Mitä veisitte kylään lahjaksi, kun kutsuja sanonut ettei mitään tarvitse tuoda? En kehtaa tyhjin käsin mennä. Kahvipaketti?
Kommentit (121)
Ehdottomasti kahvipaketti. Täälläkin esiintyneiden kommenttien perusteella vaikuttaa nykyisin olevan luxustuote. Vaikutat kylään mennessäsi porholta, kun lyöt kahvipaketin pöytään!
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kahvipaketti. Täälläkin esiintyneiden kommenttien perusteella vaikuttaa nykyisin olevan luxustuote. Vaikutat kylään mennessäsi porholta, kun lyöt kahvipaketin pöytään!
Vain siinä tapauksessa, että tietää mitä kahvia taloudessa juodaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua, jos saat väärää kahvia? Sinulla on jotain vietävää vaikkapa töihin, ja saat hyvän mielen, kun joku on halunnut sinua ilahduttaa? Ei minusta kuulosta hirveän pahalta.
Tuntuu, että osa ihmisistä haluaa olla tarkoituksellisen hankalia. Jotkut asiat, kuten tuliaiset, ovat symbolisia. Sen ajatuksen voi siitä ottaa, vaikka itse asia ei olisi täysosuma.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeasti ymmärrä, että miten tämä on edes käytännössä mahdollista. Yksi servettipaketti sisältää 20 servettiä. Vaikka niitä ei käyttäisi edes joka ruokailulla, niin kyllähän tuollaisen paketin kuluttaa halutessaan viikossa. Kyse ei minusta siis voi olla siitä, että servettejä olisi liikaa, vaan siitä, ettei saaja niitä syystä tai toisesta halua käyttää.
Mä en käytä juuri koskaan servettejä jos ei ole vieraita.
Ja omalla porukalla kun joskus harvoin servettejä käytän, otan melkein aina talouspaperirullasta palaset, niissä on omasta mielestäni paremmat ominaisuudet servetiksi kun normaaleissa serveteissä ja rulla on helpommin saatavilla. Toki jos jotain juhlistetaan, niin silloin toki kaunis kattaus ja hienot servetit, arjessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Kukkien, suklaan, kahvipakettien, viinipullojen tuputtajat. Aaaargghh. En tajua miten asia pitäisi ilmaista, ettei mitään oikeasti tuoda.
"Älä tuo mitään, ethän tuo mitään, toivoisin ettet tuo mitään" esimerkiksi.
Jos sanoo "ei tarvitse tuoda" se tarkoittaa ettei tarvitse mutta saa tuoda.
Toi kahvi on kauhee valinta.
Hedelmiä, juureksia, vihanneksia. Niitä tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi jos kyseinen henkilö ei juo kahvia, hän varmasti tuntee jonkun joka juo ja voi ilahduttaa tätä seuraavalla visiitillään.
Toki jos vie jotain x-tra kahvia niin se ei ehkä ilahduta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua, jos saat väärää kahvia? Sinulla on jotain vietävää vaikkapa töihin, ja saat hyvän mielen, kun joku on halunnut sinua ilahduttaa? Ei minusta kuulosta hirveän pahalta.
Tuntuu, että osa ihmisistä haluaa olla tarkoituksellisen hankalia. Jotkut asiat, kuten tuliaiset, ovat symbolisia. Sen ajatuksen voi siitä ottaa, vaikka itse asia ei olisi täysosuma.
Se on pahinta, että olet käyttänyt turhaan rahojasi kahvipakettiin, joka jää pyörimään kaappeihin tai jolle joutuu keksimään sijoituspaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pahinta, että olet käyttänyt turhaan rahojasi kahvi
No pikkurahastahan siinä on silti kyse. Ja vieraan on mukavampi tulla, kun ei tarvitse tulla tyhjin käsin. Eikö sinulle vieraan mukavuus merkitse mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukkia kiitos! Allergiaa ja tulee sotkua. Ei kahvia kiitos, ei ole kahvinkeitintä. Juomme pikakahvia. Ei mitään kiitos! Pääasiassa on yhteinen aika ei tuliaiset.
Miksi se kahvi, jota juot ei kelpaa?
Olen ymmärtänyt että tässä tuliaishysteriassa onkin kyse antajasta, ei saajasta. "Ei kehtaa tyhjin käsin mennä". Tuodaan kahvia jota en juo, suklaata jota en syö, alkoholia jota en juo. Puhumattakaan nyt niistä sisustusesineistä, servieteistä, kynttilöistä, säilykkeistä, jopa kirpputoriostoksista joita tulijat dumpaavat meille. En haluaisi sellaisia, joudun hävittämään ne mikä tuntuu epämiellyttävältä tuhlaukselta. Tykkään elellä minimalistisesti ja nuukasti. Pitääkö vieraat jättää kutsumatta kun saa pelätä mitä roinaa syytävät tullessaan? Ei niillä minua ilahduteta vaan harmistun niistä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on hinnaltaan jo vauraiden herkkua, joten kahvipaketti alkaa taas olla kelpo tulijainen.
Costaricaa saa taas sittarista 10 e kolme pakettia huomisesta alkaen ostoksille vaan.
Tyttöystävän kanssa tutustuessamme joskus mietittiin tällaisia hassuja tapoja ja vietiin samaa kahvipakettia sitten toisillemme edestakaisin ensimmäisillä tapaamiskerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että tässä tuliaishysteriassa onkin kyse antajasta, ei saajasta. "Ei kehtaa tyhjin käsin mennä". Tuodaan kahvia jota en juo, suklaata jota en syö, alkoholia jota en juo. Puhumattakaan nyt niistä sisustusesineistä, servieteistä, kynttilöistä, säilykkeistä, jopa kirpputoriostoksista joita tulijat dumpaavat meille. En haluaisi sellaisia, joudun hävittämään ne mikä tuntuu epämiellyttävältä tuhlaukselta. Tykkään elellä minimalistisesti ja nuukasti. Pitääkö vieraat jättää kutsumatta kun saa pelätä mitä roinaa syytävät tullessaan? Ei niillä minua ilahduteta vaan harmistun niistä.
Kuulostaa siltä, että sinulla on jotain ongelmia itsesi kanssa, ja sosiaalisissa suhteissasi. Ja sinun on vaikea ottaa toisten ihmisten tunteita ja tarpeita huomioon. Ei sen perusteella voi mitään yleispäteviä sääntöjä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketin voi aina antaa eteenpäin. Tärkeintä on huomioiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinulla on jotain ongelmia itsesi kanssa, ja sosiaalisissa suhteissasi. Ja sinun on vaikea ottaa toisten ihmisten tunteita ja tarpeita huomioon. Ei sen perusteella voi mitään yleispäteviä sääntöjä tehdä.
Lisäksi kun on tiedossa, että on yleinen tapa ja käytäntö viedä jotain tuliaisia, olisi syytä ihan selvästi kertoa että ei, en oikeasti tahdo mitään tuomisia. Sen voi kyllä tehdä kohteliaasti ja ystävällisesti. Toki joillekin kommunikaatio yleisesti tuntuu olevan tosi vaikeaa ja sitten valitetaan selän takana kun ei taaskaan osattu lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Vai eivät tarvitse mitään?
Vie pakkaus vessapaperirullia, talouspaperia ja saippuaa.
Näilläkö ei mielestäsi voi mennä vikaan?
Esim. Minä käytän vain hylsytöntä wc-paperi, tiettyyn telineeseen sopivia talouspaperiarkkeja ja luonnonkosmetiikkasaippuaa. En ilahtuisi jostain embosta, talouspaperirullista ja sls-saippuasta.
Luulen, että sinulle on ylipäänsä mahdotonta keksiä mitään sopivaa, millä sinulle saisi pienen hymyntapaisen norsunveetä muistuttavalle naamalle.
Näilläkö ei mielestäsi voi mennä vikaan?
Esim. Minä käytän vain hylsytöntä wc-paperi, tiettyyn telineeseen sopivia talouspaperiarkkeja ja luonnonkosmetiikkasaippuaa. En ilahtuisi jostain embosta, talouspaperirullista ja sls-saippuasta.