Kaverin 15v lapsi ei ole ikinä maistanut kaalilaatikkoa eikä verilettuja. ihan uskomatonta.
Myöskään riisipiirakoita ei ole maistanut. Eikä tienyt ollenkaa mikä on kalakukko. Mihin tämä maailma on menossa? Nykyään vanhemmat tuputtaa tremdiruokia jo pienestä pitäen.
Kommentit (11)
Voi olla että ei sianlihaakaan.joissalin kulttuureissa ei syödä kaikkea.et kertonut mistä kulttuurista lapsi on kotoisin?
En tiedä, milloin olen maistanut ekan kerran kaalilaatikkoa. Aikuisena varmasti. Ei meillä ollut kaaliruokia, kun olin lapsi, eikä niitä koulussakaan ollut, paitsi kaaliraastetta. (Olen syntynyt v. 1980.) Minä kyllä teen kaaliruokia kotona ja lapset niitä syövät. Kaalilaatikkoa en ole vielä tehnyt, mutta tarkoitus olisi.
Kuka tommosta juntti skeidaa nykyään syö? 😎
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ei sianlihaakaan.joissalin kulttuureissa ei syödä kaikkea.et kertonut mistä kulttuurista lapsi on kotoisin?
Suomesta.
Ap
Olen 36-vuotias ja olen varmaan kerran koulussa painostettuna maistanut kaalilaatikkoa.
Mun 17v ei ole maistanut verilettuja mutta veripalttua on syönyt. Ja kaalilaatikko menee puolukan kanssa.
Verilettuja?
Ei kai niitä kukaan alle 65vee syö.
Jos minulla olisi lapsia, kotona ainakaan eivät olisi verilettuja maistaneet, koska voin pahoin pelkästä hajusta. Muutoin teen kyllä perinneruokia, karjalanpiirakat, kaalilaatikko ja hernekeitto tulee tehtyä itse. Kalakukko taas on niin itäsuomalainen asia, että ei sitä välttämättä kaikki aikuisetkaan tiedä. Herkkua mielestäni kyllä sekin.
En ole koskaan tykännyt tollasista perinteisistä vaikka aina niitä oli koulussa ja armeijassa ja kaikissa laitoksissa. Kyllähän niistä nälkä lähtee mutta jää sellainen huijattu olo.
Hän on kieltäynyt maistamasta kun niitä on tarjottu?