KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Mulla ei ole Opintopolku päivittynyt. Olen yhteen kohteeseen varasijalla 134, joten olettavasti siinä jonossa tapahtuu jotain joka päivä. Tänään ei vielä. Eikä Vipusessakaan.
Jos ei ota vastaan tarjottua paikkaa, niin jääkö kuitenkin automaattisesti jonottamaan varasijoille ylempiin hakutoiveisiin? Ettei koko homma lopu siihen jos alempaa hakutoivetta ei ota vastaan.
Mistä löytyy nuo edellisten vuosin pääsykoe pisteiden muutokset? Löydän vain alimmat ja korkeimmat pisteet, mutta en sitä kuinka paljon pisteet ovat varasiojen vastaanoton jälkeen tippuneet ..
Kävin huvikseen kattoo vipusesta yhtä alaa, minkä oon ite vastaanottanu ehdollisena (2. vaihtoehto). Paikkoja 8 ja vaan yks päässy varasijoilta, mut samalla paikkoja vastaanotettu vaan 6. Mitä ihmettä?
Loput ei ole vielä vastaanottaneet paikkojansa. vielä 3päivää aikaa tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ota vastaan tarjottua paikkaa, niin jääkö kuitenkin automaattisesti jonottamaan varasijoille ylempiin hakutoiveisiin? Ettei koko homma lopu siihen jos alempaa hakutoivetta ei ota vastaan.
Jäät jonottamaan
Näkeekö vipusesta jotenkin moniko on ottanut varasijoilta paikan?
Joo, näkee ku kattoo kui monta hyväksyttyä ja miinustaa siitä alotuspaikat.
Vierailija kirjoitti:
Loput ei ole vielä vastaanottaneet paikkojansa. vielä 3päivää aikaa tehdä se.
Outoa, et vielä junnailee
Vipusen mukaan yli 27 000 kpl vielä koulutuspaikkaa avoinna..
Voitteko nyt ystävällisesti tehdä niitä päätöksiä, että saadaan jonot liikkeelle. Olen jo ihan hermoraunio!
Vierailija kirjoitti:
Voitteko nyt ystävällisesti tehdä niitä päätöksiä, että saadaan jonot liikkeelle. Olen jo ihan hermoraunio!
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Tänään päivitty tämän ei-ensikertalaisen pääsykoejonotuksen 1. varasija (oli alunperin 2. varasija) Helsingin farmasiaan opiskelupaikaksi, jahuu! Tsemppiä muille odotteluun, älkää luopuko toivosta!
Oikein paljon onnea! Ja tästä saadaan nyt hieno empiirinen tutkimuskeissi missä kaikkialla varasijoilta sisään päässyt näkyy Vipusessa! Voisitko siis myöhemmin tällä viikolla tarkistaa näytkö Kuopiossa valittuna, joka ei ole ottanut paikkaa vastaan?
Tuleeko hyväksytystä paikasta tieto heti kellonajasta riippumatta? Olen kahteen kohteeseen 1. varasijalla. Jos tänään edellä oleva hylkäisi oman paikkansa niin muuttuuko se minulle hyväksytyksi heti, vai vasta huomisaamun päivityksessä?
Seuraavassa päivityksessä. Ei se reaaliaikainen ole.
1. varasijalla (ensikertalaisena valintakoe) Tampereen yliopistoon hillunut nyt pari viikkoa... kauhee jännitys päällä. Toivottavasti pääsisi sisään, olisi unelma ala :)
Tietääkö kukaan mihin aikaan päivästä (ja montako kertaa) vipunen ja opintopolku päivittyy??
ja alkaakohan sitten 10.7. vapautua noihin varasijoihin paikkoja?
nimimerkillä 1. varasija
Kerran päivässä päivittyvät. Opintopolku aamulla (varasijapyöräytys tehdään yöaikaan) ja Vipunen on yleensä päivittynyt klo 13-14 aikoihin, mutta toisinaan myös muulloin.
Jonkin verran paikkoja varmasti vapautuu 10.7. jälkeen, mutta kuinka monta ja onko juuri siitä jonosta, jossa itse jonotat... Mitään suurta liikkumista ei siis tule tapahtumaan.
Osaako joku selittää, miten hakija x voi olla ensikertalaisten pääsykoevalinnassa varasijalla 3 ja kaikkien pääsykoevalinnassa varasijalla 2? Eikö noiden samojen ensikertaisjonossa edellä olevien pitäisi olla hänen edellään myös kaikkien jonossa?
Kyselee hakijan äiti, joka on tästä ketjusta oppinut jo paljon, mutta tätä ei edelleenkään ymmärrä!
Mitähän tässäkin tuli näppäiltyä. Ainakaan omissa kohteissani siis ei muutosta