Miksi ikäero suhteessa on niin iso ongelma monelle ulkopuoliselle?
Ei siis ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta tässä vaan olen ihmetellyt ihmisten usein hyvinkin tuomitsevaa ja negatiivista suhtautumista eräiden tuttavieni parisuhteeseen (jossa toinen osapuoli on noin 30-vuotias ja toinen melkein 50 v). Molemmat ihan tavallisia aikuisia työssäkäyviä ihmisiä, joten on vaikea uskoa että mistään hyväksikäytöstä tai muusta sellaisesta olisi kyse. Mutta ongelma tuo suhde kuitenkin tuntuu monelle olevan, ja ihmettelen syytä tuollaiseen suhtautumiseen.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ei kuulu muille. Mutta pakko myöntää että yhtä suhdetta olen itsekin ihmetellyt. 32-vuotias nainen seurusteli 19-vuotiaan pojan kanssa. Naisella oli 12-vuotias lapsi, ja poikaystävä oli armeijassa. Kuulemma poikaystävä oli paljon ikäistään vanhemman oloinen. Silti, tuntui kyllä jotenkin oudolta.
Ja toisinpäin taas kaikki ok...
Monet suhtautuivat epäilevästi ja avoimen vihaisesti mun kaverin uuteen suhteeseen. Hän oli 32 vuotias ja löysi itselleen 24 vuotiaan kumppanin. Edelleen n. 10 vuoden jälkeen ovat yhdessä ja heillä on lapsiakin.
Olen 34-vuotias nainen, miesystäväni on 26. Eihän 8v ikäero tässä vaiheessa paljoa ole, mutta kun aloimme seurustella niin mies oli 21-v siloposkinen opiskelija, minä eronnut kahden alle kouluikäisen vuoroviikkovanhempi. Varmasti ulkopuoliset miettivät, mitä yhteistä meillä voisi olla. Koska valtaosa suhteista päättyy, niin rakastan nyt niin kauan kuin siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 v nainen, en voisi edes koskea 60v mieheen
Hienosti kommentoitu. Katkeruutesi paistaa auringon lailla.
Kuitenkin totuus on että nainen on useammin eron syynä.
Ilmeisesti sanot naisen olevan eron "syyllinen", koska naiset useammin hakevat eroa?
Eikö tuo ihan luontaisesti näin ole. Jos mies käy vieraissa, niin onko syy vaimon?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja miesystävälläni on 23 vuotta ikäeroa. Koskaan ei ole kukaan pahaa sanaa sanonut. No en tiedä mitä ajattelevat, mutta tämä on meidän kahden suhde eikä pitäisi vaikuttaa muihin.
Minulla ja vanhemmillani on 25 vuoden ikäero. Olemme kyllä ihan eri ikäluokkaa. Äiti on nyt 84 v. ja täysin hoitokodin tarpeessa, on ollut jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, ei kuulu muille. Mutta pakko myöntää että yhtä suhdetta olen itsekin ihmetellyt. 32-vuotias nainen seurusteli 19-vuotiaan pojan kanssa. Naisella oli 12-vuotias lapsi, ja poikaystävä oli armeijassa. Kuulemma poikaystävä oli paljon ikäistään vanhemman oloinen. Silti, tuntui kyllä jotenkin oudolta.
Ja toisinpäin taas kaikki ok...
Niinkö sun mielestäsi? Haluaisitko itsekin seurustella teini-ikäisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan! Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä.
T. Yli 60 v mies
Mä olen 44v ja mun mies on 10v nuorempi. Mitäs ikävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttären kaveriporukassa on yksi nuorimies, joka lähtee aina baarireissulla iskemään kymmeniä vuosia vanhempia naisia.
Onhan näitä, mutta tämä tuntemani pariskunta asuivat ihan avoliitossa. Äiti 32v, isäpuoli 19v ja lapsi 12v.
No vähän niin kuin meillä, mutta ei ihan samat iät kumminkaan. Meillä on ikäeroa 13 vuotta. Mies ei ollut käynyt vielä armeijaa, kun tavattiin.
Ja minulla oli lapsi ensimmäisestä liitosta, mutta alle kouluiän.
Meillä on mennyt hyvin. Ihan ollaan avioliitossa ja yhteiselämä kestänyt yli 40 vuotta.
Muutama ihminen silloin alkuvuosina oli sitä mieltä, että tuo ei tule kestämään. Meidän ympäriltä on lähes kaikki muut sukulais- ja ystäväpariskunnat eronneet, joku kahteenkin kertaan. Me ollaan pysytty yhdessä. Me vaan tykätään toisistamme ja eletään hyvin.
Ei tämä nyt ongelma ole kenellekään ollut, mutta on siitä joskus jotain napinaa kuulunut. Ei nyt enää pitkiin aikoihin, ei kai tämä enää ketään kiinnostakaan.
Riippuu vähän minkä ikäisistä on kyse. Jos joku ikäloppu on 18-vuotiaan kanssa niin onhan se ällöä. Suorastaan hyväksikäyttöä. Jos taas joku kolmekymppinen ja viisikymppinen on yhdessä niin se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisiä naisia kiukuttaa, kun miehillä on itseään huomattavasti nuorempi nainen ja keski-ikäiset naiset ei saa nuorta miestä. M24
Naiset luulee että heitä joku vielä haluaa sen jälkeen kun he ovat hukanneet parhaat vuodet koulunpenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti kommentoitu. Katkeruutesi paistaa auringon lailla.
Kuitenkin totuus on että nainen on useammin eron syynä.
Mikä katkeruus? Olen 50 v nainen, enkä minäkään koskisi pitkällä tikullakaan 60 v mieheen. Niin, nainen ottaa useammin papasta eron.
Onhan se miehille katkeraa, kun tietää, ettei paappana enää nuorta naista saa muuten kuin rahalla. Sitten haukutaan naisia katkeriksi ja väitetään katkerien vanhojen naisten olevan syypäitä siihen, ettei paapa saa seksiä nuorilta naisilta :D
Ja pappa on yli 30 vuotias?
Kaikki naiset hakee mieheltä turvaa ja siihen kuuluu myös taloudellinen turva.
Eli kaikki nuoret miehet on haluttuja vanhempien naisten keskuudessa vaikka jätkillä ei ole rahaa mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän minkä ikäisistä on kyse. Jos joku ikäloppu on 18-vuotiaan kanssa niin onhan se ällöä. Suorastaan hyväksikäyttöä. Jos taas joku kolmekymppinen ja viisikymppinen on yhdessä niin se on ok.
18 vuotias voi ottaa vastuun ajoneuvon käytöstä liikenteessä, aseesta asepalveluksessa, kansan hyvinvoinnista äänestämällä, astua viralliseen avIoliittoon ja jopa sen suurimman vastuun mitä yksilö voi ottaa eli saadaOMA LAPSI ELI TULLA HUOLTAJAKSI!
mutta jumpran pujut hän ei ole tarpeeksi kypsä perkele seurustelemaan! Voi tätä vanhempien naisten katkeruuden määrää!
Kateus.
Oletetaan kaikkien ihmisten haluavan lapsia. (Ei halua)
Oletetaan että ihmiset haluaa elää samanlaista elämää kuin itsellä (Ei halua)
Vierailija kirjoitti:
Tyttären kaveriporukassa on yksi nuorimies, joka lähtee aina baarireissulla iskemään kymmeniä vuosia vanhempia naisia.
En nyt osaa sanoa, että tunnenko aivan samantyyppistä henkilöä, mutta tunnen nykyään kolmekymppisen miehen, joka kertoi, että hän on aina tullut parhaiten juttuun itseään vanhempien ihmisten kanssa. Seurustelukumppaninsa ovat sekä suurin piirtein saman ikäisiä että reilusti vanhempia. Paras kaverinsa on lähes viisikymppinen.
Hän ei kuitenkaan mitenkään kategorisesti ketään rajaa pois iän perusteella, kyllä hänellä on monen ikäisiä tuttavia. Enimmäkseen kaikki läheisimmät ovat kuitenkin samojen harrastusten parissa viihtyvää väkeä.
Ilmeisesti sanot naisen olevan eron "syyllinen", koska naiset useammin hakevat eroa?