KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Valintakoe A:lla haettuun Jyväskylän nanotieteisiin on tullu valintakoetulokset. Alimmat pisteet 53 ensikertalaisille ja 69 muille.
Onko kellään viestintää opiskelemaan hakevilla tullut mitään, milloin olisi odotettavissa?
Onko se sitten kovin yleinen ilmiö, että kässänope-koulutukseen hakeutuu ihmisiä, joilla ei ole mitään harrastaneisuutta ennen opintojen aloittamista? En olisi kovin huolissani tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten koette sen jos ihmiset kyselevät teiltä opiskelemaan hakemisen tuloksista? Kysyin ystävältäni pääsikö hän hakemaansa koulutukseen, tiedän tulosten jo tulleen. En tiedä miten ottaisin hiljaisuuden kun yleensä niin pikaisesti aina vastaa. 😕 Onko tulosten kyseleminen mielestänne tungettelevaa?
Tämä on liian aikaista kun lopulliset tulokset eivät ole tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Miten koette sen jos ihmiset kyselevät teiltä opiskelemaan hakemisen tuloksista? Kysyin ystävältäni pääsikö hän hakemaansa koulutukseen, tiedän tulosten jo tulleen. En tiedä miten ottaisin hiljaisuuden kun yleensä niin pikaisesti aina vastaa. 😕 Onko tulosten kyseleminen mielestänne tungettelevaa?
Älä kysy. Vastaa jos haluaa.
Tungettelevaa on kärkkyä tietoja kun tietää että niitä ei ole vielä tullut! Ei tarvitse kenekään kellekään tässä vaiheessa avautua monentenako on jonossa missäkin, kun jonot liikkuu vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kysy. Vastaa jos haluaa.
On se tuttuuden asteestakin kiinni, miten suhtautua. Myös omat odotukset ja etukäteen ilmoittelu saattavat provosoida joitakin kysymään: - Et sitten päässyt. Mitä nyt?
On huomattavasti miellyttävämpää vastata: Kyllä, pääsin oikislääkiskauppikseen...ja eka kerralla.
Ne hiljaiset ja kiusalliset hetket ovat - niin kiusallisia. Ehkä ei kannata aloittaa kyselemällä tuloksia. Ehtiipä kuulla myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten kovin yleinen ilmiö, että kässänope-koulutukseen hakeutuu ihmisiä, joilla ei ole mitään harrastaneisuutta ennen opintojen aloittamista? En olisi kovin huolissani tästä asiasta.
Nyt oli ainakin jostain kumman syystä Helsinkiin n. 80 hakijaa enemmän ku viime vuonna, mutta kuitenki joka kohteeseen ensisijaisia hakijoita suunnilleen saman verran ku viime vuonna. En tiiä onko moni luokanopeksi haluava laittanu sen vaihtoehdoksi ku sivuaineena voi saada luokanopen pätevyyden ja kässään on helpompi päästä ku luokanopeen.. Ja mulle kerrottiin, että viime vuonna Raumalle oli päässy joku kässään ku oli vahingossa hakenu sinne.. Eipä olis vahingossa päässy jos olis ollu joku ennakkotehtävä. Mutta eipä näistä tiiä
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään viestintää opiskelemaan hakevilla tullut mitään, milloin olisi odotettavissa?
Ei ole tullut mitään. En tiedä, pitääkö tässä vielä reilu viikko jaksaa, että tulee tieto. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli ainakin jostain kumman syystä Helsinkiin n. 80 hakijaa enemmän ku viime vuonna, mutta kuitenki joka kohteeseen ensisijaisia hakijoita suunnilleen saman verran ku viime vuonna. En tiiä onko moni luokanopeksi haluava laittanu sen vaihtoehdoksi ku sivuaineena voi saada luokanopen pätevyyden ja kässään on helpompi päästä ku luokanopeen.. Ja mulle kerrottiin, että viime vuonna Raumalle oli päässy joku kässään ku oli vahingossa hakenu sinne.. Eipä olis vahingossa päässy jos olis ollu joku ennakkotehtävä. Mutta eipä näistä tiiä
Tapa se tuokin on päätyä alalle, että hakee vahingossa.
Ups, eipä musta muuten olisi tullut aivokirurgia, mut klikkasin väärin yhteisvalinnassa...
Vierailija kirjoitti:
Tungettelevaa on kärkkyä tietoja kun tietää että niitä ei ole vielä tullut! Ei tarvitse kenekään kellekään tässä vaiheessa avautua monentenako on jonossa missäkin, kun jonot liikkuu vielä.
Meillä on töissä moni hakenut ja aina kysellään kuulumisia tuloksista tässä odotellessa. Kanssaihmiset - oli ne itse hakeneet tai ei - yleensä myötäelää mukana jännittäen ja toivoo toiselle parasta. En ymmärrä, miksi siitä pitää loukkaantua, jos itse on asiasta kuitenkin puhunut.
Jos on jo hyväksytty yhteen yliopiston kohteeseen, voiko se vielä muuttua ja joku kiilata edelle, jos en ota paikkaa vielä vastaan, koska kyseessä on vasta alempi toivesija enkä ylemmistä tiedä vielä.
Jos nyt en saa ylemmistä toiveista paikkaa, onko mitään yleistä käsitystä siitä kuinka paljon pääsykokeilla valittujen varasijalistat voivat elää? Eli millaisilla varasijoilla suhteessa paikkoihin pitää olla, että on toivoa?
Kauppiksen pääsykoepalkit on tullut nyt. Tai eilen jo näkyi mulla yhdessä, mut nyt kaikissa.
Tampereen hallintotieteisiin palkkeja. Samalla vähemmän yllättäen Vaasan varasijat liikku reilusti ja Lapissa jokusen pykälän.
Kellään tietoa, onko Aalto yliopiston tekniikan alojen tuloksia jo julkaistu?
Tulispa lääkiksien tulokset jo nii vois rupee ettii kämppää et pääsis tästä mun ylihintasesta murjusta asap muuttaan pois
Ketuttaa kun jonot joissa olen yli 50 varasijalla on liikkunu mutta se yks jono jossa olen 7 sijalla ei liiku sitten mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa kun jonot joissa olen yli 50 varasijalla on liikkunu mutta se yks jono jossa olen 7 sijalla ei liiku sitten mihinkään.
Mille alalle olet 7. sijalla?
bio- ja elintarviketekniikka, bioanalyytikka, röntgenhoitaja, bio- ja elintarviketekniikka, ympäristötekniikka