Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus siitä, miten huonosti meni nuoruus

Vierailija
13.03.2025 |

Olisi pitänyt elää ihan eri tavalla. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyys määrittää tulevaisuuden ja nykyhetken. Ei näin nelikymppisenä jolloin elämä on jo totaalisesti ohi (eikä mitään ole enää tehtävissä) enää hankita niitä missattuja nuoruuden kokemuksia ja elämyksiä. Loppuelämä pelkkää töissä käyntiä ja kotona istumista..

Vierailija
22/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varma tapa pilata nykyisyyskin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttähän tuo on. Mennyttä ei voi muuttaa. Asenteen muuttamalla voi sentään vaikuttaa tulevaan. 

Ammattivalittajalla ei ole aikomustakaan muuttaa asennettaan. Siihen hän on aivan liian laiska.

Eihän sitä asioita saa tekemättömiksi vaikka kuinka muuttaisin asennetta.

Aivan. Et voi. Ei me kukaan voida. Nyt voit vaikuttaa. Elämä on nyt.

Seuraavia tilanteita tulee. Elä tämä aikuisuus haluamallasi tavalla.

Hyvälsy tai alistu siihen, että mennyt meni niillä eväillä, jotka silloin oli.

Nyt sulla on uudet tän hetken eväät ja mahdollisuudet ja valinnan paikat, ja eihän me kaikkeen edes kerätä vaikuttamaan. Välillä me vaan ajaudutaan asiohin ja niitä tapahtuu, ja jotenkin räpiköidään läpi.

Vierailija
24/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lähteä vaihtoon, kun kaverit oli tärkeitä. Menin sitten aikuisena tekemään asialle jotain.

Amerikkalaisilta kollegoilta olen kysynyt miten voisi sulautua pariksi kk ja 1 kutsui minut kotiini kesäksi. 

Sain tehdä töitä kk etänä ja asuin tämän perheen vierastalossa.

Upea kesä .

Märehtimään ei kannata jäädö

Vierailija
25/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin harmittaa, mutta ei sitä voi enää muuttaa. Pahimmalta tuntuu se, että mun annettiin rauhassa pilata opiskelut.

Kuka antoi pilata opiskelut? Ei kukaan sinun puolestasi voi opiskella. Itse teit sen.

Vierailija
26/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttähän tuo on. Mennyttä ei voi muuttaa. Asenteen muuttamalla voi sentään vaikuttaa tulevaan. 

Ammattivalittajalla ei ole aikomustakaan muuttaa asennettaan. Siihen hän on aivan liian laiska.

Niin pilaat sitten itseltäsi tämänkin ajan märehtimällä ja katkeroitumalla?

No, tietenkin sinulla on siihen oikeus. 

Vierailija
27/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin harmittaa, mutta ei sitä voi enää muuttaa. Pahimmalta tuntuu se, että mun annettiin rauhassa pilata opiskelut.

Kuka antoi pilata opiskelut? Ei kukaan sinun puolestasi voi opiskella. Itse teit sen.

Vanhemmat, opettajat ja muu koulujen henkilökunta. Ei alaikäistä saisi jättää vaan heitteille.

Vierailija
28/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat, opettajat ja muu koulujen henkilökunta. Ei alaikäistä saisi jättää vaan heitteille.

Antoivatko jättää peruskoulun kesken? Harvinaista. Yhden tapauksen tiedän. 

Vierailija
29/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pilaat sitten itseltäsi tämänkin ajan märehtimällä ja katkeroitumalla?

No, tietenkin sinulla on siihen oikeus. 

En vaan yritän vältellä niitä ihmisiä jotka tuo menneisyyden mieleen.

Vierailija
30/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin monet suunnittelisi paremmalla järjellä hieman toisin. Pääasia ettei toista samoja virheitä loputtomiin sillä onhan niitäkin jotka toistavat. Mennyttä ihan turha murehtia kun se ei siitä enää miksikään muutu.

Tämä. Minunkin nuoruus oli ihan kauheaa aikaa. Mutta asiat eivät olisi voineet mennä toisin, ja nyt elämäni on hyvää kun olen kypsynyt ja saanut työkaluja sen korjaamiseksi. Katse eteenpäin.

Vierailija
31/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antoivatko jättää peruskoulun kesken? Harvinaista. Yhden tapauksen tiedän. 

En ole jättänyt peruskoulua kesken. Mistä niin päättelit?

Vierailija
32/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössitkö lukion vai amiksen? Se on kuule ihan sama mitä sen ikäiselle sanoo, jos tyyppi itse päättää olla tekemättä töitä. Toki alaikäisen päihteiden käyttöön kuuluu puuttua.

Vierailija
33/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sössitkö lukion vai amiksen? Se on kuule ihan sama mitä sen ikäiselle sanoo, jos tyyppi itse päättää olla tekemättä töitä. Toki alaikäisen päihteiden käyttöön kuuluu puuttua.

Lukion kahdesti ja ammattikoulun muistaakseni neljästi. Peruskoulussa mulla oli satoja poissaolotunteja eikä kukaan tehnyt mitään, sanottiin vaan, ettei koulusta saa olla pois. En toki ollut enää noiden kaikkien opiskelujen alkaessa alaikäinen, mutta jos suunnan olisi saanut korjattua jo peruskoulussa, niin ei olisi ollut niin vaikeaa.

Vierailija
34/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukion kahdesti ja ammattikoulun muistaakseni neljästi. Peruskoulussa mulla oli satoja poissaolotunteja eikä kukaan tehnyt mitään, sanottiin vaan, ett

Olisit siis ollut kiireellisen sijoituksen tarpeessa. Voi voi

Vierailija
35/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Valis katse vaan eteenpäin vaikka hampaat irvessä (pun intended)!

Mikä Valis?

Vierailija
36/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneisyys määrittää tulevaisuuden ja nykyhetken. Ei näin nelikymppisenä jolloin elämä on jo totaalisesti ohi (eikä mitään ole enää tehtävissä) enää hankita niitä missattuja nuoruuden kokemuksia ja elämyksiä. Loppuelämä pelkkää töissä käyntiä ja kotona istumista..

Hanki apua. Olet täysin hakoteillä.

Vierailija
37/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- minä lapsena vanhaksi vanhenin, en nuor ole koskaan ollut. Toki keväästä kerran haaveilin, mut haaveet nuo oli hullut-

Eino Leino

Vierailija
38/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukion kahdesti ja ammattikoulun muistaakseni neljästi. Peruskoulussa mulla oli satoja poissaolotunteja eikä kukaan tehnyt

Olisit siis ollut kiireellisen sijoituksen tarpeessa. Voi voi

Lähinnä jonkun tukiopetuksen tai pienryhmän tarpeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi