa) kamera on aina pepussa kiinni

M45

Vierailija
55/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt ollut kyse siitä mitä sinä sanot tai olet sanomatta, vaan siitä mitä nämä sinun kivat miehesi tekevät.

Naisvihatrollit hyökkäävät naisten kimppuun nostaakseen omia pisteitä muiden miesten silmissä. Hiljaa pysyvät miehet antavat heille näitä pisteitä, kun antavat heille hiljaisen hyväksynnän sinun kimppuun käymiselle ja sinä annat heille taas arvon pitämällä heitä tuosta huolimatta kivoina. 

Sanoin viestissäni, että suurin osa pelaajista on ihan tavallisia kivoja miehiä jotka eivät vihaa naisia. Sitten sanoin, että naisvihaajien kohtelu riippuu pelistä.

Kuten sanoin, WoWissa klaanista heitettiin naisvihaajat pihalle. Voin avata sitä tässä viestissä enemmän: klaaninsa pelataan ihmisten kanssa pidempiä aikoja yhdessä, ja siksi sekä miehet että naiset eivä jaksa kuunnella länkyttäjiä.

Pelit kuten Overwatch, jossa pelataan ehkä yksi peli jonkun naisvihaajan kanssa ovat taas ihan eri asia - silloin vaan blokataan ja jatketaan elämää. Ei siellä kukaan ala puolustamaan ketään koska jokainen tietää miten ärsyttävät ihmiset blokataan. 

Vierailija
56/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituhannen vaihteessa tytöt vielä solvasivat videopelaavia nörttipoikia. Tuolloin peliyhteisö oli henkireikä, joskin aika toksinen sellainen. Luulin että tilanne oli noista ajoista jo parantunut.

Vierailija
57/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhannen vaihteessa tytöt vielä solvasivat videopelaavia nörttipoikia. Tuolloin peliyhteisö oli henkireikä, joskin aika toksinen sellainen. Luulin että tilanne oli noista ajoista jo parantunut.

Vuosituhannen vaihteessa? Kyllähä nuo akat täällä palstallaki mäkättää "pleikasta" päivät pitkät vaikka pelaisit switchillä.

Vierailija
58/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset, tyttöjä molemmat, pelaa netissä eikä heille ole kukaan mitään naisvihaa kaatanut päälle.

Olen itsekin ollut kuulolla monesti ja ihan kiltisti siellä porukka ajaa kartingia kilpaa.

Ainoat jotka menettää malttinsa on nuo mun tytöt kun saavat sinisestä kilvestä just ennen maaliviivaa.

Vierailija
59/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin helppo sanoa, ettei ole tehnyt kohtaamastaan vihasta sukupuoliasiaa, mikäli ei ole kohdannu

niin eli toisinsanoen sekä homo- että naisviha on standardeja näissä piireissä

Vierailija
60/195 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän seinän sisällä kyhöttävä 24/h miesoletettu ei ehkä ole se kaikkein naisystävällisin olento.

Oma inceliys on tietenkin naisten vika, ei se, että ryystää kokista ja pizzaa ja pelaa päivät pääksytysten.