Piilotettu viha ja ystävyys
Miten ystävien välillä voi näkyä piilotettua vihaa tai kateutta? Teot, sanat? Jos esim.toinen ystävistä olisi salaa katkeroitunut toiselle, mutta toinen ystävyksistä olisi tästä tietämätön?
Mikä saa ystävän vihaamaan ystäväänsä jos poissuljetaan että toinen olisi tehnyt mitään ikävää toista kohtaan?
Kommentit (34)
Kateus. Kyllä sen huomaa, piilotetunkin. Kun toista ärsyttää kaikki mitä sanot ja teet. Lopulta mietit, että olisiko vain parempi olla hiljaa ja pienentää itsensä kokonaan siinä seurassa.
Pienentää itseään ettei se toinen ystävä räjähtäisi ja suuttuisi. Kateus voi olla sinua, osaamistasi, näköäsi, luonnettasi, autoasi, puolisoasi, kotiasi tms kohtaan.
Ikävintä on jos toinen ei hallitse kateutta tai piilovihaa ja voi väkivaltaa käyttää kun sanat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Pienentää itseään ettei se toinen ystävä räjähtäisi ja suuttuisi. Kateus voi olla sinua, osaamistasi, näköäsi, luonnettasi, autoasi, puolisoasi, kotiasi tms kohtaan.
Ikävintä on jos toinen ei hallitse kateutta tai piilovihaa ja voi väkivaltaa käyttää kun sanat ei riitä.
Sitä varten voi vuokrata maatiejyrän
Ei ystävyys ole vihaa, tuo on kateutta julmimmillaan. Juoruaa asiasi ja nauttii kun voit huonosti, se on piilovihaa..
Vierailija kirjoitti:
Ei ystävyys ole vihaa, tuo on kateutta julmimmillaan. Juoruaa asiasi ja nauttii kun voit huonosti, se on piilovihaa..
Sitä varten voi vuokrata maatiejyrän x 2
Vierailija kirjoitti:
Näin on itselle tehty. Esitetään vaan että kaikki hyvin vaikka tiedän mitä ovat tehneet selkäni takana. 9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on itselle tehty. Esitetään vaan että kaikki hyvin vaikka tiedän mitä ovat tehneet selkäni takana. 9
Epätietoisuudessa eläminen on just pahinta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä ei yhtään mitään. Oon vain kaikkien tiellä.
"Ex ystäväni * kertoi kaikkien ystäviensä henk.koht.asiat, kiusallisetkin eteenpäin, minua hän sanoi kerran jopa vihaavansa ja tämä yllätti, kun olemme olledt ystäviä pitkään. Keskustelu jäi siihen, enkä yhä tiedä miksi vihaa kun haluaa silti seuraani???!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä ei yhtään mitään. Oon vain kaikkien tiellä.
Tai sitten olette vain muiden tiellä. Suomalaiset on niin kieroja ihmisiä, koskee kyllä muitakin. Suoraselkäiset, suorasanaiset ja kohteliaat ihmiset on harvinaisia.
"Ystäväni" mm. haukkui kotini ja kerran, kun mentiin kävelylle, niin puhui yli puolet matkasta niitä näitä kolmannen ystävämme kanssa. Sanoi baarissa ollessamme jollekin random miehelle, että minä olin sanonut kaverilleni haluavani sek*iä tuon miehen kanssa. Yritti vietellä poikaystäväni. Feikkasi raskauden ja abortin, kun tiesi että minulla oli vauvakuume. Muutenkin teki kaikenlaista ilmiselvän törkeää. Entinen ystävä jo lähes 10v ajan. Tunnistat kyllä itsesi näistä, ei ole ikävä! ;)
Mulle tuli kiertoteitä tietoon että parhaaksi ystäväksi luulemani olikin puhunut pahaa minkä kerennyt, kertonut luottamuksellisia asioitani, haukkunut minut perheenjäsenilleen, omalle äidilleen ja lapsilleen puhunut minusta ikäviä. Yrittänyt sänkyyn yhden miesystäväni kanssa, tämän ex.miesystävä kertoi, oli myös ollut valmis tulemaan minun ja muiden ystävieni väliin ja eristämään muista ystävistä.
Mulla syntyi negatiivisia tunteita ystävää kohtaan joka johtaa ja johdattelee puhetta passiivissa kun puhuu selkeästi omista asioistaan (eli tyyliin ihmisillä on parisuhteissa tapana tämä ja tämä..) ja kysyy sitten muilta onko näin teilläkin. Siis vuosien ajan ja mielestäni hän ei osaa tai uskalla puhua itsestään ja hermostuukin jos sen aiheen henkilöittää häneen. Mutta todella vahvasti muista yrittää irrottaa keskustelua ja tietoa ilman että puhuisi itsestään. Ja jos joskus niin tekeekin ja vastaan omilla kokemuksilla niin hän hyökkää niiden kimppuun möyhimään eikä enää varmasti puhu itsestään sanaakaan
Vierailija kirjoitti:
"Ystäväni" mm. haukkui kotini ja kerran, kun mentiin kävelylle, niin puhui yli puolet matkasta niitä näitä kolmannen ystävämme kanssa. Sanoi baarissa ollessamme jollekin random miehelle, että minä olin sanonut kaverilleni haluavani sek*iä tuon miehen kanssa. Yritti vietellä poikaystäväni. Feikkasi raskauden ja abortin, kun tiesi että minulla oli vauvakuume. Muutenkin teki kaikenlaista ilmiselvän törkeää. Entinen ystävä jo lähes 10v ajan. Tunnistat kyllä itsesi näistä, ei ole ikävä! ;)
*puhelimessa puhui siis yli puolet matkasta niitä näitä vaikka olimme sopineet lähtevämme kahdestaan kävelylle! :D
Mä yritän testailla ihmisistä olemalla ilkeä koettelija.
Se on pahinta kun tajuaa että sun seurasta ei ole kukaan koskaan oikeasti välittänyt. En enää halua kaveerata kenenkään kanssa. :(
Ystäväni haukkui puolisoni pettäjäksi jotta jättäisin hänet. Omista asioista ei saa keskustella. Omaa miestään ei esittele yhdellekään ystävälleen kun pelkää jonkun vievän hänet. Omituinen. Suuttuu jos kysyy jotain, vastaa älä kysele. Ahdistava ystävyys.
Oli eräs ihminen,jota pidin todella luotettavana ja välittävänä ihmisenä,vilpittömänä ja siis aitona Ystävänä parinkymmenen vuoden tuntemisen ajan. Luotin häneen, uskouduin hänelle, ajattelin hänen ymmärtävän minua ja halusin ymmärtää häntä,kuunnella ja auttaa jos olisi apua tarvinnut jossain. Eräässä vaiheessa alkoivat kuitenkin hiljaiset epäilykset herätä ja kadun,etten kuunnellut sisintäni, sillä lopulta vuosien jälkeen paljastui,mikä tuo ihminen todellisuudessa on: narsistinen,sosiaalisesta huomiosta ja hyväksynnästä sekä itseään silittelevistä ihmissuhteista elävä huomiohu ora. Karmeinta on,että tuo hlö oli mukana myös lapseni synnytyksessä,oli lapseni kummi ja kerroin hänelle todella arkaluontoisia sioita. En luota enää kenenkään, menetin kaiken uskoni ihmisiin,joista tuo äm mä oli se viimeinen niitti. Kaiken sen jälkeenkin,mitä hän minusta ja elämästäni tiesi, hän kävi kimppuuni fyysisesti ilman,että itse annoin sille mitään aihetta. Terveiset sinulle, "uskovainen", jos itsesi tästä tunnistat! En anna sinulle koskaan anteeksi,mitä teit minulle ja lapselleni-tekosi oli pahempi,kuin se väkivalta,jota koin koin niiden ihmisten taholta,jotka eivät minua tunteneet.
Uhriutuu ja selittelee ettei osaa puhua itsestään tai tunteistaan, mutta osaa kyllä kertoa toisten sairaudet, abortit, pahoinpitelyt, ihmissuhde-salaisuudet.
Esittää aina hymyilevää ja iloista, nauraa retkottaa kovaan ääneen omille jutuilleen ja sitten mielikuvissaan on jokaisen miehen unelma ja kaikille mukava, vaikka haukkuu kaikki ystävistä naapureihin ja heidän talousongelmiin. Ilkeä ja kateellinen.
Ei tollanen mikään ystävä ole.