Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
381/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, eipä tainnut tuloksia tälle päivälle tulla 😮💨 -metropolia 

Vierailija
382/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut tulla mihinkään tänään tuloksia (/Vipusessa). Tai kertokaa, jos myöhemmin tänään tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla mahdollisuutta päästä Diakiin jos olen 32 varasijalla , olen ensikertalainen. Alimmat hyväksytyt nyt ovat 125 ja minulla on 104💀

Saattaa olla heikkoa, riippuu kuitenkin tosi paljon oppilaitoksesta ja vuodesta. Aina kannattaa yrittää kuitenkin. Jos tuo on ensisijainen jatkossakin niin ala treenaamaan ensi vuotta varten ja korota arvosanoja aikuislukiossa tms. 

Vierailija
384/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monen vuoden tauko minkäänlaisesta opiskelusta ja varsinkin matikka tuottaa ja on tuottanut miulle aina hankaluuksia. Putosin kärryiltä ala-asteella ja olenkin nyt harjotellu pääasiassa ala-asteen matikkaa ja näin valmistautunut pääsykokeeseen. Odotukset ei todellakaan oo korkealla, mutta elättelen vielä mahdollisuutta päästä todistusvalinnalla sisään. Hain Lapin AMK ja LABiin verkko-opintoihin tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen. Lapin AMK opintopolussa mulla näkyy ainakin jo lisätiedot ja palkit, LABissa ei mitään.

Päivittelen sivua ahkeraan, et josko ne tulokset tulis jo. Ihan kauheaa ollut nyt tässä viimeset pari-kolme viikkoa. Jotenki semmonen ahdistus ja huono itseluottamus ja semmonen olo et ketä mie yritän huijata ku valitsin tuon koulutuksen. Samalla teen ammattikorkeakoulun ilmaiskurssia

Vierailija
385/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut tulla mihinkään tänään tuloksia (/Vipusessa). Tai kertokaa, jos myöhemmin tänään tulee.

Kyllä Diakiin on tänään tullut! 😊

Vierailija
386/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen ei ole tänään päivittynyt. Voiko päivittää vielä myöhemmin tänään?

Vierailija
387/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vissiin jännätään sit ainakin huomiseen. Tulokset myöhässä viime vuoteen nähden.

Vierailija
388/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monen vuoden tauko minkäänlaisesta opiskelusta ja varsinkin matikka tuottaa ja on tuottanut miulle aina hankaluuksia. Putosin kärryiltä ala-asteella ja olenkin nyt harjotellu pääasiassa ala-asteen matikkaa ja näin valmistautunut pääsykokeeseen. Odotukset ei todellakaan oo korkealla, mutta elättelen vielä mahdollisuutta päästä todistusvalinnalla sisään. Hain Lapin AMK ja LABiin verkko-opintoihin tieto- ja viestintätekniikan insinöörikoulutukseen. Lapin AMK opintopolussa mulla näkyy ainakin jo lisätiedot ja palkit, LABissa ei mitään.

Päivittelen sivua ahkeraan, et josko ne tulokset tulis jo. Ihan kauheaa ollut nyt tässä viimeset pari-kolme viikkoa. Jotenki semmonen ahdistus ja huono itseluottamus ja semmonen olo et ketä mie yritän huijata ku valitsin tuon koulutuksen. Samalla teen ammattikorkeakoulun ilmaiskurssia

Mulla on samat hakukohteet (ja muutama muu tekniikan alalta) ja samat tuntemukset! Henkisesti valmistaudun jo pääsykokeeseen, mun 20v vanhalla yo-todistuksella tuskin sisään mennään.

Vierailija
389/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ainakin toiseen valintaani🥳 hain siis sosionomiksi verkko-opintoihin ja Turun amk oli nyt tullu tulokset!

Laureaan, joka on mun ensisijainen valinta, ei ole vielä edes palkkeja tullut näkyviin. 

Toi Laurea kyllä stressaa, kun sinne oli hakijoita todella paljon tänä keväänä, vaikka todistusvalinnassa mun pisteet onkin todella hyvät. Mut pääasia on, että edes jonnekkin pääsen🤷🏻

Vierailija
390/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittyykö todistusvalinnan pisterajat jonnekin?

Vipuseen.

Vierailija
391/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittyykö todistusvalinnan pisterajat jonnekin?

Vipuseen.

Mistä kohdasta ne sieltä löytää?

Vierailija
392/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TikTokissa tullut vastaan joitakin näitä lääkikseen päässeiden nuorten reaktiovideoita. Ihana ajatella, että nämä nuoret on meidän tulevia lääkäreitä 🥰

Tsemppiä opintoihin, teitä tarvitaan!

Vierailija
393/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tänään se henkilökohtainen tunniste valintakokeeseen E. Sehän ei enää ole vakava-koe. Ite vaan odottelen varmistusta todistusvalinnasta, ettei tarvis mennä ollenkaan tuohon ekaan kokeeseen

Vierailija
394/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tänään se henkilökohtainen tunniste valintakokeeseen E. Sehän ei enää ole vakava-koe. Ite vaan odottelen varmistusta todistusvalinnasta, ettei tarvis mennä ollenkaan tuohon ekaan kokeeseen

Tämä oli siis vastaus johonki aiempaan kysymykseen. En näköjään osannu vastata niin, että näkyy se aiempi kommentti.. 

Vierailija
395/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko kasvatusalalle hakeneille on tullut linkki Vakava-kokeeseen? Linkkihän lähetetään perinteisesti noin viikkoa ennen Vakava-koetta kaikille kasvatusalalle hakeneille, vaikka henkilö pääsisikin todistusvalinnan kautta suoraan soveltuvuuskokeeseen.

Historia toisti itseään ja linkki lähetettiin kaikille kasvatusalalle hakeneille tänään eli viikkoa ennen E-koetta ( Vakava-koe). Keskiviikkona/torstaina tullee tieto siitä, ketkä voivat unohtaa tuon linkin ja pääsevät suoraan soveltuvuuskokeeseen.

Vierailija
396/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siis vastaus johonki aiempaan kysymykseen. En näköjään osannu vastata niin, että näkyy se aiempi kommentti.. 

Jos vastaa siihen "Lainaa"-kohtaan, niin se kopio kohdan, mitä kommentoit. Helpottaa sitten ymmärtää, että mihin vastaus liittyy.

Vierailija
397/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette valmistautuneet AMK-pääsykokeisiin tekniikan alalle? Mä en ole ostanut mitään valmennuspaketteja ja nyt osaaminen alkaa stressata. Oletteko vaan lukeneet jotain lukion matikan ja fyssan kirjoja?

Vierailija
398/6747 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekään en oo ostanu mitään valmennuskursseja vaan oon pääasiassa tehny pedan kautta niitä ala-asteen matikan tehtäviä siinä järjestyksessä ku ne tulee siinä kirjassa. Ihan turhaa ois ollu lähtee mitään ylä-asteen matikkaa lukee ku ihan perusasiatkin hukassa 😅 mut jo tänään pysty jotenkuten laskee ensimmäisen asteen yhtälöitä. Mut kyllä meni pata jumiin ja ihan jäätävä päänsärky. 

Vierailija
399/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tänään? Mulla pannu jumissa ihan tästä odottelusta. Rakkaat opintotoimistot tai mitkä ikinä hoidatte todistusvalintaa, antakaa tuloksia!!

Vierailija
400/6747 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla avautunut yliopiston kohteisiin lisätietopalkkeja! Vain ykköskohde on tyhjä, voiko tarkoittaa et olisin pääsemässä siihen vai onko vaan sattumaa?