Miten jaksatte tätä harmautta?
Jokainen talvi Suomessa tuntuu nykyisin ikuiselta harmaudelta. Voimat ja jaksaminen aivan loppu. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (33)
2 kahden viikon reissua rospuuttoaikana auttoi kummasti.
Ja nythän on jo niin valoisaa jo, mustarastaatkin laulavat aamuisin.
Taivas on sininen, jopa hohtavan sininen aurinkoisena päivänä. Hiekka on ruskeaa. Ikkunan takana kasvaa nurmikolla runsaasti sammalta, joka on heleän ikivihreää. On myös varpuja ja havupuita, jotka nekin on ikivihreitä. Ei siis todellakaan ole tuntunut talvi jotenkin "harmaalta", vaikkei lunta olekaan.
Ainut harmaus johtuu vastapäisistä betonikerrostaloista, mutta ne on kyllä yhtä harmaita sekä kesällä että talvella.
Suunnittelen lomaa. Joko ihan konkreettisesti tai sitten haaveilen.
Vuodenajat on ihan kivoja, mutta joulun jälkeen kaipaisi tosiaan aurinkoa. Pimeyttä kestää liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, että miten etelässä asuvat jaksavat tuollaista lumetonta elämää. Asun pohjoisessa ja täällä voi hiihtää, luistella, uida avannossa ja pilkkiä. Nautin talvesta. Etelässä ei voi harrastaa mitään talvilajeja. Olla möllöttää vaan nurmikolla harmaudessa. En jaksaisi.
täällä voi hiihtää, luistella, uida avannossa ja pilkkiä.
Aika harva edes tykkää hiihtää ja luistella. Ja talviuida voi sulissa vesissäkin, kuten myös talvikalastaa. Vaikka ymmrrän kyllä tuon avannon hienouden, koska olen avannossa käymistä itsekin harrastanut. Siis ihan täällä etelässä. Koska täälläkin talvi kyllä tavallisesti on. Tämä nyt on taas vain joku poikkeustalvi ollut. Minulle se on ollut helpotus, koska ainakin pari viimeistä talvea on ollut täyttä lumihelvettiä omalla seudulla. Lumi kaupungissa on täysin eri asia kuin jossain harvaan asutulla seudulla. Kaupungeissa seisahtuu julkiset ym. hankaluutta tulee arkeen, jos on paljon lunta. Itsekin olen joutunut ykskaks kävelemään kilometritolkulla töihin runsaan lumentulon takia. Ei kiitos sellaista. 😅
Mikä juttu tämä nyt on, ettei Suomen eteläosassa ole talvella lunta? Tänä talvena oli niukasti, mutta se oli tosiaankin poikkeus eikä sääntö.
Harmaa on olo kyllä ja ihan ahdistaa. Aurinkoisina päivinä huomaa että energiatasot nousee heti ja henki kulkee myös paremmin.
Tämä hengenahdistus tulee aina, kun on liian monta harmaata päivää putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, että miten etelässä asuvat jaksavat tuollaista lumetonta elämää. Asun pohjoisessa ja täällä voi hiihtää, luistella, uida avannossa ja pilkkiä. Nautin talvesta. Etelässä ei voi harrastaa mitään talvilajeja. Olla möllöttää vaan nurmikolla harmaudessa. En jaksaisi.
Viime talvena täällä oli lunta ja pakkasta ja se oli aivan hanurista. Wolttasin ostokset ja menin usein taksilla töihin, kun ei tuolla pakkasessa halunnut odottaa julkisia. Harmaassa voi sentään elää normaalisti eli käydä kaupassa, kuntosalilla jne.
Osta ikkunalle kevään kukkia esikoita narsisseja ja rulppaaneita, on ilo katsella ikkunasta kun nyt päivät ovat pidentyneet tavattoman paljon. Harmaus on väliaikaista.
Miten niin harmaata? Vuorotellen on paistanut aurinko tai satanut lunta. Hyvin on päässyt hiihtämään ja luistelemaan. Rakastan talvea ja lunta!