Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät säästää rahojansa

Vierailija
04.09.2025 |

Tuhlaavat palkkansa turhuksiin , kuten vaatteisiin ja ravintoloihin ym .. kohta kaikki tarvitsevat oikeesti rahaa kun valtiolla ei riitä muuhun kuin kansanedustajien palkkoihin . 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööööh ihmisjoukot

Vierailija
2/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri sen takia talous ei kasva, kun liian moni säästää rahansa. Talouskasvu edellyttää, että ihmiset kuluttavat. Samasta syystä usassa talouskasvu on niin kovaa, koska koko kulttuuri perustuu kuluttamiseen. Kaikki palvelut ostetaan jouluvalojen laittamista myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on "pahan päivän kassa" .jos saan potkut

Vierailija
4/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis alastiko pitäisi kulkea ja nälkää nähdä, jotta on rahaa säästössä sitten "kun" sitä ei enää saa mistään?

Rahan ja sijoitusten arvo voi romahtaa hetkessä, kun tulee jokin talouskriisi. Mutta vaatteet ovat vaatteita silloinkin. Jos kaapissa on vaatteita, niitä voi käyttää vaikka säästössä ei olisi yhtään rahaa.

Vierailija
5/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis alastiko pitäisi kulkea ja nälkää nähdä, jotta on rahaa säästössä sitten "kun" sitä ei enää saa mistään?

Rahan ja sijoitusten arvo voi romahtaa hetkessä, kun tulee jokin talouskriisi. Mutta vaatteet ovat vaatteita silloinkin. Jos kaapissa on vaatteita, niitä voi käyttää vaikka säästössä ei olisi yhtään rahaa.

No ei tietenkään mutta suurimmalla osalla on vaatteita yllin kyllin ja lisää ostetaan ja sitten itketään kun ei ole rahaa maksaa laskuja

Vierailija
6/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on "pahan päivän kassa" .jos saan potkut

Ja kun inflaatio iskee voit pyyhkiä persettäsi nillä rahoillasi

Vierailija
7/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman kallein maa suhteessa tulotasoon ja suomalaisten ostovoima tuhottiin pysyvästi valtavalla ahneudella 2020-2025. Siinä ei enää tuhlata eikä säästetä.

Vierailija
8/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty kuluttamaan, tekee pahaa henkisesti. Valmistuin työttömäksi joten aluksi ei ollut mistä kuluttaakaan ja säästäminen mahdotonta opintolainojen takia. Sitten kun sain työpaikan, säästin useamman kuukauden palkat ja elin edelleen köyhästi. En ole koskaan saanut sitä turvallisuudentunnetta että taloustilanne on vakaa eikä tarvitse aina varautua katastrofiin, enkä usko että siihen enää oppiikaan.

Vierailija
9/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty kuluttamaan, tekee pahaa henkisesti. Valmistuin työttömäksi joten aluksi ei ollut mistä kuluttaakaan ja säästäminen mahdotonta opintolainojen takia. Sitten kun sain työpaikan, säästin useamman kuukauden palkat ja elin edelleen köyhästi. En ole koskaan saanut sitä turvallisuudentunnetta että taloustilanne on vakaa eikä tarvitse aina varautua katastrofiin, enkä usko että siihen enää oppiikaan.

Surullista

Vierailija
10/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla  ei ole niin paljon tuloja että jäisi säästöön .

Vierailija
11/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä. Saatan jäädä huomenna auton alle ja kuolla, ja rahat jäisivät käyttämättä.

Vierailija
12/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri sen takia talous ei kasva, kun liian moni säästää rahansa. Talouskasvu edellyttää, että ihmiset kuluttavat. Samasta syystä usassa talouskasvu on niin kovaa, koska koko kulttuuri perustuu kuluttamiseen. Kaikki palvelut ostetaan jouluvalojen laittamista myöten.

Hyvätuloiset kuluttavat. Se kai riitttää.

Vierailija
13/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuluttaa, vähän olen nyt yrittänyt opetella. Kun tulen kauppaan, pää lyö ihan tyhjää.

Vierailija
14/14 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt n. 3kk:n nettopalkan verran, lisäksi on yksi rahasto, jonka arvo on muutamia tuhansia. Enempää en tarvitse.

Nyt nautin elämästä ja teen asioita joista tykkään, sekä ostelen mitä tarvitsen ja välillä myös tarpeetonta.