KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Ei tainnut tulla mihinkään tänään tuloksia (/Vipusessa). Tai kertokaa, jos myöhemmin tänään tulee.
Vierailija kirjoitti:
Onko mulla mahdollisuutta päästä Diakiin jos olen 32 varasijalla , olen ensikertalainen. Alimmat hyväksytyt nyt ovat 125 ja minulla on 104💀
Saattaa olla heikkoa, riippuu kuitenkin tosi paljon oppilaitoksesta ja vuodesta. Aina kannattaa yrittää kuitenkin. Jos tuo on ensisijainen jatkossakin niin ala treenaamaan ensi vuotta varten ja korota arvosanoja aikuislukiossa tms.
Mulla on monen vuoden tauko minkäänlaisesta opiskelusta ja varsinkin matikka tuottaa ja on tuottanut miulle aina hankaluuksia. Putosin kärryiltä ala-asteella ja olenkin nyt harjotellu pääasiassa ala-asteen matikkaa ja näin valmistautunut pääsykokeeseen. Odotukset ei todellakaan oo korkealla, mutta elättelen vielä mahdollisuutta päästä todistusvalinnalla sisään. Hain Lapin AMK ja LABiin verkko-opintoihin tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen. Lapin AMK opintopolussa mulla näkyy ainakin jo lisätiedot ja palkit, LABissa ei mitään.
Päivittelen sivua ahkeraan, et josko ne tulokset tulis jo. Ihan kauheaa ollut nyt tässä viimeset pari-kolme viikkoa. Jotenki semmonen ahdistus ja huono itseluottamus ja semmonen olo et ketä mie yritän huijata ku valitsin tuon koulutuksen. Samalla teen ammattikorkeakoulun ilmaiskurssia
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut tulla mihinkään tänään tuloksia (/Vipusessa). Tai kertokaa, jos myöhemmin tänään tulee.
Kyllä Diakiin on tänään tullut! 😊
Vipunen ei ole tänään päivittynyt. Voiko päivittää vielä myöhemmin tänään?
No, vissiin jännätään sit ainakin huomiseen. Tulokset myöhässä viime vuoteen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monen vuoden tauko minkäänlaisesta opiskelusta ja varsinkin matikka tuottaa ja on tuottanut miulle aina hankaluuksia. Putosin kärryiltä ala-asteella ja olenkin nyt harjotellu pääasiassa ala-asteen matikkaa ja näin valmistautunut pääsykokeeseen. Odotukset ei todellakaan oo korkealla, mutta elättelen vielä mahdollisuutta päästä todistusvalinnalla sisään. Hain Lapin AMK ja LABiin verkko-opintoihin tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen. Lapin AMK opintopolussa mulla näkyy ainakin jo lisätiedot ja palkit, LABissa ei mitään.
Päivittelen sivua ahkeraan, et josko ne tulokset tulis jo. Ihan kauheaa ollut nyt tässä viimeset pari-kolme viikkoa. Jotenki semmonen ahdistus ja huono itseluottamus ja semmonen olo et ketä mie yritän huijata ku valitsin tuon koulutuksen. Samalla teen ammattikorkeakoulun ilmaiskurssia
Mulla on samat hakukohteet (ja muutama muu tekniikan alalta) ja samat tuntemukset! Henkisesti valmistaudun jo pääsykokeeseen, mun 20v vanhalla yo-todistuksella tuskin sisään mennään.
Mä pääsin ainakin toiseen valintaani🥳 hain siis sosionomiksi verkko-opintoihin ja Turun amk oli nyt tullu tulokset!
Laureaan, joka on mun ensisijainen valinta, ei ole vielä edes palkkeja tullut näkyviin.
Toi Laurea kyllä stressaa, kun sinne oli hakijoita todella paljon tänä keväänä, vaikka todistusvalinnassa mun pisteet onkin todella hyvät. Mut pääasia on, että edes jonnekkin pääsen🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö todistusvalinnan pisterajat jonnekin?
Vipuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö todistusvalinnan pisterajat jonnekin?
Vipuseen.
Mistä kohdasta ne sieltä löytää?
TikTokissa tullut vastaan joitakin näitä lääkikseen päässeiden nuorten reaktiovideoita. Ihana ajatella, että nämä nuoret on meidän tulevia lääkäreitä 🥰
Tsemppiä opintoihin, teitä tarvitaan!
Tuli tänään se henkilökohtainen tunniste valintakokeeseen E. Sehän ei enää ole vakava-koe. Ite vaan odottelen varmistusta todistusvalinnasta, ettei tarvis mennä ollenkaan tuohon ekaan kokeeseen
Vierailija kirjoitti:
Tuli tänään se henkilökohtainen tunniste valintakokeeseen E. Sehän ei enää ole vakava-koe. Ite vaan odottelen varmistusta todistusvalinnasta, ettei tarvis mennä ollenkaan tuohon ekaan kokeeseen
Tämä oli siis vastaus johonki aiempaan kysymykseen. En näköjään osannu vastata niin, että näkyy se aiempi kommentti..
Vierailija kirjoitti:
Joko kasvatusalalle hakeneille on tullut linkki Vakava-kokeeseen? Linkkihän lähetetään perinteisesti noin viikkoa ennen Vakava-koetta kaikille kasvatusalalle hakeneille, vaikka henkilö pääsisikin todistusvalinnan kautta suoraan soveltuvuuskokeeseen.
Historia toisti itseään ja linkki lähetettiin kaikille kasvatusalalle hakeneille tänään eli viikkoa ennen E-koetta ( Vakava-koe). Keskiviikkona/torstaina tullee tieto siitä, ketkä voivat unohtaa tuon linkin ja pääsevät suoraan soveltuvuuskokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siis vastaus johonki aiempaan kysymykseen. En näköjään osannu vastata niin, että näkyy se aiempi kommentti..
Jos vastaa siihen "Lainaa"-kohtaan, niin se kopio kohdan, mitä kommentoit. Helpottaa sitten ymmärtää, että mihin vastaus liittyy.
Miten olette valmistautuneet AMK-pääsykokeisiin tekniikan alalle? Mä en ole ostanut mitään valmennuspaketteja ja nyt osaaminen alkaa stressata. Oletteko vaan lukeneet jotain lukion matikan ja fyssan kirjoja?
Miekään en oo ostanu mitään valmennuskursseja vaan oon pääasiassa tehny pedan kautta niitä ala-asteen matikan tehtäviä siinä järjestyksessä ku ne tulee siinä kirjassa. Ihan turhaa ois ollu lähtee mitään ylä-asteen matikkaa lukee ku ihan perusasiatkin hukassa 😅 mut jo tänään pysty jotenkuten laskee ensimmäisen asteen yhtälöitä. Mut kyllä meni pata jumiin ja ihan jäätävä päänsärky.
Joko tänään? Mulla pannu jumissa ihan tästä odottelusta. Rakkaat opintotoimistot tai mitkä ikinä hoidatte todistusvalintaa, antakaa tuloksia!!
Mulla avautunut yliopiston kohteisiin lisätietopalkkeja! Vain ykköskohde on tyhjä, voiko tarkoittaa et olisin pääsemässä siihen vai onko vaan sattumaa?
Äh, eipä tainnut tuloksia tälle päivälle tulla 😮💨 -metropolia