Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaisista, seppele kukkalaitteen sijasta?

Vierailija
10.03.2007 |

Tai laitehan tuo seppelekin on, mutta onko kukaan sitä vienyt hautajaisiin?

Meidän yksi tuttu kuoli (nuorimies) ja osallistutaan useamman kanssa (ainakin 5) tuohon kukkalaitteeseen.

Meidän kaveri oli jo tilannut laitteen muilta kysymättä ja se olikin meidän yllätykseksi seppele(150e). Jäin vain miettimään, kun nuo seppeleet on mulle vähän vieraita ja jotenkin mulla on sellainen kuva, että läheisimmät niitä vie, jos vie tai joku isompi järjestö.

Vai oonko ihan väärässä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksinkertainen havuseppele on kyllä aina ainoa laatuaan.

Vierailija
2/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppele ehkä harvinaisempi nykyään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot seppeleet halkaisija n. 60cm ovat joko havusta tai salallehdestä. Siinä voi olla myös vähän kukkia. Sellaisia seppeleitä vie lähinnä järjestöt (sotaveteraanit, -invalidit yms).

Pienemmät seppeleet voivat olla tehtyjä kosteaan oasispohjaan, jolloin ne ovat kokonaan kukitettuja. Niiden halkaisija vaihtelee n.20-40cm. Sellaisia voi viedä kuka tahansa.

Romaanit vievät monesti isoja jopa 1m halkaisijaltaan kokokukitettuja seppeleitä, mutta se kuuluukin heidän kulttuuriin.

Molemmissa seppeleissä voi olla joko rusetti ja kortti tai sitten pitemmät nauhat, jossa muistoteksti.

Vierailija
4/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan kukitettu toimii kyllä mielestäni paremmin. Hinnan puolesta voi olla kumpi vaan noista vaihtoehdoista.

Vierailija
5/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sopii oikein hyvin.

Vierailija
6/6 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies kuoli 28-vuotiaana ja hänen kaverit olivat ostaneet seppeleen ja se oikein osuva valinta henkilön tuntien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi