Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvissosekeitot ja smoothiet

Vierailija
13.03.2025 |

ovat ruokia, jotka mahdollistavat syömään paljon ja vähällä vaivalla.

Onkohan se kuitenkaan järkevää terveyden ja ruuansulatuksen kannalta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothien teen iltapalaksi avokadosta ja marjoista/ hedelmistä. Avokadossa on hyvää rasvaa ja proteiinia. Kumpiakaan aineksia ei oikein voi syödä liikaa.

Samoin kasviksia ei voi syödä liikaa. Ei se masu vedä kasvissosekeittoakaan määräänsä edempää. Kyllä mulla jo 3 dl alkaa tehdä tiukkaa ja 4 desin kohdalla mahaa kivistelisi.

Vierailija
2/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smoothien teen iltapalaksi avokadosta ja marjoista/ hedelmistä. Avokadossa on hyvää rasvaa ja proteiinia. Kumpiakaan aineksia ei oikein voi syödä liikaa.

Samoin kasviksia ei voi syödä liikaa. Ei se masu vedä kasvissosekeittoakaan määräänsä edempää. Kyllä mulla jo 3 dl alkaa tehdä tiukkaa ja 4 desin kohdalla mahaa kivistelisi.

Ihan mitä vain voi syödä liikaa. Ja ruoka soseutettuna se liikasyöminen on tosi helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on järkevää, jos kasvikset eivät muuten uppoa tai ei ole liiemmin aikaa hakea aina tuoretta kaupasta. Runsaskaloriset juotavat eivät ole järkevää ravintoa, koska eivät pidä nälkää, mutta kasvisssosekeitto sopivilla lisukkeilla on oikein kelpo lounas. Itse väsähdän, jos syön päivällä yhtään runsaammin, joten kasvissosekeittoa tulee keitettyä aina iso kattilallinen ja otettua pakastimesta evääksi mukaan. Smoothien teen myös itse marjoista, sekaan esimerkiksi rahkaa ja maitoa sekä kaurahiutaleita ja siemeniä ja sellainen tulee juotua välipalaksi silloin, kun ei muuta ehdi ja saa oikeaa ruokaa vasta myöhemmin. 

Vierailija
4/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä vain voi syödä liikaa. Ja ruoka soseutettuna se liikasyöminen on tosi helppoa.

Miksi kukaan söisi niin paljon, että mahaan koskee? Usko nyt. Mahaan menee mitä menee ja soseutettu kasvissosekeitto sisältää minimaalisesti kaloreita.

Eikä sitä soseutettuakaan ruokaakaan tarvitse vetää ykkösellä alas. Voi sitä ihan hiljakseen matkustellen nauttia.

Vierailija
5/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeittojankkari vauhdissa. Ei se mitään usko tai ymmärrä, luulee että naisetkin voivat mättää kuin rekkakuskit, koska kevyemmällä ei jaksa ja pärjää ja seuraavaksi ihmetellään miksi suomalaiset on lihavia, koska lihoa voi vain, jos mussuttaa illat pitkät sohvalla sipsiä ja suklaata. Ja niitä mussutetaan tietysti siksi, kun päivällä on syöty vain sosekeittoa, joka ei jankkarin mukaan pidä nälkää vaan pelkästään väsyttää.

Vierailija
6/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on järkevää, jos kasvikset eivät muuten uppoa tai ei ole liiemmin aikaa hakea aina tuoretta kaupasta. Runsaskaloriset juotavat eivät ole järkevää ravintoa, koska eivät pidä nälkää, mutta kasvisssosekeitto sopivilla lisukkeilla on oikein kelpo lounas. Itse väsähdän, jos syön päivällä yhtään runsaammin, joten kasvissosekeittoa tulee keitettyä aina iso kattilallinen ja otettua pakastimesta evääksi mukaan. Smoothien teen myös itse marjoista, sekaan esimerkiksi rahkaa ja maitoa sekä kaurahiutaleita ja siemeniä ja sellainen tulee juotua välipalaksi silloin, kun ei muuta ehdi ja saa oikeaa ruokaa vasta myöhemmin. 

Sanot, että väsähdät, jos syöt paljon. Sitten syöt jotain sosekeittoa, jossa on paljon tavaraa soseeksi tehtynä.

En ymmärrä, miten sun mainitsemat runsaskaloriset juotavat liittyy aiheeseen.

Vierailija
7/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan söisi niin paljon, että mahaan koskee? Usko nyt. Mahaan menee mitä menee ja soseutettu kasvissosekeitto sisältää minimaalisesti kaloreita.

Eikä sitä soseutettuakaan ruokaakaan tarvitse vetää ykkösellä alas. Voi sitä ihan hiljakseen matkustellen nauttia.

Soseutettuna ruokaa on helppo syödä liikaa. Riippumatta kaloreista.

Vierailija
8/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että väsähdät, jos syöt paljon. Sitten syöt jotain sosekeittoa, jossa on paljon tavaraa soseeksi tehtynä.

Jos sinulla on 3dl kasviskeittoa kuutioituna liemineen, niin ei se kuule siitä itsestään lisäänny, kun sen soseuttaa. 😆

Vierailija
9/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että valmissmoothiet voivat olla sokerisia ja siten runsaskalorisia vailla mitään ravintoarvoa. Syttyikö lamppu pimeydessä?

Kannattaa joskus vaikka googlata sosekeittoresepti, niin saatat yllättyä miten kevyttä syötävää se on. 500-800 grammaa kasviksia päivässä jos haluaa saada kasaan, ei tule minun lounaskeitolla edes vielä tavoite puolilleen edes puolen kilon osalta. Jos olet vielä vauvansoseruokinnassa, kerrottakoon, että sose ja sosekeitto ovat kaksi eri asiaa. Keittoon lisätään runsaasti nestettä eli ei ole samaa tavaraa kuin syömäsi Piltti spagettiateria.

Vierailija
10/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei osaa markkinoida edes smoothieta.

Vierailija
11/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri pudottanut 10 kg painoa sosekeittojen ja smoothien avulla,  (1kg/viikko).  Kysymys on siitä, mitä näihin laittaa ja paljonko niitä syö.

Vierailija
12/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ei myrkkyjä kun ne jauhetaan keittiön.Tuttu osti salaatin lehtiä semmosen  pakk.olevan kaksi kpl ,olisko jää salaattia.Itsekkin tykkäsin.Ei voi syödä ,vaikka peset saa oireita.Tuttu sanoi selkä kipeytyy.Tällä kurkku turpoaa..viinirypäleitä sama pitäskö nekin keittää superpesun jälkeen.Joku liottaa vedessä rypäleetkin.Mitä tässä voi tehdä?on  semmosia kuorittavia kasviksii hedelmii niitä ehkä voisi...vai voisiko niitäkään syödä?.syövät lisii,tulevaisuuden tauti.Ihan mediassa tästä asiaa.On tuo ongelma tykkäsi vaikka mitä syödä..miettiä lapset.Ihottumat jne lapsi ei osaa kertoa oireista.Yskii...allergisoi.

Vierailija
13/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on erikoista logiikkaa. Niillähän tää kansa lihoo, kasvissosekeitoilla ja pirtelöillä 😁

Käsittääkseni soseutettuna  ravintoaineet imeytyy paremmin. Joistain vihanneksista irtoaa keitettynä enemmän vitamiineja. Siihen vähän hyvää rasvaa vielä. Ja ne on yleensä helliä vatsalle ja ruuansulatukselle. Joudun itse välillä tekemään noita kun en saa syötyä muuten.

Mikä tässä nyt ihmetyttää?

Vierailija
14/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kun ainakin kaikki mun tuntemat läskit vetää jotain makaronilaatikkoa ja jauhelihaa ja vihanneksiin ei kosketa missään muodossa 🤔

Vierailija
15/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vetää joka päivä pari smoothieta. On laiha kun mikä ja oireilee kaikkeen syömättömyydellä. Saa hyvin säänneltyä esim pähkinöillä ja öljyllä että saa kaloreita tarpeeksi niiden ravintoaineiden lisäksi. Tuossa vaiheessa pitää oikeasti tietää, mitä keho tarvitsee. Ei se tosiaan mitään sokereita ja jäätelöä ole, vaan kaikki ainesosat on jotain rakennusaineita ja niillä on funktionsa.

Hyvinkin järkevää ja fiksua. Hienoa että jaksaa kuitenkin yrittää.

Onko tää nyt taas joku sekaanin kannanotto kasviksia vastaan?

Vierailija
16/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei osaa markkinoida edes smoothieta.

Suomeksi se on pirtelö.

Vierailija
17/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka ei taas ymmärtänyt pointtia. Alettiin vetää kasvis/liha linjaa, vaikka ap puhui soseruuasta.

Vierailija
18/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ei taas ymmärtänyt pointtia. Alettiin vetää kasvis/liha linjaa, vaikka ap puhui soseruuasta.

Soseutatko liharuokaa?

Vierailija
19/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden ja verensokerin kannalta eivät ole ravintona ihanteellista.

Vierailija
20/21 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas saanut tänäänkään syötyä mitään ja vatsaa kivistää jo mutta en vaan halua mitään kiinteää, tuo olisi hyvinkin järkevää.

Ei me kaikki olla ylipainoisia täällä edelleenkään.