Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
5221/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, mutta vielä hiukan epäuskoinen fiilis, ovet haaveilemaani maisteriohjelmaan aukesivat, eli pääsin ykköstoiveeseeni.

Olen yrittänyt kerran aiemmin, mutta siitä on aikaa joku 8-9 vuotta. Silloin en päässyt ja erinäisten sattumusten vuoksi jätin koko opiskeluhaaveen taakseni, kunnes se viime kevään hakuketjua huvikseni seuratessa nosti taas päätään. Hain kolmeen paikkaan, tulin suoraan hyväksytyksi kahteen niistä, alempi tietysti peruuntui.

Tulen tekemään maisteriopinnot päivätyön ohessa ja löytyy lapsiakin muutama, ikähaarukalla taaperosta teiniin =D Olen kertaalleen suorittanut tutkinnon lähes samoissa olosuhteissa, joten eiköhän tästäkin jotenkin selvitä, vaikka vaatimustaso on nyt hiukan eri kuin viime kerralla.

Onnea kaikille valituille ja jännään vieläkin päivittäin täällä taustalla, että varasijoilla piinailevat saisivat toivomansa opiskelupaikan.

Nytkö siis aukesi, vai saitko jo aikaisemmin tietää? Kyselen lähinnä siksi, että liikkuuko jono. 😁

Onnea sinulle tuhannesti, tulee niin hyvä mieli kun lukee näitä 😍

Vierailija
5222/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon voi olla stressittömin portti juuri avoin väylä. Kun hankkii ajassa x 50 - 60 opintopistettä hyvin arvosanoin tavoitteen mukaisia opintosuorituksia, muut kriteerit on täytettynä - kohtalainen yo-todistus - mahdollinen motiivikirje myös laadittuna: sitäkin saatetaan vaatia. Se on siinä. Kun pääsee yliopistoon, suoritukset saa hyväkseen ja pääsee etenemään riuskasti kandivaiheen ohi jne. 

Voi huomata jo väyläopinnoissa, että ala ei sittenkään ole oma ja opintoja voi suunnata toisaalle. 

Ensi vuonna tulee taas uudistuksia, jotka vähän muuttavat todellisuutta. Oppi harvoin ojaan kaataa.

Stressittömyys oli kaukana kun kokopäivätyön ohessa yritin painaa avoimen opintoja ja jokainen alle 5 arvosana uusi naula arkkuun ja lapion kuopaisu mullassa. Olin aivan loppu ja sosiaaliset suhteet kärsivät. Motivaatiokirjettä ei sentään vaadita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5223/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kusetettu olo jos vipunen ei päivity tänään ollenkaan =S

Vierailija
5224/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö terkkareille löydy töitä ? Itse olen ko.koulutukseen 7.varasijalla

Olen valmistunut terkkariksi vuonna -17 ja siitä asti töissä neuvolassa. Vakipaikkaa joutuu odottamaan usein muutamia vuosia vähintään. Nyt hyvinvointialueilla ehkä palkattu vähemmän sijaisia kun on yt neuvottelua sun muuta, mutta kyllä tulevaisuudessa töitä riittää. Palkkakin mukava , kun nostettiin työn vaativuuden arviossa "ylimmälle sijalle". Toivottavasti pääset opiskelemaan :) 

Vierailija
5225/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Turun yliopistoon hoitotieteisiin. Nyt vaan harmittaa "huonosti" mennyt pääsykoe, kun kyseisessä koulutuksessa vain parhaimmat pisteet saaneet pääsevät lukemaan opettajaksi ja tämä itsellä haaveena :( Pitänee hakea ensivuonna uudelleen josko saisi pisteitä paremmaksi ja oikeuden noihin pedagokisiin. 

Vierailija
5226/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just päivitty vipunen.

Vierailija
5227/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh vielä on Vipusen mukaan toivoa. Hitto kun en tajunnut aikaisemmin katsoa Vaasan KTM tilastoa, että paljon oli valittuja. Siitä olisi voinut päätellä varasijan liikkumista. Jos jollain on tietoa, että tuliko päivityksessä lisää, niin saa kertoa. 40 paikkaa henkilöstöjohtamiseen ja 48 nyt valittua. Tuon veikkaan olevan nimittäin se, joka monella korkeammalla sijalla kuin se mihin hain. Jännää! 

Vierailija
5228/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä joku, joka tunnistaa itsensä ongelmitta Vipusesta, ja on ehdollisesti paikan vastaanottaneena jossakin? Voisitko käydä katsomassa, näytkö paikan vastaanottaneissa, niin saisimme tähän mieltä askarruttavaan asiaan vastauksen.

Vierailija
5229/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just päivitty vipunen.

Onko tullut paöjon lisää paikan vastaanottaneita?

Vierailija
5230/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just päivitty vipunen.

Ainakin omaan alaan pompsahti jostain 10 ---> 60. On se kumma jos ei huomennakaan näy opintopolussa mitään varasijaliikettä.

Vierailija
5231/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi et jännittää aamulla katsoa opintopolkua. En tiedä miten välittömästi se sähköposti tulee, jos varasija liikahtaa ja paikan saa. Varmaan tulee tuollainen viiveellä? Ei kai siinä mitään automaattista ole, vai onko jollekin tullut?

Vierailija
5232/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsi et jännittää aamulla katsoa opintopolkua. En tiedä miten välittömästi se sähköposti tulee, jos varasija liikahtaa ja paikan saa. Varmaan tulee tuollainen viiveellä? Ei kai siinä mitään automaattista ole, vai onko jollekin tullut?

Klo 8 ja klo 20 jälkeen.

Vierailija
5233/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko täällä joku, joka tunnistaa itsensä ongelmitta Vipusesta, ja on ehdollisesti paikan vastaanottaneena jossakin? Voisitko käydä katsomassa, näytkö paikan vastaanottaneissa, niin saisimme tähän mieltä askarruttavaan asiaan vastauksen.

Ei näy paikan vastaanottaneissa, daamn. Tsekkasin siis puolisoni puolesta, hän vastaanotti ehdollisesti ja itse jonotan vielä

Vierailija
5234/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just päivitty vipunen.

Ainakin omaan alaan pompsahti jostain 10 ---> 60. On se kumma jos ei huomennakaan näy opintopolussa mitään varasijaliikettä.

Niinpä, nuo paikan vastaanottaneet ovat todennäköisesti muita kuin 1. hakutoiveeseen paikan saaneita. 

Vierailija
5235/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy paikan vastaanottaneissa, daamn. Tsekkasin siis puolisoni puolesta, hän vastaanotti ehdollisesti ja itse jonotan vielä

Jos hän tänään otti vastaan, ei ole ehtinyt tuohon päivitykseen. Voisitko siis huomennakin katsoa, kun näin nopeasti löytyi joku, joka sieltä tunnistuu!

Vierailija
5236/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tänään otti vastaan, ei ole ehtinyt tuohon päivitykseen. Voisitko siis huomennakin katsoa, kun näin nopeasti löytyi joku, joka sieltä tunnistuu!

Voin katsoa huomenna uudestaan

Vierailija
5237/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisella fiiliksellä olette nyt, kun kevään hakurumba on ohitse ja tulokset tulleet ? Itse olen vieläkin niin onnessani, kun sain haluamani opiskelupaikan. MInulla riitti pisteet hakuvaihtoehtoon 2. Ensimmäisellä yrittämällä pääsin ei-ensikertalaisten kiintiössä lääkikseen. Työpaikalla ei tiedetä, että olen hakenut tai että olen päässyt opiskelemaan. Tarkoitus irtisanoa itseni ensi viikolla. Olen työskennellyt lähihoitajan tehtävissä viimeiset pari vuotta (löytyy käytynä lukio ja amis). Odotan innolla työnantajan reaktiota.

Vierailija
5238/6747 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee aiempien vuosien tietoja, millaisilta varasijoilta on päästy opiskelemaan eri aloille?

Vierailija
5239/6747 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat liiikkuneet! 

Vierailija
5240/6747 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian tekniikan alan todistusjonot, liikkuneet tosiaan hieman.