Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
2381/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko epänormaali? Oon käynyt joka päivä vähintään 3 kertaa tarkistaa tulokset

Öö et, mä käyn viiden minuutin välein 😂

Vierailija
2382/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa itse kuumeisesti odotan myös 🤣🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös töiden ohessa päivitän koko ajan tätä keskustelua ja Opintopolkua🤪 Odottelen siis hoitotieteen maisteriohjelman tuloksia Uef. Koska ne tullee

Vierailija
2384/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tullla tosiaan sosiaalityön haun tuloksia ennen kuin tässä ihan hulluksi tulee odotellessa 🤣 katsoin, että viime vuonna taisivat tulla vasta juhannuksen jälkeen. Viime vuonna jäin itse 1. Varasijalle ja kovasti toivoisi että paikka tänä vuonna aukeaisi! 

Vierailija
2385/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös töiden ohessa päivitän koko ajan tätä keskustelua ja Opintopolkua🤪 Odottelen siis hoitotieteen maisteriohjelman tuloksia Uef. Koska ne tullee

Miten meni koe? Minä tein myös valintakoe d:n, mutta haen opiskelemaan psykologiaa.

Vierailija
2386/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootan sähkö- ja automaatiotekniikan AMK-pääsykokeen tuloksia🤣🤣. Meijän kylällä eka korkeakouluun

Vierailija
2387/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2022

Tuskinpa. Vuonna 2022 tuloskirje on päivätty 7.7. ja yliopistojen tulokset eivät varmasti ole tulleet ennen juhannusta.

Muistan olleeni mökillä viettämässä juhannusta kun tulokset tulivat sähköpostiini ja kiirehdin hyväksymään paikan ettei vaan mene ohi. Sitten sitä päiviteltiin siellä mökillä.

Vierailija
2388/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutoksia, en ole varma ottaisinko restonomin paikan vastaan

Minä en ottaisi. Alalla on murrosaikaa vielä tästä eteenkin päin. Työllistyminen on epämääräistä, koska alalla on muutosta muutoksen myötä. 

Mutta jos siltä tuntuu, ettei ilmankaan voi olla, voi valita mitä haluaa. 

Palvelualla on ainakin töitä vaikka palkka ei välttämättä ole mitenkään hyvä. Eivät kaikki alalla kuitenkaan mininipalkalla tee ja kaikilla aloilla parhaat tekijät voivat tienata hyvin. 

Vierailija
2389/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no ilmeisesti kannattaa hyväksyä paikka heti, jos sellaisen saa ja hyväksyminen mahdollista - täällä oli joku joka kirjoitti menettäneensä jo myönnetyn opiskelupaikan ja pudonneensa takaisin varasijoille. Sellainenkin siis ilmeisesti mahdollista, vaikea käsittää.

Vierailija
2390/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea koe. Hirvein kaikista. En haluais tehdä tuommosta koetta enää koskaan😄 Viimeiseen osioon en vastannut ollenkaan, koska en ollut varautunut semmosiin tehtäviin(hoitotieteen valintakokeissa kun ei oo ollu tuommosia, ainakaan kun oon ite käyny 2023...). Luulen että paljon meni oikein ja paljon tuli miinuksia. En uskalla sanoa muuta Miten sulla meni?

Vierailija
2391/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu no ilmeisesti kannattaa hyväksyä paikka heti, jos sellaisen saa ja hyväksyminen mahdollista - täällä oli joku joka kirjoitti menettäneensä jo myönnetyn opiskelupaikan ja pudonneensa takaisin varasijoille. Sellainenkin siis ilmeisesti mahdollista, vaikea käsittää.

Jos nyt sillä lailla kävisi, se perutaan silti, vaikka sen olisi ottanut vastaankin.

Paikkoja ei kuitenkaan peruta, ellei se ole selkeästi virheellisesti myönnetty (omat pisteet eivät tosiasiassa riitä) tai jos koululle on käynyt sellainen virhe, mitä ei voi ylitäytöllä korjata. Joku vuosi sitten johonkin luokanopettajakoulutukseen otettiin vahingossa aivan liikaa väkeä ja ihmiset ehtivät jo ottaa paikat vastaan, irtisanomaan kämpät ja työt, ja sitten lähtikin opiskelupaikka alta... Sama koulu otti ylimääräiset erityisopettajat sisään, sillä niiden kohdalla oli vain muutama ylimääräinen.

Vierailija
2392/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin oli nyt yön/aamun aikana ilmestynyt lisätiedot-kohta, Itä-Suomen yliopisto, kasvatustieteen maisterihaku. 

Tästä tulee piiiiitkä viikonloppu 😅

Tänä aamuna ilmestyi tulokset - hyväksytty!!

Millaiset pisteet vaadittiin sisäänpääsyyn ?

Alin hyväksytty näyttää olevan 20,18 pistettä. Ja täsmennyksenä vielä, että kyseessä vakan maisteri.

Mitkä olivat maksimi pisteet tässä ?

Vierailija
2393/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauhea koe. Hirvein kaikista. En haluais tehdä tuommosta koetta enää koskaan😄 Viimeiseen osioon en vastannut ollenkaan, koska en ollut varautunut semmosiin tehtäviin(hoitotieteen valintakokeissa kun ei oo ollu tuommosia, ainakaan kun oon ite käyny 2023...). Luulen että paljon meni oikein ja paljon tuli miinuksia. En uskalla sanoa muuta Miten sulla meni?

Samaa mieltä, oli tiivis ja pitkä. Hyvä kun ehti loppuun edes. Mutta se tunne jäi että jotain siellä osasinkin. En osaa sanoa riittääkö se sisäänpääsyyn silti, tiedän kyllä että vaikeaan kohteeseen olen hakemassa :D

Vierailija
2394/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko opintopolku päivittyä iltapäivälläkin vielä? Varasijalla 8 olen amk, alunperin oli varasija 10. Odottelen jos liikkuisi ja tulisi mahdollisesti opiskelupaikka. Olen ei-ensikertalainen hakija.

Vierailija
2395/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootan sähkö- ja automaatiotekniikan AMK-pääsykokeen tuloksia🤣🤣. Meijän kylällä eka korkeakouluun

Vieläkin on vissiin osa amk tuloksista tulematta, kyllä luulisi että kaikkialle oisi jo tullut.

Vierailija
2396/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisesta tapauksesta tässä perumisessa oli kyse - yhdessä viestissä joku ihmetteli, miten hänelle jo myönnetty opiskelupaikka oli muuttunut varasijaksi samaan kohteeseen. Ei tainnut kirjoittaa lisätietoja, joten mahdotonta tietää. Sen verran selvisi, ettei kai ollut ensisijainen kohde, joten ei voinut paikkaa sitovasti ottaa vastaan. Ilmeisesti myöskään mitään lisäselvitystä ei oppilaitokselta ollut tullut, en tiedä. Kuulostaa niin epätavalliselta tilanteelta, että itse varmaan soittaisin kohteen oppilaitokseen ja karjuisin kuin känninen karhu, että missä mun opiskelupaikka on, antakaa sen takaisin.

Vierailija
2397/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että pääsykoepalkkien ilmestyminen jää vähintään huomiselle. Pääsisipä jo jännityksestä. Osallistuin d-kokeeseen ja vaikka koe oli mielestäni etenkin ajankäytön osalta varsin vaativa koin osanneeni niin hyvin, että todella odotan tulosten julkaisua. Harmi, ettei kokeen oikeita vastauksia ole julkaistu.

Vierailija
2398/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmälle, mitä nämä palkit ovat, joista täällä puhutaan?

Vierailija
2399/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintopolkuun tuleva "laatikko" mihin sitten päivittyy tulos. Aluksi tätä palkkia ei opintopolussa näy, lukee vain "opiskelijavalinta kesken". Palkin ilmestyminen ennakoi tulosten saapumista lähiaikoina. 

Vierailija
2400/6747 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolkuun tuleva "laatikko" mihin sitten päivittyy tulos. Aluksi tätä palkkia ei opintopolussa näy, lukee vain "opiskelijavalinta kesken". Palkin ilmestyminen ennakoi tulosten saapumista lähiaikoina. 

Okei, kiitos! 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme