Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
461/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 44 ensikertalaisena Lapin AMK tieto- ja viestintekniikan verkko-opetukseen 😔 alimmat hyväksytyt pisteet oli 144 ja mulla oli 107. En yhtään tiedä miten tää varasija homma toimii mutta onkohan vielä mitään tsäänssiä päästä sisään

Valintakoe todennäköisesti odottaa joka on kyllä huomattavasti haastavampi reitti sisälle kun yo todistus. Heikohkoilla yo papereilla pääsee aika hyvin eri paikkoihin mutta valintakokeessa jumalattomassa aikapaineessa pitää saada kokeesta noin 60% vähintään oikein että pääsee sisään edes varasijoilta terveisin amislainen joka kävi kirjoittamassa 0 pohjalla yo kirjoitukset välivuonna ja nyt pääsin todistusvalinnalla sisään kouluun mihin viimevuonna hain. Viimevuonna kun kävin valintakokeessa niin sain 182.4/400 pistettä joka ei ollut edes lähellä, alin hyväksytty oli 242/400.

Vierailija
462/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin varasija 29. Tiedossa oli, etten pääse amiksen todistuksella, mutta eipähän ole enää mitään odotettavaa 💪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millo Tamkin tuloksia alkaa tulla? Vieläkin lukee että valinta kesken

Vierailija
464/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean tulokset tullut!! Varasija 29. Ei ihan mahdoton päästä :D

Vierailija
465/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis varasija 18, katsoin väärin :D

Vierailija
466/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan lie siinä tältä päivää tulokset...

Vierailija
467/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan tämän päivän osalta on tullut. Huomenna lisää. 

Vierailija
468/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin molekyylibiotieteet tuli tänään, biologia ei vielä.

Vierailija
469/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyikö tämä opintopolussa? Hain Turkuun ja Helsinkiin luokanopettajakoulutukseen, mutta opintopolussa näkyy vain: opiskelijavalinta kesken.

Opettajankoulutuksista tulee vasta sitten soveltuvuuskokeiden jälkeen tietoa opintopolkuun eli joskus siinä kesäkuun lopussa/heinäkuun alussa ja nyt vaan tosiaan sinne sähköpostiin, niin ku tuolla aiemmissa viesteissä on mainittu. Mie hain kässänopeksi jokaiseen kolmeen kohteeseen

Vierailija
470/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku siis 114 

Joillain aloilla varasijat liikkuu tosi paljon, myös suosituilla, vaikka usein väitetään muuta. Yleensä (huom en tiiä kaikista aloista) pohjoisen hakukohteet on etelää vähemmän suosittuja ja voisin kuvitella et verkko-opinnot on myös vähemmän suosittuja, ni en vielä heittäis kirvestä kaivoon.

Verkko-opinnot on tosi suosittuja, jos ne vaan pystyy suorittamaan kokonaan verkossa. Siinä ei nimittäin paljon paina, missä päin maailmaa itse asuu, joten helsinkiläinen voi opiskella vaikka Lapissa. Lisäksi ne on usein mahdollista suorittaa työnohessa, joten niihin on usein enemmän aikuishakijoita kuin nuoria. Ja loppu on mutua, mutta usein ne aikuisopiskelijat hakee tosissaan sinne yhteen paikkaan, jos verkko-opintoja ei voi suorittaa useassa paikassa, joten ne panostaa vahvasti pääsykokeisiin.

Mä hain viime vuonna verkkotradenomiopintoihin neljään kouluun ja vaikka pärjäsin hyvin pääsykokeissa, jäin silti rannalle ruikuttamaan. Tosin LABin verkkorestonomiopintoihin oli tosi helppo päästä.

Vierailija
471/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää erityisesti nuo Laurean korkeat hakijamäärät ja pisterajat. Silloin kun itse opiskelin Laureassa oli se lähinnä vaan koulu meille ylijäämille, jotka emme olleet päässeet parempaan kouluun. Yksi suosituimmista puheenaiheista meidän opiskelijoiden kesken oli haaveilu tuon alan parhaasta koulusta, johon valtaosa tosiaan tuntui ensisijaisesti hakeneen, kuten myös itse useamman kerran turhaan. Heti kun sitten hain Laureaan ensisijaisesti onnistuin tuonne pääsemään.

Vierailija
472/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakohan DI-tuloksia oottaa ees tälle viikolle :D

Vierailija
473/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Labiin (YAMK) ja sen valintakurssin monivalintatehtävä oli niin naurettava että lähinnä vitutti :D Kysymykset oli muotoiltu silleen, että ne väärät vaihtoehdot varmasti tajusi vääriksi, vaikkei olisi lukenut aineistoja ollenkaan. Niistä ois saanu varmaan 90% oikein ihan sen perusteella miten ne oli kirjoitettu. Loput löytyi kun haki ctrl+F:llä jonkun avainsanan ja luki aineistosta suoraan sen virkkeen, missä asia oli sanottu. En tajua mitä hyötyä koko hommasta oli, kun varmaan jokainen osallistuja on saanut joka tapauksessa täydet pisteet. Eli esseetehtävä(t) oli ainoa erotteleva tekijä, jonka pisteistä tulee jotain eroa hakujoiden välille.

Pääsetkö muuten kirjautumaan vielä LAB:n sivustolle tuolle kurssille? Yritin käydä katsomassa, että onko sinne tullut mitään pisteyksiä/arviointeja, mutta tyhjää on täynnä: Et ole opiskelijana etkä opettajana millään kurssilla.

Vierailija
474/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakohan DI-tuloksia oottaa ees tälle viikolle :D

notäää

Vierailija
475/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMK tradenomin ja restonomin todistusvalinnat näkyy. 

Vierailija
476/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis varasija 18, katsoin väärin :D

Joskus luokkakaveri pääsi JAMK:iin varasijalta 7, oli viimeinen joka otettiin sille linjalle. 18 ei mahdoton 😱

Vierailija
477/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain Labiin (YAMK) ja sen valintakurssin monivalintatehtävä oli niin naurettava että lähinnä vitutti :D Kysymykset oli muotoiltu silleen, että ne väärät vaihtoehdot varmasti tajusi vääriksi, vaikkei olisi lukenut aineistoja ollenkaan. Niistä ois saanu varmaan 90% oikein ihan sen perusteella miten ne oli kirjoitettu. Loput löytyi kun haki ctrl+F:llä jonkun avainsanan ja luki aineistosta suoraan sen virkkeen, missä asia oli sanottu. En tajua mitä hyötyä koko hommasta oli, kun varmaan jokainen osallistuja on saanut joka tapauksessa täydet pisteet. Eli esseetehtävä(t) oli ainoa erotteleva tekijä, jonka pisteistä tulee jotain eroa hakujoiden välille.

Pääsetkö muuten kirjautumaan vielä LAB:n sivustolle tuolle kurssille? Yritin käydä katsomassa, että onko sinne tullut mitään pisteyksiä/arviointeja, mutta tyhjää on täynnä: Et ole opiskelijana etkä opettajana millään kurssill

En, se meni kiinni ja hävisi aika nopeasti niiden esseetehtävien palautuksen jälkeen. Olin jo ihan satavarma että oon ite jotenkin onnistunu poistamaan koko kurssin ennen kuin tuli mieleen, että ehkä se on kadonnut kaikilta. Aattelin että sieltä ois voinu kytätä pisteitä kaikista nopeimmin mutta ei sitten. Toivottavasti ei enää montaa viikkoa joutuis odottelemaan.

Vierailija
478/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää erityisesti nuo Laurean korkeat hakijamäärät ja pisterajat. Silloin kun itse opiskelin Laureassa oli se lähinnä vaan koulu meille ylijäämille, jotka emme olleet päässeet parempaan kouluun. Yksi suosituimmista puheenaiheista meidän opiskelijoiden kesken oli haaveilu tuon alan parhaasta koulusta, johon valtaosa tosiaan tuntui ensisijaisesti hakeneen, kuten myös itse useamman kerran turhaan. Heti kun sitten hain Laureaan ensisijaisesti onnistuin tuonne pääsemään.

Hei kiinnostaa tietää, että mikä mahtanut olla tämä alan paras koulu! Ja mikä ala myöskin?

itse hain pk-seudun kouluihin nyt, tekniikan alat, ja olen kotoisin Keski-Suomesta ja tiedossa vain jamkin taso. Pk-seudun kouluista ei oo minkään valtakunnan käsitystä, eikä siitä minne vaikea ja minne helppo päästä.

Vierailija
479/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kiinnostaa tietää, että mikä mahtanut olla tämä alan paras koulu! Ja mikä ala myöskin?

itse hain pk-seudun kouluihin nyt, tekniikan alat, ja olen kotoisin Keski-Suomesta ja tiedossa vain jamkin taso. Pk-seudun kouluista ei oo minkään valtakunnan käsitystä, eikä siitä minne vaikea ja minne helppo päästä.

Puhuin nyt ihan toisesta alasta. Puhuin liiketaloudesta ja ajasta noin 15-20 vuotta sitten. Ainakin tuolloin tuon alan paras koulu, jonne kaikki halusivat oli Haaga-Helia Pasila.

Vierailija
480/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yliopistoon kieliin ja amk restonomiksi. Kielistä ei ole tullut tuloksia, mutta restonomiin varasijoilla yo 19 ja ammattikoulu 17. Sekä toinen koulu restonomi yo 19 ja ammatillinen 23.

Olen kyllä tietoinen, että varasijat voi liikkua, mutta toisaalta noissa koulutuksissa ei ole suuret paikkamäärät. Mutta katsotaan kesällä myöhemmin, miten käy.