Jätän hakematta kaikkiin työpaikkoihin, joissa vaaditaan videoesittely
Ihan periaatesyistä, koska moinen ei liity työhön mitenkään. Jos kirjoittamani työhakemus ja cv ja mahdollinen kasvokkain haastattelu ei riitä, niin sitten saavat pitää tunkkinsa. Minä en moisiin sirkustemppuihin alistu, jos kyse on perustason duunarihommista. Näin se vaan menee.
Tunkekaa ne videonne sinne mihin päivä ei paista.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö tämän kiinnostaa minua jollain tapaa?
Näkyi kyllä.vähän kiinnostavan.
Onko sinulla vikaa muussakin kuin näössäsi?
Jankuti jankuti
1. Laita hakemus + cv + naamakuva
2. Laita esittelyvideo itsestäsi
3. Pääsit ryhmähaastattteluun
4. Pääsit yksilöhaastatteluun
5. Työnäytteenä siivoa koko toimistokerros
6. Et tullut valituksi. Hakijoita oli 755 kappaletta. Siivoojaksi. Kiitämme mielenkiinnostasi.
(7. Rekryfirma laittaa jättilasku toimeksiantajalleen)
Video vaaditaan lähinnä siksi, että se karsii pois suuren osan täysin turhista hakijoista. Video on todella helppo "esikarsinta" kuten tämäkin aloitus osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kun kirjoitit ketjuun.
Onko sinulla vaikeuksia myös muiden sanojen kuin "kiinnostaa" ymmärtämisen kanssa?
Meitä tietysti kiinnostaa vuorostaan sinun ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kun ihan varta vasten avasit ketjun ja kirjoitit siihen oikein vastauksenkin.
Ei sinulta ainakaan tekeminen lopu kesken kun mailmassa on miljardi asiaa jotka eivät sinua kiinnosta ja jokaisen kohdalla pitää päteä tiedottamalla kiinnostuksen puutteestasi.
Vierailija kirjoitti:
5. Työnäytteenä siivoa koko toimistokerros
6. Et tullut valituksi. Hakijoita oli 755 kappaletta. Siivoojaksi. Kiitämme mielenkiinnostasi.
Ei kai niiden tarvitse ketään palkata kun toimistokerros tuli siivottua päivittäin kahden vuoden ajan ihan ilmaiseksi.
Sitten uusi rekrykierros.
Onko videorekry kokemustenne mukaan tuottanut hyviä työkavereita, eli palkkaajan päättely ollut onnistunutta?
Inhoan esittelyvideoita. Kesätyöpaikassa toinen vaihe oli juuri tuollainen videoesittely, tein esittelyn, en saanut enää kutsua jatkohaastatteluun. Tiedän, etten esiinny videolla kovin edukseni, niin kehnonpuoleinen esiintyminen oli varmaan juuri syy, miksi jatkoon ei päässyt.
Työ ei liittynyt millään tapaa videolla esiintymiseeen, eikä edes asiakaspalveluun.
Yritykseni käyttää työnhaussa ulkoista rekrytaloa ja heillä on tapana pyytää hakijoilta myös videoesittely.
Pyydän aina itse sopivia kandidaatteja etsiessäni ohjeistanut että eivät niissä hauissa noita pyytäisi, sillä en halua altistaa ketään moiselle. Itse en hakisi paikkaa jos hakemuksen mukaan pitäisi video liittää.
Vierailija kirjoitti:
Video vaaditaan lähinnä siksi, että se karsii pois suuren osan täysin turhista hakijoista. Video on todella helppo "esikarsinta" kuten tämäkin aloitus osoittaa.
Helppo missä mielessä? Ja kenelle?
Lähinnä sille rekryfirman työntekijöille - hauskaa naureskella toisten videoille samalla kahvia ryystäen päivät pitkät, ja palkka juoksee samalla kun juoksuttaa muita.
Töiden hakijoille nämä kaikkea muuta kuin helppoa. Näiden tarpeellisuus on oikeasti täysin olematon, ellei hae näyttelijän tai näytösmallin paikkaa.
minä en hae mitään töitä, koska makaamallakin pärjää, eikä suomalaiset työnantajat pysty maksamaan edes normaalia palkkaa, joten persaukiset yrittäjät tehköön itse työnsä. mitäs ovat niin köyhiä.
puhelin haastattelun yhteydessä pyydettiin lähettämään video itsestään. ja kun sanoin että jaa, te taidattekin olla sellaisia r#nkkareita, jotka haluaa katsella työntekijöiden kuvia myös kotona, niin ei tullut kutsua jatkoon. ei ollut montaa hakijaa silloin ja olin pätevin. ainakin puhelu haastattelijan mukaan. ihme sakkia.
En minäkään. Jos videon tekeminen liittyisi hakemani työn sisältöön, niin voisin harkita asiaa. Jos rekrytoija ei osaa lukea, niin en usko edes haluavani sinne töihin. Olen kokopäivätyössä tällä hetkellä.
Ymmärrän videon lähetyksen jos kyseessä asiakaspalvelutyö, muuten en. Pelkkää ihmisten kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko videorekry kokemustenne mukaan tuottanut hyviä työkavereita, eli palkkaajan päättely ollut onnistunutta?
Haloo! Eihän niitä videoesittelyjä kukaan edes katso.
Niillä karsitaan vain hakijoiden joukosta kaikki ne jotka ovat niin päteviä että saavat muualtakin työtä ja voivat vaatia jopa palkkaa.
Videohaastattelun tehneet ovat niin kyykyssä että niille uskaltaa iskeä allekirjoitettavaksi paperin jossa sitoutuu ilmaiseen puolen vuoden orjatyöhön tai muuhun työkokeiluun kun 15v työuran jälkeen sitä työntekoa pitääkin taas "harjoitella".
Vapaa maa, työnantaja saa vaatia mitä haluaa, hakija saa kertoa mitä/miten haluaa. Sitten joko halut kohtaavat tai eivät.