KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon voi olla stressittömin portti juuri avoin väylä. Kun hankkii ajassa x 50 - 60 opintopistettä hyvin arvosanoin tavoitteen mukaisia opintosuorituksia, muut kriteerit on täytettynä - kohtalainen yo-todistus - mahdollinen motiivikirje myös laadittuna: sitäkin saatetaan vaatia. Se on siinä. Kun pääsee yliopistoon, suoritukset saa hyväkseen ja pääsee etenemään riuskasti kandivaiheen ohi jne.
Voi huomata jo väyläopinnoissa, että ala ei sittenkään ole oma ja opintoja voi suunnata toisaalle.
Ensi vuonna tulee taas uudistuksia, jotka vähän muuttavat todellisuutta. Oppi harvoin ojaan kaataa.
Stressittömyys oli kaukana kun kokopäivätyön ohessa yritin painaa avoimen opintoja ja jokainen alle 5 arvosana uusi naula arkkuun ja lapion kuopaisu mullassa. Olin aivan loppu ja sosiaaliset suhteet kärsivät. Motivaatiokirjettä ei sentään vaadita.
tulee kusetettu olo jos vipunen ei päivity tänään ollenkaan =S
Vierailija kirjoitti:
Eikö terkkareille löydy töitä ? Itse olen ko.koulutukseen 7.varasijalla
Olen valmistunut terkkariksi vuonna -17 ja siitä asti töissä neuvolassa. Vakipaikkaa joutuu odottamaan usein muutamia vuosia vähintään. Nyt hyvinvointialueilla ehkä palkattu vähemmän sijaisia kun on yt neuvottelua sun muuta, mutta kyllä tulevaisuudessa töitä riittää. Palkkakin mukava , kun nostettiin työn vaativuuden arviossa "ylimmälle sijalle". Toivottavasti pääset opiskelemaan :)
Pääsin Turun yliopistoon hoitotieteisiin. Nyt vaan harmittaa "huonosti" mennyt pääsykoe, kun kyseisessä koulutuksessa vain parhaimmat pisteet saaneet pääsevät lukemaan opettajaksi ja tämä itsellä haaveena :( Pitänee hakea ensivuonna uudelleen josko saisi pisteitä paremmaksi ja oikeuden noihin pedagokisiin.
Huh vielä on Vipusen mukaan toivoa. Hitto kun en tajunnut aikaisemmin katsoa Vaasan KTM tilastoa, että paljon oli valittuja. Siitä olisi voinut päätellä varasijan liikkumista. Jos jollain on tietoa, että tuliko päivityksessä lisää, niin saa kertoa. 40 paikkaa henkilöstöjohtamiseen ja 48 nyt valittua. Tuon veikkaan olevan nimittäin se, joka monella korkeammalla sijalla kuin se mihin hain. Jännää!
Olisiko täällä joku, joka tunnistaa itsensä ongelmitta Vipusesta, ja on ehdollisesti paikan vastaanottaneena jossakin? Voisitko käydä katsomassa, näytkö paikan vastaanottaneissa, niin saisimme tähän mieltä askarruttavaan asiaan vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Just päivitty vipunen.
Onko tullut paöjon lisää paikan vastaanottaneita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just päivitty vipunen.
Ainakin omaan alaan pompsahti jostain 10 ---> 60. On se kumma jos ei huomennakaan näy opintopolussa mitään varasijaliikettä.
Vitsi et jännittää aamulla katsoa opintopolkua. En tiedä miten välittömästi se sähköposti tulee, jos varasija liikahtaa ja paikan saa. Varmaan tulee tuollainen viiveellä? Ei kai siinä mitään automaattista ole, vai onko jollekin tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vitsi et jännittää aamulla katsoa opintopolkua. En tiedä miten välittömästi se sähköposti tulee, jos varasija liikahtaa ja paikan saa. Varmaan tulee tuollainen viiveellä? Ei kai siinä mitään automaattista ole, vai onko jollekin tullut?
Klo 8 ja klo 20 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko täällä joku, joka tunnistaa itsensä ongelmitta Vipusesta, ja on ehdollisesti paikan vastaanottaneena jossakin? Voisitko käydä katsomassa, näytkö paikan vastaanottaneissa, niin saisimme tähän mieltä askarruttavaan asiaan vastauksen.
Ei näy paikan vastaanottaneissa, daamn. Tsekkasin siis puolisoni puolesta, hän vastaanotti ehdollisesti ja itse jonotan vielä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just päivitty vipunen.
Ainakin omaan alaan pompsahti jostain 10 ---> 60. On se kumma jos ei huomennakaan näy opintopolussa mitään varasijaliikettä.
Niinpä, nuo paikan vastaanottaneet ovat todennäköisesti muita kuin 1. hakutoiveeseen paikan saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy paikan vastaanottaneissa, daamn. Tsekkasin siis puolisoni puolesta, hän vastaanotti ehdollisesti ja itse jonotan vielä
Jos hän tänään otti vastaan, ei ole ehtinyt tuohon päivitykseen. Voisitko siis huomennakin katsoa, kun näin nopeasti löytyi joku, joka sieltä tunnistuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän tänään otti vastaan, ei ole ehtinyt tuohon päivitykseen. Voisitko siis huomennakin katsoa, kun näin nopeasti löytyi joku, joka sieltä tunnistuu!
Voin katsoa huomenna uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Millaisella fiiliksellä olette nyt, kun kevään hakurumba on ohitse ja tulokset tulleet ? Itse olen vieläkin niin onnessani, kun sain haluamani opiskelupaikan. MInulla riitti pisteet hakuvaihtoehtoon 2. Ensimmäisellä yrittämällä pääsin ei-ensikertalaisten kiintiössä lääkikseen. Työpaikalla ei tiedetä, että olen hakenut tai että olen päässyt opiskelemaan. Tarkoitus irtisanoa itseni ensi viikolla. Olen työskennellyt lähihoitajan tehtävissä viimeiset pari vuotta (löytyy käytynä lukio ja amis). Odotan innolla työnantajan reaktiota.
Mistä näkee aiempien vuosien tietoja, millaisilta varasijoilta on päästy opiskelemaan eri aloille?
Metropolian tekniikan alan todistusjonot, liikkuneet tosiaan hieman.
Nytkö siis aukesi, vai saitko jo aikaisemmin tietää? Kyselen lähinnä siksi, että liikkuuko jono. 😁
Onnea sinulle tuhannesti, tulee niin hyvä mieli kun lukee näitä 😍