Voiko vasektomia pettää 10 vuotta myöhemmin?
Miehelle siis tehty vasektomia yli 10v sitten. Viimeiset pari kk on ollut ihan outoja oloja niinku olis menkat jatkuvasti. Selkä kipuja, jatkuva nälkä ja outoja himoja, rinnat on tosi arat ja ala vatsa turvoksissa. Pistän ovulaation piikkiin, mutta pitäshän sitä olla kuukaudessa edes hetki jolloin ei ole menkat tulossa. Edelliset menkat oli niukat kesti ehkä 3 päivää. Voihan se tietysti olla että jo vaihdevuodet kolkuttelee. Mutta onko vaihdevuodet raskausoireita muistuttavia?
Kommentit (33)
Jos on jo 10 vuotta kestänyt niin ei kyllä perä nytkään, joskus voi epäonnistua mutta se olisi huomattu jo vuosia sitten
Vaihdevuosioireet ei ole yhtään samoja kuin raskausoireet.
t. Kolmen äiti ja vaihdevuodet päällä.
Siis oletko sä raskaana? Pääsikö siittiö luikertelemaan? Teitkö testin jo? Jos sul on esim kaksoset tulossa niin voi näkyä aikaisinkin varhaisen testin tikussa. Ja sitten kierto on saattanut heittää häränpyllyä ja oletkin muutaman päivän tai enemmänkin enemmän kuin mitä luulet ja ovulaatio ollut eri aikaan kuin luulet. Osta varhaisia tikkuja jo tänään, niitä hormonitaso 10 mittaavia ja tikuta jo tänään. Sit tikutat taas muutaman päivän päästä ja sitten kun menkkojen pitäisi sun mielestä alkaa
Kuka käskee avata reisiä työmaan laatikkoleualle tai naapurin jännämiehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo googlettanut, mitä ihmettä oikein odotat muilta? Maailmanhistoriassa lähes mikä tahansa mikä on teoriassa mahdollista on tapahtunut, mutta ei ne anekdootit kerro mitään siitä mikä sun tilanne on. Jos ikää on 35-40+, on kymmeniä kertoja todennäköisempää että kyse on esivaihdevuosista kuin raskaudesta.
Tästä syystä kysyinkin onko vaihdevuodeoireet raskauden kaltaisia? Lisäksi kuten sanoin aiemmin. Kyselin, koska olin utelias onko näin jollekin käynyt täällä tai jonkun lähipiirissä. Onko jollain enemmän kokemusta kun mitä voi asiateksteistä lukea. Sitä varten nämä palstat on. Eikö?
ap
Olisit sitten otsikoinut tarinasi oikein. Jos haluat tietää vaihdevuosioireita niin miksi kysyt voiko sterilisaatio pettää.
Mä en ymmärrä tuota vesektomian tehokkuutta 99-100%. Jos ne johtimet on katkaistu, kuten mulla, ja niiden päät on sitten puristettu metalliniiteillä kiinni, niin miten raskaus olisi edelleen mahdollista? Ymmärrän, että juuri toimenpiteen jälkeen saattaa vielä siittiöitä olla liikenteessä, mutta ajan kuluessa ei todellakaan. Jotta se edes olisi teoriassa mahdollista pitäisi niittien vuotaa molemmista päistä ja siittiön pitäisi vielä löytää tuon toisen puolen johtimen pää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota vesektomian tehokkuutta 99-100%. Jos ne johtimet on katkaistu, kuten mulla, ja niiden päät on sitten puristettu metalliniiteillä kiinni, niin miten raskaus olisi edelleen mahdollista? Ymmärrän, että juuri toimenpiteen jälkeen saattaa vielä siittiöitä olla liikenteessä, mutta ajan kuluessa ei todellakaan. Jotta se edes olisi teoriassa mahdollista pitäisi niittien vuotaa molemmista päistä ja siittiön pitäisi vielä löytää tuon toisen puolen johtimen pää.
Hesarissa oli männävuosina juttu suomalaisnaisesta jolle oli tehty sterilisaatio munanjohtimet POISTAMALLA mutta niin vain oli munasolu löytänyt jostain aukosta kohtuun vatsaontelon kautta. Ihmeitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tekee (esi)vaihdevuodet tollasia oireita. Hormonitasot muuttuu.
Toki saattaa olla, että tavallaan toivot olevasi raskaana ja mieli huijaa kehoa saaden aikaan raskauteenkin sopivia oireita. Tätä pidän todennäköisempänä kuin vasektomian pettämistä noin pitkän ajan jälkeen.
Helpoimmalla pääset että teet sen testin, jos oloja on ollut jo useamman kuukauden, niin kyllä se näyttää plussaa jos on näyttääkseen. Jos ei ja asia ahdistaa, käy gynekologilla.
Koirillakin on valeraskauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo googlettanut, mitä ihmettä oikein odotat muilta? Maailmanhistoriassa lähes mikä tahansa mikä on teoriassa mahdollista on tapahtunut, mutta ei ne anekdootit kerro mitään siitä mikä sun tilanne on. Jos ikää on 35-40+, on kymmeniä kertoja todennäköisempää että kyse on esivaihdevuosista kuin raskaudesta.
Tästä syystä kysyinkin onko vaihdevuodeoireet raskauden kaltaisia? Lisäksi kuten sanoin aiemmin. Kyselin, koska olin utelias onko näin jollekin käynyt täällä tai jonkun lähipiirissä. Onko jollain enemmän kokemusta kun mitä voi asiateksteistä lukea. Sitä varten nämä palstat on. Eikö?
ap
Olisit sitten otsikoinut tarinasi oikein. Jos haluat tietää vaihdevuosioireita niin miksi kysyt voiko sterilisaatio pettää.
Osaatko lukea? Aihe ei ollut vaihdevuosioireet, vaikka sitä sivuutin. Kyselin koska halusin tietää onko kenelläkään kokemusta raskaaksi tulosta vasektomiasta huolimatta tai kenenkään lähipiirissä näin käynyt. Tai vaikka jos joku tietää aiheesta enemmän, kun mitä Googlesta löytyy. Joskus ei uskois et Suomessa keskiverto älykkyys on yli 100.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosioireet ei ole yhtään samoja kuin raskausoireet.
t. Kolmen äiti ja vaihdevuodet päällä.
Onko vaihdevuodet muuttanut sun kuukautiskiertoa tai lisännyt oireilua ennen menkkoja, kuitenkin?
Se voi olla. Lapset jo teinejä ja nään jatkuvasti vauva unia. En kyllä tietoisesti halua lisää lapsia, mutta alitajunnasta en mee takuuseen. Äitiys on ollu kuitenkin mun koko elämä. Seurailen tietysti nyt tuleeko niitä menkkoja ja jos on taas niukat niin käyn sit gynekologilla.
ap