KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Onkohan vs 5. mitään mahkui päästä sisään? Tarkottakohan se että 5 todistusta ennen vai pääsykokeella sama jono?
ensi kertaa haen
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vs 5. mitään mahkui päästä sisään? Tarkottakohan se että 5 todistusta ennen vai pääsykokeella sama jono?
ensi kertaa haen
Mikä ala? Vaikuttaa todella paljon mahdollisuuksiin.
Varasijoilta pääsy riippuu opiskelupaikasta, eli kuinka paljon otetaan sisään (10 vai 100?), onko monta samanlaista kohdetta Suomessa ja onko mahdollisesti monella hakijalla ylempänä jossain muualla kohde, jota ei ole vielä julkaistu. Todistusvalinta näkyy erillisenä Opintopolussa, ja lisäksi siinä on eroteltu, onko todistusvalintajono ensikertalaisille vai kaikille. Pääsykoepalkkeja ei vielä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensi kertaa haenMikä ala? Vaikuttaa todella paljon mahdollisuuksiin.
Sote
No Laurea vois tulla ei psyyke kestä
Onko Turun yliopistosta tullut muuta kuin lääkis ja hammaslääkis?
Julkaistaanko tuloksia pitkin päivää vai ainoastaan tiettyinä kellonlyöminä?
Vierailija kirjoitti:
Onko Turun yliopistosta tullut muuta kuin lääkis ja hammaslääkis?
Biokemia on tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ensi kertaa haenMikä ala? Vaikuttaa todella paljon mahdollisuuksiin.
Sote
Voit varmaan erittäin hyvinkin päästä, eikö aloituspaikkoja ole usein aika paljon? Voi olla että oot sisällä jo huomenna, aika monella alalla ekan päivän jälkeen tulee isoja pudotuksia varasijoissa ja pisteissä.
Turku venyttäääää!! Ainoa jossa ei ole edes lisätietopalkkia...
Pääsin metropolian sosionomiksi !!! (Varhaiskasvatus linja) , sosiaaliohjauksessa olen 65. varasijalla. Mutta olen silti tosi iloinen, tein todella paljon töitä päästäkseni sinne. Eilen sain tulokset Diakista ja olin siellä 32. varasijalla, ja se harmitti minua kovasti. Pelkäsin, että myös Metropolia nostaa pisterajat, mutta mikä helpotus olikaan tänään, kun tulokset tulivat! Tsemppiä kaikille muille hakijoille !
Vierailija kirjoitti:
Pääsin metropolian sosionomiksi !!! (Varhaiskasvatus linja) , sosiaaliohjauksessa olen 65. varasijalla. Mutta olen silti tosi iloinen, tein todella paljon töitä päästäkseni sinne. Eilen sain tulokset Diakista ja olin siellä 32. varasijalla, ja se harmitti minua kovasti. Pelkäsin, että myös Metropolia nostaa pisterajat, mutta mikä helpotus olikaan tänään, kun tulokset tulivat! Tsemppiä kaikille muille hakijoille !
Onnea!
Vähemmän yllättäen kauppiksista ei näy vielä edes lisätieto-palkkia. Viime vuonna tuli kuitenki tulokset niistäkin jo vikkoa ennen deadlinea.
Pääsin terveydenhoitajaksi Hämeenlinnaan🥹!
Tampereen yliopiston kansanterveystiede julkaistu hetki sitten. Varasija 4 (ei ensikertalainen). :/
Vierailija kirjoitti:
Julkaistaanko tuloksia pitkin päivää vai ainoastaan tiettyinä kellonlyöminä?
Näemmä tulee pitkin päivää...
Vierailija kirjoitti:
Tampereen yliopiston kansanterveystiede julkaistu hetki sitten. Varasija 4 (ei ensikertalainen). :/
Odota rauhassa. Ihan vieras ala mulle, mutta toihan on hyvä varasija. Osaatko ennakoida varasijojen liikkumista aiemmilta vuosilta?
Palkkiteoriaa. :D Onko merkitystä, jos jossain näkyy valinta kesken ja lisätiedot ja joissain ei vielä mitään? Ylimmässä kohteessa näkyy siis nuo lisätiedot ja viivat, toiseksi ylimmässä jo varasijatiedot. Alemmissa kohteissa osassa ei näy mitään ja osassa lisätietopalkit muttei vielä lukuja vaan viivat.