Onko tämä kiusaamista?
Olimme kaveriporukalla syömässä kaverimme luona. Olen puoliksi venäläinen, mutta moni ei ole tätä hoksannut. Yksi kaveriporukastamme tietää tämän.
Söimme ja yhtäkkiä eräs kavereistani rupesi haukkumaan venäläisiä ja tämä kaveri joka tietää taustani yhtyi haukkumisen. Minulle tuli ikävä olo, sillä kaverini tiesi taustani ja silti minun edessäni alkoi haukkumaan. On mielestäni huonoa makua toimia tuolla tavalla. Myönnän että jotain tuosta jäi hampaan koloon, ystävällinen ihminen ei toimisi noin.
Mitä mieltä olette, onko minulla syytä olla loukkaantunut?
Kommentit (42)
Ei.
Teikäläisistä ei oikein pidetä.
Kiusaamista se ei ole, sillä sitä tekevät lapset. Tuo on epäkohteliasta, jopa töykeää.
Erota kansallisuus ja osittainen syntyperä toisistaan.
Miksi kutsut tuollaista ihmistä kaveiksi?
Aikuinen ihminen ei käytä sanoja kiusata, tuhma, peppu, pimppi tai limu.
Mitä sinä itse mieltä olet venäläisistä?
Aikuisia ihmisiä ei voi kiusata. Heitä voi loukata ja se on se sana jota käytetään.
Olemassa Venäjän kansalaisia, Syntyperäisiä venäläisiä eli heitä jotka ovat syntyneet Venäjällä mutta kenties asuvat nyt muualla, Ihmisiä joilla on venäläisiä sukujuuria ja sinä kuulut näihin viimeisiin.
Et sinä ole venäläinen jos toinen vanhemmistasi on. Kritiikki kohdistuu Venäjällä asuviin kansalaisiin jotka kannattavat Putinia. Tosin jos tunnet itsesi venäläiseksi niin sille ei kai mitään voi.
Itse olisin avannut suuni ja sanonut, että tiedoksi niille jotka eivät tienneet: olen puoliksi venäläinen ja toisen puolen sukuni on siellä. He ovat minulle rakkaita enkä keskustele politiikasta heidän kanssaan. Itse olen sitä mieltä, että Putinin touhut ovat sadustisia enkä pidä siitä että koko kansa rinnastetaan tuohon diktaattoriin.
Mikäli ystäväsi olisivat olleet fiksuja, he olisivat pahoitelleet ja vaihtaneet puheen aihetta.
Mikäli taas kannatat Putinin touhuja, et ansaitse yhtäänlänsimaalaista ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei käytä sanoja kiusata, tuhma, peppu, pimppi tai limu.
Tai ranu, kakka, namu ym
Todella epäasiallista käytöstä. Sinuna vaatisin selitystä ja ehkä myös päättäisin ystävyyden. Selitykseksi ei käy yleinen Venäjä-psykoosi, johon lambit on median voimalla ohjelmoitu. Tosin sellaisten ihmisten ystävyydellä ei ole muutenkaan mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin avannut suuni ja sanonut, että tiedoksi niille jotka eivät tienneet: olen puoliksi venäläinen ja toisen puolen sukuni on siellä. He ovat minulle rakkaita enkä keskustele politiikasta heidän kanssaan. Itse olen sitä mieltä, että Putinin touhut ovat sadustisia enkä pidä siitä että koko kansa rinnastetaan tuohon diktaattoriin.
Mikäli ystäväsi olisivat olleet fiksuja, he olisivat pahoitelleet ja vaihtaneet puheen aihetta.
Juuri noin, mutta vähän ystävällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n olisi pitänyt ottaa kantaa Putinin mitenkään? Hän ei ole siitä vastuussa enempää kuin sinä.
Ihme vaatimuksia, että venäläistaustaisen pitäisi joka otteessa todistella jotain muille ja päivittäin sanoutua irti Venäjän politiikasta. Vitut.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisia ihmisiä ei voi kiusata. Heitä voi loukata ja se on se sana jota käytetään.
Eläimiä ja lapsia voi kiusata, ei muita.
On kiusaamista.