Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä kiusaamista?

Vierailija
12.03.2025 |

Olimme kaveriporukalla syömässä kaverimme luona. Olen puoliksi venäläinen, mutta moni ei ole tätä hoksannut. Yksi kaveriporukastamme tietää tämän.

Söimme ja yhtäkkiä eräs kavereistani rupesi haukkumaan venäläisiä ja tämä kaveri joka tietää taustani yhtyi haukkumisen. Minulle tuli ikävä olo, sillä kaverini tiesi taustani ja silti minun edessäni alkoi haukkumaan. On mielestäni huonoa makua toimia tuolla tavalla. Myönnän että jotain tuosta jäi hampaan koloon, ystävällinen ihminen ei toimisi noin.

Mitä mieltä olette, onko minulla syytä olla loukkaantunut?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin avannut suuni ja sanonut, että tiedoksi niille jotka eivät tienneet: olen puoliksi venäläinen ja toisen puolen sukuni on siellä. He ovat minulle rakkaita enkä keskustele politiikasta heidän kanssaan. Itse olen sitä mieltä, että Putinin touhut ovat sadustisia enkä pidä siitä että koko kansa rinnastetaan tuohon diktaattoriin.

Mikäli ystäväsi olisivat olleet fiksuja, he olisivat pahoitelleet ja vaihtaneet puheen aihetta.

Mikäli taas kannatat Putinin touhuja, et ansaitse yhtäänlänsimaalaista ystävää.

Miksi ap:n olisi pitänyt ottaa kantaa Putinin mitenkään? Hän ei ole siitä vastuussa enempää kuin sinä.

Ihme vaatimuksia, että venäläistaustaisen pitäisi joka otteessa todistella jotain muille ja päivittäin sanoutua irti Venäjän politiikasta. Vitut.

Suomalaisille Putin on päähänpinttymä ja paljon tärkeämpi kuin venäläistaustaisille. Suomalaiset elävät Putinista.

Vierailija
22/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä olla loukkaantunut. Hienoja ystäviä sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tosi rasistisia. Nekin jotka muka vastustaa rasismia.

Vierailija
24/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole sanomattakin selvää mitä mieltä olen Putinista ja Venäjän toimista. En voi hyväksyä sitä millään tasolla. Haukkumistilanteessa haukuttiin venäläisiä yleisesti, ei liittyen tähän sotaan. Siksi tuntui kuin kaverini olisi tahallaan halunnut saada minulle pahan mielen. Hän heittää usein vastaavia outoja kommentteja ja loukkaa ns. tahallaan. -Ap

Vierailija
25/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata paksumpi nahka. 

Kappas kiusaajakin saapui paikalle. Kommentti on kuin suoraan kiusaajan oppikirjasta.

Vierailija
26/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut sinulle henkilökohtaisesti tarkoitettu eli en antaisi painoarvoa.

Vierailija
27/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on venäläistaustainen ystävä ja en todellakaan tuollaisissa tilanteissa ole lähtenyt haukkumiseen mukaan. Tuntuisi tosi väärältä ja ilkeältä.

Vierailija
28/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole sanomattakin selvää mitä mieltä olen Putinista ja Venäjän toimista. En voi hyväksyä sitä millään tasolla. Haukkumistilanteessa haukuttiin venäläisiä yleisesti, ei liittyen tähän sotaan. Siksi tuntui kuin kaverini olisi tahallaan halunnut saada minulle pahan mielen. Hän heittää usein vastaavia outoja kommentteja ja loukkaa ns. tahallaan. -Ap

Ei kuulosta hyvältä kaverilta tuollainen. Aika vaihtaa parempaan.

Vierailija
29/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä olet Netanjahusta? Ja pitäisikö sinulla olla oikea mielipide myös Syyrian tilanteesta, ennen kuin voidaan tarkastella, onko sinulla lupa loukkantua ystäviesi käytöksestä?

Vierailija
30/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole venäläinen jos toinen vanhemmistasi on. Kritiikki kohdistuu Venäjällä asuviin kansalaisiin jotka kannattavat Putinia. Tosin jos tunnet itsesi venäläiseksi niin sille ei kai mitään voi. 

Minusta tämmöinen on saivartelua ja vähättelyä. Jos haukutaan tiettyä kansallisuutta, niin siinä tulee haukkuneeksi kaikkia joilla on sukua tai syntyperää siellä päin. Jos halutaan arvostella vain Putinin kannattajia, niin pitää arvostella heitä spesifisti. 

Vierailija
31/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata paksumpi nahka. 

Kappas kiusaajakin saapui paikalle. Kommentti on kuin suoraan kiusaajan oppikirjasta.

Millä luokalla olet, neljännellä?

Vierailija
32/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata paksumpi nahka. 

Kiusaamista on jopa työpaikoilla aikuisten ihmisten parissa. 

Vierailija
33/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin telvisiosta, kun haastattelivat sen moskovaan drooni-iskun jälkeen  kansalaisia. Yksin nainen oli kauhuissaan ja sanoi että sodan on loputtava, se on politikkojen tehtävä.

Siihen tuli mies, joka sanoi, että ne (ukrainalaiset) on hävitettävä maan päältä.

Vierailija
34/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin telvisiosta, kun haastattelivat sen moskovaan drooni-iskun jälkeen  kansalaisia. Yksin nainen oli kauhuissaan ja sanoi että sodan on loputtava, se on politikkojen tehtävä.

Siihen tuli mies, joka sanoi, että ne (ukrainalaiset) on hävitettävä maan päältä.

Siinä esimerkki, mitä propaganda saa aikaan. Olen samaa kuullut suomalaisten mouhoavan venäläisistä. Että ne pitäisi hävittää kaikki.

Ihmiset menee niin tunteella. Typeryksiä.

Vierailija
35/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on venäläistaustainen ystävä ja en todellakaan tuollaisissa tilanteissa ole lähtenyt haukkumiseen mukaan. Tuntuisi tosi väärältä ja ilkeältä.

Ei riitä, ettei mene mukaan. Pitää puuttua tilanteeseen ja puolustaa ystävää.

Vierailija
36/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata paksumpi nahka. 

Juurikin näin 

Vierailija
37/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata paksumpi nahka. 

Ja vanhusten palvelutaloissa.

Vierailija
38/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia ihmisiä ei voi kiusata. Heitä voi loukata ja se on se sana jota käytetään. 

Eläimiä ja lapsia voi kiusata, ei muita. 

Tietenkin aikuisiakin voi kiusata. Oletko kuullut työpaikkakiusaamisesta? Keksitään perättömiä juoruja, haukutaan työkaveria selän takana pomolle ja muille työntekijöille, kun toinen työntekijä on osaavampi ja parempi kuin itse. 

Mitä tuohon ap:n tuttavan käytökseen tulee, niin onhan se todella tökeröä ja tietenkin se on kiusaamista, jos tahallisesti loukkaa. Voi tietysti olla, ettei hän muistanut taustaasi siinä hetkessä tai ajatellut, että kuulut täällä asuvana kyseiseen ryhmään. 

Vierailija
39/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän tyhmä jos otat tuollaisesta nokkiisi tässä masilmantilanteessa.Siinä tapauksrssa voisit muuttaa Venäjälle ja elää siellä jos se on mielestäsi niin hieno kansakunta. 

P.S Kommunismi oli keksitty Saksassa mutta Venäläiset pilasivat senkin maailmalta.

Vierailija
40/42 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihmisiä, jotka teeskentelevät olevansa kavereitasi ja aina välillä piilovittuilevat. He hyötyvät sinusta jollain tavalla, mutta eivät voi sietää sinua. Kannattaa olla varuillaan ainakin tällaisen "ystävän" kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän