Kävin tänään Tokmannilla. Onko ne vaatteet siellä sitä halpatuontia mitä ei saa ostaa?
Oli muutenkin jännä kokemus. Kauheasti halpakrääsää ja jotain automaaleja. Kuka oikeesti ostaa Tokmannilta?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Tokmannin tavara tulee merikonteissa Kiinasta. Vaatteista leluihin ja työkaluihin asti kaikki. On siis sitä kaikkein halvinta ka heikkolaatuisinta roskaa mitä siellä myydään. Olen ollut töissä Tokmannin keskusvarastolla joten tiedän mistä puhun.
Polan paidassa on valmistumaa Bangladesh, että ne ei ainakaan tule Kiinasta.
Mutta vakavasti: mihinpä ei tulisi "kiinasta" eli Aasiasta??? Sieltä ne tulee Prismaan, Stocmannille, K-rautaan kuin kaikkialle muuallekin ja eihän tässä kukaan mitään muuta ole väittänytkään. Paitsi että materiaalien ja valmistuksen jäljen päälle ymmärtävänä löytää ihan hyvää laatuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Tokmannin tavara tulee merikonteissa Kiinasta. Vaatteista leluihin ja työkaluihin asti kaikki. On siis sitä kaikkein halvinta ka heikkolaatuisinta roskaa mitä siellä myydään. Olen ollut töissä Tokmannin keskusvarastolla joten tiedän mistä puhun.
Miten Tokmannin Lumene-meikit, muumimukit, Vallilan verhot tai Savonia-aterimet eroaa muiden kauppojen vastaavista?
Tai Legot, Brio-lelut, Rapala-uistimet, Fairy, Nivea jne? Ihan samaa siellä on kuin muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa missä maassa tuote on valmistettu. Ainakin ennen Tokmannilta on saanut pikkurahalla mm. Pakistanissa valmistettuja tekstiilejä.
Tehkää siis vastuullinen kulutusvalinta ja jättäkää kiinanromut hyllyyn pölyttymään, niin verkkokaupassa kuin kivijalassakin!
Euro Kiinalle on euro kansanmurhalle.
Myös Marimekko, Iittala, Artek etc.etc. Ovat valmistettu Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Orthex-muovituotteet valmistetaan Suomessa. Tuskin ne Kiinan kautta koukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan minkä liikkeen vaatteet ei tule Kiinasta, Vietnamista, Pakistanista, Bangladesista, Turkista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orthex-muovituotteet valmistetaan Suomessa. Tuskin ne Kiinan kautta koukkaa?
Lisään tähän listaani myös Sini-siivoustuotteet, Kiilto-pesuaineet, Heti-tuotteet, LV, Erisan, Vuokkoset...
Fiskarsin tuotteista Suomessa valmistetaan kirveet ja puutarhatyökaluja, Klassikko-sakset ja paistinpannuja ja kattiloita. Nekään ei tule Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polan paidassa on valmistumaa Bangladesh, että ne ei ainakaan tule Kiinasta.
Mutta vakavasti: mihinpä ei tulisi "kiinasta" eli Aasiasta??? Sieltä ne tulee Prismaan, Stocmannille, K-rautaan kuin kaikkialle muuallekin ja eihän tässä kukaan mitään muuta ole väittänytkään. Paitsi että materiaalien ja valmistuksen jäljen päälle ymmärtävänä löytää ihan hyvää laatuakin.
En kyllä todellakaan menisi vertaamaan Kiinaa, sairasta kansanmurhaa suorittavaa kommunistidiktatuuria muihin Aasian maihin.
Sama kuin joku sanoisi että Suomi, Ruotsi ja muut lähitienoon maat kuuluu r y s s i i n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan minkä liikkeen vaatteet ei tule Kiinasta, Vietnamista, Pakistanista, Bangladesista, Turkista ym.
Siinähän tuli heti 4 maata jotka eivät ole Kiina.
Tänään kävin tutkimassa asiaa ja paljon vaatteita oli Bangladeshistä, myös Virossa tehtyjä peittoja löytyi. Kiinaa edusti mm. työkalut, valaisimet ja jatkojohdot. Herää kyllä kysymys, että kuka luottaa parin euron kiinalaiseen jatkojohtoon? Ainakin palovakuutukset täytyy olla kunnossa. Osa sähkötarvikeista oli made in EU ja muutaman avainlipunkin bongasin. Paljon oli sellaistakin mihin ei oltu valmistusmaata painettu (eli kiinasta oletettavasti).
On siis täyttä disinformaatiota että Tokmannilla olisi pelkästään kiinalaisia tuotteita.
Miten Tokmannin Lumene-meikit, muumimukit, Vallilan verhot tai Savonia-aterimet eroaa muiden kauppojen vastaavista?