Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus siitä, miten huonosti meni nuoruus

Vierailija
13.03.2025 |

Olisi pitänyt elää ihan eri tavalla. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin monet suunnittelisi paremmalla järjellä hieman toisin. Pääasia ettei toista samoja virheitä loputtomiin sillä onhan niitäkin jotka toistavat. Mennyttä ihan turha murehtia kun se ei siitä enää miksikään muutu.

Vierailija
2/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyttähän tuo on. Mennyttä ei voi muuttaa. Asenteen muuttamalla voi sentään vaikuttaa tulevaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyttähän tuo on. Mennyttä ei voi muuttaa. Asenteen muuttamalla voi sentään vaikuttaa tulevaan. 

Ammattivalittajalla ei ole aikomustakaan muuttaa asennettaan. Siihen hän on aivan liian laiska.

Vierailija
4/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että kunhan on jotenkin mennyt niillä vähillä eväillä mitä oli. 😂

Vierailija
5/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajalla ei ole aikomustakaan muuttaa asennettaan. Siihen hän on aivan liian laiska.

Eihän sitä asioita saa tekemättömiksi vaikka kuinka muuttaisin asennetta.

Vierailija
6/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on enää turha murehtia ja pilata asialla nykyhetki, virheistä on tarkoitus oppia. 

Vierailija
7/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta mitä se nuoruuden katuminen auttaa? Nykyelämäänsä voi muuttaa, mutta ethän sinä viitsi tehdä muuta kuin valittaa tällä palstalla.

Vierailija
8/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaako sitä menneisyyttä sitten koko ajan muistella? Katse tulevaisuuteen! 

Vierailija
9/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tulevaisuuden voi muuttaa, voit alkaa ajattelemaan positiivisesti, saada elinvoimaa ja toimintakykyä. Samoja virheitä ei tarvitse toistaa, eikä niihin ole syytä takertua.

Vierailija
10/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin harmittaa, mutta ei sitä voi enää muuttaa. Pahimmalta tuntuu se, että mun annettiin rauhassa pilata opiskelut.

Vierailija
11/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt sitten loppukin elänä kannattaa jättää elämättä

Vierailija
12/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harmittaa mutta katkeruus ei ole hyvä.

Vierailija
13/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Valis katse vaan eteenpäin vaikka hampaat irvessä (pun intended)!

Vierailija
14/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onneksi sulla on sentään jatko mennyt niin hyvin. Mikäs nyt on elellä mörskässä pyörittelemässä peukaloitaan.

Vierailija
15/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onneksi sulla on sentään jatko mennyt niin hyvin. Mikäs nyt on elellä mörskässä pyörittelemässä peukaloitaan.

Vaikka kuinka pilkkaat, ei haittaa. On tämä jatko ollut kuitenkin parempi. 

Vierailija
16/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita olla iloinen siitä että edes itse teit omat virheesi? Kuulostaa oudolta, mut mun on ainakin helpompi hyväksyä omat virheeni kun oon itse ne tehnyt, pyrkimys kuitenkin ollut tehdä asiat parhailla eväillä mitä milloinkin ollut käytettävissä. Jälkiviisaana on aina hyvä tietää paremmin, se ei oo se tilanne kun niitä asioita tehdään.

Hankalampaa mun mielestä on jos joku toinen on tehnyt jotain mikä vaikuttaa mun elämään merkittävästi negatiivisesti eikä asiaa voi mitenkään enää muuttaa. 

Vierailija
17/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sitten valitat joka päivä?

Vierailija
18/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sitten valitat joka päivä?

Ei ainakaan enää ole väkivaltaa eikä raiskaamisia. Kai mä olisin vaan halunnut tavallisen elämän.

Vierailija
19/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin harmittaa, mutta ei sitä voi enää muuttaa. Pahimmalta tuntuu se, että mun annettiin rauhassa pilata opiskelut.

Musta olis voinut tulla vaikka lääkäri, mutta tulikin köyhä.

Vierailija
20/38 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenne on se, mitä pystyt muuttamaan. Muuta et pysty muuttamaan. Mutta kun muutat asennetta, se katkerakin jää pois.

Pahoja tekojaan saa katua. Vain sillä tavalla niistä voi ottaa opiksi. Niistä ei tarvitse päästä yli tässä mielessä. Ja vaikka joku muu olisi kohdellut kaltoin, senkin (menneisyyden) kanssa voi oppia elämään. 

Silloin kun puhutaan nuoruudesta, ei olla enää itse nuoria. Siinä vaiheessa ne kannattaa viimeistään käsitellä nuoruuden traumat, ellei niitä ole jo käsitellyt. Harvalla on niin kamala menneisyys, ettei siitä voisi päästä yli. 

Mutta kuten sanottua, valittajaa et voi auttaa. Niin kauan kun ongelma on ASENNE, ihmistä ei pysty auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi