Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikäero suhteessa on niin iso ongelma monelle ulkopuoliselle?

Vierailija
11.03.2025 |

Ei siis ole omakohtaista kokemusta asiasta, mutta tässä vaan olen ihmetellyt ihmisten usein hyvinkin tuomitsevaa ja negatiivista suhtautumista eräiden tuttavieni parisuhteeseen (jossa toinen osapuoli on noin 30-vuotias ja toinen melkein 50 v). Molemmat ihan tavallisia aikuisia työssäkäyviä ihmisiä, joten on vaikea uskoa että mistään hyväksikäytöstä tai muusta sellaisesta olisi kyse. Mutta ongelma tuo suhde kuitenkin tuntuu monelle olevan, ja ihmettelen syytä tuollaiseen suhtautumiseen.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v nainen, en voisi edes koskea 60v mieheen

Hienosti kommentoitu. Katkeruutesi paistaa auringon lailla.

Kuitenkin totuus on että nainen on useammin eron syynä.

Mikä katkeruus? Olen 50 v nainen, enkä minäkään koskisi pitkällä tikullakaan 60 v mieheen. Niin, nainen ottaa useammin papasta eron.

Onhan se miehille katkeraa, kun tietää, ettei paappana enää nuorta naista saa muuten kuin rahalla. Sitten haukutaan naisia katkeriksi ja väitetään katkerien vanhojen naisten olevan syypäitä siihen, ettei paapa saa seksiä nuorilta naisilta :D

Vierailija
22/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää vaikka Lipposia. Päivi asuu jo erillään ja sanoo elävänsä eri elämää, kun mies on jo liian vanha menoon mukaan. 

Päivi hankki oman asunnon, jossa viettää papan rahoilla menevää elämää nuorempien miesten kanssa. Pappa makaa kotona muiden hoidettavana.

Eikös Paavo tee muistelmiaan? Onko hän edelleen ok-kunnossa muuten kuin sydämestään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä katkeruus? Olen 50 v nainen, enkä minäkään koskisi pitkällä tikullakaan 60 v mieheen. Niin, nainen ottaa useammin papasta eron.

Kuulostit siltä. Nyt ei puhuta 18 -vuotiaasta ihmisestä vaan aikuisesta 30- vuotiaasta. Hän kyllä itse tietää mitä tekee.

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, kuten meillä kaikilla. Liebe und lieben Lasse..

Vierailija
24/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostit siltä. Nyt ei puhuta 18 -vuotiaasta ihmisestä vaan aikuisesta 30- vuotiaasta. Hän kyllä itse tietää mitä tekee.

Sinulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, kuten meillä kaikilla. Liebe und lieben Lasse..

Eipä taida ymmärtää ennen kuin omaishoitajuus iskee. Sinullakin on oikeus omaan lapselliseen mielipiteeseesi.

Vierailija
25/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan! Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä.

T. Yli 60 v mies

Useimmat naiset ei nyt geriatrisista miehistä syty. Oletko katsellut itsellesi sopivampaa, yli 75-vuotiasta naista?

Neiti voisi itse katsoa minkäikäistä tai väristä tahansa ja suhde kanssasi ei onnistuisi.

Vierailija
26/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yli 60 v mies

Useimmat naiset ei nyt geriatrisista miehistä syty. Oletko katsellut itsellesi sopivampaa, yli 75-vuotiasta naista?

Neiti voisi itse katsoa minkäikäistä tai väristä tahansa ja suhde kanssasi ei onnistuisi.

Eli siellä on katkera sinkkumies, joka kuvittelee, ettei keski-ikäinen palstamamma ole ollut tukevasti naimisissa omanikäisen miehensä kanssa jo vuosikymmeniä :D

Vierailija
27/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä naisia kiukuttaa, kun miehillä on itseään huomattavasti nuorempi nainen ja keski-ikäiset naiset ei saa nuorta miestä. M24

Vierailija
28/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida ymmärtää ennen kuin omaishoitajuus iskee. Sinullakin on oikeus omaan lapselliseen mielipiteeseesi.

Valtaosa suhteista päättyy eroon, ennen tai myöhemmin. Ainut suhde, joka päättyy yhtäaikaa eroon on rekan keulaan ajaminen.

Vierailija
29/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yli 60 v mies

Eli siellä on katkera sinkkumies, joka kuvittelee, ettei keski-ikäinen palstamamma ole ollut tukevasti naimisissa omanikäisen miehensä kanssa jo vuosikymmeniä :D

Valehtelija.

Vierailija
30/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleensä siitä ei tuu hevonvittujakaan. On koettu kahdesti.

Vierailija
31/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisiä naisia kiukuttaa, kun miehillä on itseään huomattavasti nuorempi nainen ja keski-ikäiset naiset ei saa nuorta miestä. M24

Palstanaiset tulee rääkymään sinulle, että heillä on nuori mies in 3... 2... 1...

Vierailija
32/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ei kuulu muille. Mutta pakko myöntää että yhtä suhdetta olen itsekin ihmetellyt. 32-vuotias nainen seurusteli 19-vuotiaan pojan kanssa. Naisella oli 12-vuotias lapsi, ja poikaystävä oli armeijassa. Kuulemma poikaystävä oli paljon ikäistään vanhemman oloinen. Silti, tuntui kyllä jotenkin oudolta.

Vierailija
33/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paavo lipponen kunnossa vai ei?

Vierailija
34/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, ei kuulu muille. Mutta pakko myöntää että yhtä suhdetta olen itsekin ihmetellyt. 32-vuotias nainen seurusteli 19-vuotiaan pojan kanssa. Naisella oli 12-vuotias lapsi, ja poikaystävä oli armeijassa. Kuulemma poikaystävä oli paljon ikäistään vanhemman oloinen. Silti, tuntui kyllä jotenkin oudolta.

Tyttären kaveriporukassa on yksi nuorimies, joka lähtee aina baarireissulla iskemään kymmeniä vuosia vanhempia naisia. 

Vierailija
35/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joistain suoraan näkee, että tuo ei kestä. Oli ikäero mikä tahansa. Ja sitten voi tulla kiusaus sanoa, että ajatteles ny vähän.

Vierailija
36/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja minulla on 10v ikäero,hän vanhempi. Ollaan oltu yhdessä lähemmäs 20v. Viime aikoina olen huomannut ystäpiiristä oman ikäisistään eronneiden hakevan vanhempaa uutta kumppania. Kaipa meidän onnistunut suhde on edesauttanut asiassa,ei ainakaan heikentänyt sitä.

Vierailija
37/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttären kaveriporukassa on yksi nuorimies, joka lähtee aina baarireissulla iskemään kymmeniä vuosia vanhempia naisia. 

Onhan näitä, mutta tämä tuntemani pariskunta asuivat ihan avoliitossa. Äiti 32v, isäpuoli 19v ja lapsi 12v. 

Vierailija
38/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikäisekseni niin vanhan näköinen, että mielelläni seurustelen noin 10 vuotta tai enemmänkin vanhempien ihmisten kanssa. Jos ei ikä tule missään puheeksi, niin mistäpä sen ulkopuoliset tietää, ellei ole kyse jostakin ihan pikkupaikkakunnasta jolta molemmat ovat kotoisin.

Vierailija
39/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei kannanottoa tähän lankaan.

Vaippapaapaksi nimittelyt eivät täältä!

Vierailija
40/55 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on minua 16v nuorempi, itse olen 46v. Hän on painonnostaja, minä voimanostaja eli isoja korstoja kumpikin ja sali on toinen kotimme :D Ei meistä ota selvää kuka näyttää vanhemmalta, vakka on kantensa löytänyt eikä kukaan ainakaan päin naamaa tule päätä aukomaan asiasta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme