Onko okei pettää vaimoa vuosia kestäneen katkeruuden piinassa?
Hei. Olen 36v M ja kahden lapsen isä. Vuosia kestänyt vaimon piina on koitunut niin stressaavaksi, että on pakko lähteä välillä vieraisiin mökki-paikkakunnalle. Kutsun näitä reissuja "työmatkoiksi" ja vaimo uskoo sen kuin puuta heinää. Katkeruus alkoi toisen lapsen synnyttyä kaksi vuotta sitten, kuin hommat makuuhuoneen puolella kuihtui. Nyt olen puutteessa ja syvällä tossun alla. Onko vihjeitä miten toimin asian suhteen?
Kommentit (36)
Maksullisiin mars. Käy halvemmaksi pidemmän päälle.
Helpoin ois sanoa että eroa hyvä ihminen. Mutta ei se oikeasti ole niin helppoa mitä ihmiset sivusta huutelee. Väärinhän se on siitä ei pääse mihinkään. Mutta mä ymmärrän sua mulla on oma tilanne kotona ollut vuosia. Ollaan oltu todella pitkään yhdessä, josta todella pitkään olin täysin uskollinen. Mutta myönnän et mäkin oon mennyt rajan yli pari vuotta sitten. Ikävä kyllä ei voi enää sanoa että uskollinen vaimo uskollisessa liitossa. Mä en tiedä minkä verran sä oot puhunut sun vaimolle, jos ei auta niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota tai kestää. Meillä puhe ei auttanut koskaan vaikka kuinka yritin. Hankalaa on. Ihminen haluaa kuitenkin tuntea itseensä halutuksi ja välitetyksi. Ei se oo pelkästään yhden ihmisen syy jos sitä joutuu hakemaan muualta.
Mistä siis tulee tämä selkärangattomuus, että jää korjaamiskelvottomaan (selkeästi, kun sen sinetöi pettämisellä?) suhteeseen eikä joko lähde tai ilmoita sille huonosti käyttäytyvälle (lopettanut seksin, henkistä väkivaltaa?) että "hei, haen seksin muualta koska XYZ, huolehdin ehkäisystä ja siitä ettei tämä riko perhettä. Sinulla on luonnollisestikin oikeus tehdä samoin tai jos tämä ei toimi sinulle, voimme myös erota"
Miten vaikeaa on olla vahva ja itsenäinen ja rehellinen.
Ei se ole pettämistä jos mies menee paremman naisen syliin, kun parisuhdenainen alkaa sättimään, pihtaamaan tai märehtii itsensä rumapainoiseksi.
Olethan isyystestin tehnyt? Mikäli lapset eivät ole biologisesti omia, voit huoletta poistua suhteesta ja velvollisuuksista.
Kyllä se on pelkästään sen pettäjän syy. Sen seksin haun muualta voi tehdä myös rehellisesti jos on rehellinen ihminen. Itse olen mielummin lähtenyt jos ja kun en ole seksiä saanut. En koe oikeudekseni pettää toista ihmistä.
Olen 99% varma, että lapset ovat tosiaan minun..
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pettämistä jos mies menee paremman naisen syliin, kun parisuhdenainen alkaa sättimään, pihtaamaan tai märehtii itsensä rumapainoiseksi.
No onhan. Mikä mikkihiiri se on jonka on pakko roikkua rumassa ja ilkeässä ämmässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan. Mikä mikkihiiri se on jonka on pakko roikkua rumassa ja ilkeässä ämmässä
Kun kotiseksi loppuu, mies joka ei ole älynnyt tehdä avioehtoa ei halua luopua puolesta omaisuudestaan jonka menettää vaimolle erossa, joten mies ottaa rinnalleen paremman naisen. Tämän takia tilastoissa on niin että vaimo on merkitty avioeron hakijaksi jopa 80% tapauksissa, vaimolla tietenkin silmä kiiluu miehen varojen ja omaisuuden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kotiseksi loppuu, mies joka ei ole älynnyt tehdä avioehtoa ei halua luopua puolesta omaisuudestaan jonka menettää vaimolle erossa, joten mies ottaa rinnalleen paremman naisen. Tämän takia tilastoissa on niin että vaimo on merkitty avioeron hakijaksi jopa 80% tapauksissa, vaimolla tietenkin silmä kiiluu miehen varojen ja omaisuuden perään.
Myönnän, etten ole perehtynyt tilastoihin tästä aiheesta Suomessa. Mutta kyllä miehet ja naiset pettävät ihan avosuhteissa tai koska haluavat syödä ja säästää kakun. Pettävällä eksällä oli päivittäin niin paljon seksiä kun halusi mutta petti silti koska "halusi vaihtelua".
Itse en voisi edes omaisuuteni puolittumisen uhalla pettää. Sen sijaan sanoisin ja olen sanonutkin että en jää suhteeseen jossa ei ole seksiä tai jossa ei ole enää keskusteluyhteyttä. Sellaisessa henkisesti väkivaltaisessa painekattilassa sairastuu vaikka saisi pikaiset ja vähän juttuseuraa muualta
Miksi sänkyhommat loppui? Siis teillä kotona?
Osallistuitko lastenhoitoon? pyykki- & tiskikoneen täyttämiseen/tyhjentämiseen? Kävitkö kaupassa? Siivositko? Hoiditko lasten lääkärireissut? Harrastuskuljetukset? Muistitko oma-aloitteisesti vanhempiesi synttärit? Ostitko lahjat? Maksoitko laskut? Veithän koirat ulos?
Vierailija kirjoitti:
Osallistuitko lastenhoitoon? pyykki- & tiskikoneen täyttämiseen/tyhjentämiseen? Kävitkö kaupassa? Siivositko? Hoiditko lasten lääkärireissut? Harrastuskuljetukset? Muistitko oma-aloitteisesti vanhempiesi synttärit? Ostitko lahjat? Maksoitko laskut? Veithän koirat ulos?
Väität siis että miehen pitää ostaa seksi vaimolta kotitöillä? Nainen on siis aina prostituoitu?
Vierailija kirjoitti:
AP kertoi että "toisen lapsen synnyttyä kaksi vuotta sitten, kuin hommat makuuhuoneen puolella kuihtui". Eli joko vaimo märehti itsensä rumapainoiseksi tai hänellä aikoi vaihdevuodet joka päättää naisen seksuaalisen funktion.
Tule pois tossun alta. Pelkäät tietysti avioeroa koska vaimo hoitaa kodin ja lapset. Sinulla on oikeus seksielämään ja jos vaimo ei halua voit toki etsiä sitä muualta. Mutta mitä jos puhuisitte vaimon kanssa asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Luuletko että naisen haluttomuuteen auttaa joku pyykkihuolto? Se on paljon monimutkaisempi asia.
Naisen ei ole pakko antaa jos ei halua. Mutta silloin miehellä on oikeus mennä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että naisen haluttomuuteen auttaa joku pyykkihuolto? Se on paljon monimutkaisempi asia.
Naisen ei ole pakko antaa jos ei halua. Mutta silloin miehellä on oikeus mennä muualle.
Usein saattaa auttaa mikäli kyseessä on fèmakko.
odotappa kun sama nainen tulee vaihdevuosi oireisiin niin silloin alkaa se lopullinen helvetti..näin kävi minulla..
meillä ei ole yhteisiä lapsia mutta rakkaus liitto täynnä seksiä mutta sitten kaikki muuttui n 3v sitten.
aikani jaksoin ja viime vuonna lähdin sitten maksullisiin kun ilman seksiä ja läheisyyttä elämä on helvettiä..
nyt "vieraissa" käyty mutta ero tässä jo tuli nyt.
eipä puhuminen,tukeminen tai vaikka päällään seisominen auttanut..
oma terveys jo alkoi mennä tähän helvettiin..ei se eroaminen ole niin helppoa vaikka kaikki siitä toitottaa ja varsinkin kun yhteisiä lapsia.
pari vuotta "pihtausta" jaksoin kun nainen muuttui aivan tuntemattomaksi ihmiseksi eikä apua halunnut vaikka tarjolla olisi!
ymmärrän sinun tilannetta hyvin mitä se on!!
Vaihdevuodet tekevät miehen elämästä helvettiä. Vihaisuutta, haukkumista, pihtausta siitä eteenpäin.
Rehellinen tapa olisi keskustella asiata. Selvittää miksi noin kävi. Sitten voi miettiä mitä vaihtoehtoja on olemassa:
- tilanne paranee keskustelussa esille tulleiden asioiden korjaamisen jälkeen
- jatkaa puutteesa elämistä
- avoin suhde
- ero
Jos ja kun elämä käy tarpeeksi raskaaksi liitossa, niin ei sekään hyvä ole lapsille.
Tämä kuulostaa hyvin tyypilliseltä vippasliipaimelta, jonka moni suomalainen mies kokee elämänsä aikana. Itse päädyin saman kaltaiseen tilanteeseen muutama vuosi sitten. Ei siinä enää muu auttanut kuin vieraissa käyminen, kuitenkin suosittelisin maksullisissa naisissa käymistä sillä he eivät siitä eteenpäin laulele.