KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Tietääkö kukaan paljonko TAMKin sotealojen varasijat on yleensä liikkunu? Esim. röntgenhoitaja ja terveydenhoitaja?
Missähän vaiheessa varasijat alkavat liikkumaan todistusvalintojen osalta, vai kannattaako vain odottaa pääsykokeiden tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Millo Tamkin tuloksia alkaa tulla? Vieläkin lukee että valinta kesken
edellisen piti olla vastaus tähän
TAMK:n restonomin ja tradenomin AMK-todistusvalinnat näkyy Opintopolussa.
restonomi: alin hyväksytty 109
tradenomi: alin hyväksytty 124
itse hain LAMK, sairaanhoitajaksi päiväopinnot, olen todistusvalinnalla sijalla 6 ja pääsykokeet vasta ens viikolla.
saapa nähä miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Missähän vaiheessa varasijat alkavat liikkumaan todistusvalintojen osalta, vai kannattaako vain odottaa pääsykokeiden tuloksia?
Mulla oli nyt yön aikana jo liikahtaneet ekan kerran 20-> 19 ja 27->25. Nämä it-alan verkko-opintoja.
Turku ja tampere yliopistokohteisiin ilmestynyt lisätietopalkit, eli tuloksia tälle päivälle odotettavissa...
Varasijat liikkuvat tosiaan nopeasti aloilla, jossa on paljon opiskelupaikkoja. Ensin olin eilisen varasijalla, mutta nyt ykköstoiveeni on hyväksytty todistusvalinnassa
Tsemppiä kaikille!
Itse olen tekniikan alalla varasijalla 5, ei ensikertalaisena, joten pääsykokeet kutsuvat. Ei ensikertalaisten varasijat liikkuvat oman kokemuksen mukaan huonosti.
viine syksynä olin varasijalla 3 valintakoe jonossa, eikä varasijat liikkuneet yhtään koko aikana. Hieman turhauttavaa, mutta jospa se opiskelupaikka vielä kutsuisi.
Nyt jännittää. Ykköskohteeseeni on tänä aamuna tullut lisätietopalkki. Saman alan tuloksia tuli jo eilen tampereelta ja helsingistä ja niissä yllättäen lähtöpisteraja viime vuotta matalammalla.
Ykköskohteessani aina ollut matalampi todistusraja kuin hki/tre joten odotukset korkealla etenkin, kun onnistuin nostamaan yo-arvosanojani viime keväästä ja olen myös "tosi" pienillä varasijoilla tampereelle ja helsinkiin (2-5, viime vuonn ajossain +50 sijoilla).
Jestas! Hurja olo, toivottavasti en saa jotain sydäriä, jos opintopolku näyttää tänään vihreää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tekniikan alalla varasijalla 5, ei ensikertalaisena, joten pääsykokeet kutsuvat. Ei ensikertalaisten varasijat liikkuvat oman kokemuksen mukaan huonosti.
viine syksynä olin varasijalla 3 valintakoe jonossa, eikä varasijat liikkuneet yhtään koko aikana. Hieman turhauttavaa, mutta jospa se opiskelupaikka vielä kutsuisi.
Yliopisto vai AMK?
Mulle tuli eilen tieto että pääsin ekaan vaihtoehtoon laureaan sairaanhoitajaksi todistusvalinnalla.
Onko kukaan kuullut vielä Aallosta..kevään ensimmäinen yhteishaku..eilen ilmestyi todistusvalinta palkki. Meinaan saada sydärin.
Liiketaloudessa Haaga-Helia on edelleen paras ja halutuin.