Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vegeruoka on kammottavaa

Vierailija
11.03.2025 |

Jotain ryynejä, mauttomia palleroita, tunnistamatonta vetistä kastiketta.

Miksi kukaan haluaa syödä moista moskaa? Mun oli pakko kun olin laitosruoan armoilla.

Kommentit (292)

Vierailija
41/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi vastineeksi kiva nähdä ja kuulla hyvästä lihaisasta laitosruuasta.

Kokkikartanolta löytyy paljon, jos ei huvita itse laittaa.

Vierailija
42/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä laitoksessa tarjotaan vain vegeruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä 30 vuotta. Mun sekasyöjätutut kyllä tuntuu tykkäävän mun kasvisruoista kovasti. Olen tosin lakto-ovovege, joten esim. juustoja, voita ja kermaa voi ruoassa olla, ehkä ne antaa enemmän makua kuin pelkkä vegaaniruoka. Viimeksi tarjosin vieraille munakoisolasagnea ja salaattia, jälkiruoaksi suklaavaahtoa, hyvin maistui kaikille. 

Vierailija
44/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis laitosruoka on kammottavaa. 

Sairaalassa tarjottu normaaliruoka oli ihan hyvää. 

Osastolle tarjottu ruoka? Sulla ei siis ole makuaistia. Siihenhän ei laiteta suolaa, eikä mausteita.

Suolaa saat pyytämällä.

Vierailija
45/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut vegaani kohta 10 vuotta. Vegaaninen laitosruoka on kyllä kamalaa. Samoin monessa lounasravintolassa (jotka kyllä on jo periaatteessa laitosruokaa tekeviä) on mautonta ja mielikuvituksetonta kasvisruokaa. 

Mutta esim. kun menee nepalilaiseen tai intialaiseen ravintolaan, niin siellä on hyvää ruokaa. Mulle maistuu silloin tällöin myös Mäkkärin tai Burger Kingin ruuat. Kotipizzan pizza on kanssa ihan ok. Olen saanut todella hyvää kasvisruokaa myös hintatasoltaan vähän korkeammissa helsinkiläisravintoloissa. 

Mutta perussääntö taitaa liki kaikessa ruuassa olla, että kotona kun ite tekee, niin saa hyvää. Maailma on pullollaan vegaanisia reseptejä. Itä-Euroopassa ortodoksit ovat perinteisesti paaston aikana syöneet vegaanisesti ja näin ollen siltä suunnalta löytyy vaikka mitä perinteisiä ruokia, joiden täyttävyys ja ravinteikkuus on testattu jo vuosisatoja sitten paikallisten talonpoikien toimesta. Niin ja jos vielä epäilyttää, niin muistakaa, että roomalaiset sotilaat marssivat linssien voimalla :) 

Vierailija
46/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vege ruoka on hyvää, kun osaa valmistaa. Esim. ChatGPT antoi pari loistavaa ohjetta, kun kerroin, että kaapista löytyy papuja, tomaattimurskaa ja kookosmaitoa. Näiden lisäksi ohjeessa oli kahta sipulia, erilaisia mausteita ja sitruunamehua. Taivaallisen hyvää ja hillittömän halpaa.

Varmaan alle euron per annos.

Kuulostaa kamalalta. Juuri tuollaista tomaattipapusipulimössöä useimmat laitoskasvisruuat ovat. Ja kamalasti mausteita, saan allergia- ja vatsaoireita.

Muista syödä joka päivä teurasjätteistä tehtyä makkaraa ja paljon  muuta punaista lihaa. Saat olla tapettujen eläimien biokäsittelylaitoksena. Elimistösi kiittää tästä  hyvin todennäköisesti suolistosyövällä ja pääset myöhemmin paskomaan avannepussiin.

😂 Siinä ituhipin avautuminen asiasta josta ei tajua yhtään mitään 🤡 vttu että nämä ituvinkujat on tampioita 😂😂  

Nyt upposi johonkin persumieliseen lihajätelaitokseen huolella. Muistapa tuo, kun siistit avannereikääsi ruskeasta sellaisesta.

Vierailija
47/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melanzane alla parmigiana tylsää ja mautonta, tai intialaiset curryt?? Ok, sulla on suussa vikaa - korona ehkä vienyt makuaistin??

Omalla hellalla kiehuu juuri lounaskeitto - tuoksu on niin ihana että on jo nälkä!! Porkkanaa, bataattia, linssejä, sipulia, valkosipulia, chiliä, kurkumaa, chiliä, currytahnaa, kookosmaitoa. Väriä ja makua uskomattoman paljon!

Miten sun vatsa tuota kestää? Ei ilmeisesti ole suolistosairauksia. Kauhee ruoka.

Chilikin ihan kaksi kertaa!  Curry on syvältä.

Mikä tuo ruoka on muka? Mikä on "se ydin jokin"?  Niin. Ei mikään. Heittelet kaikkee mitä löytyy ja oot niin ..

Kasvisruokaa kun laittaa, juuri pitää päästä eroon siitä ajatuksesta, että on se ydin jokin, samoin että proteiini välttämättä tulisi yhdestä lähteestä kuten se tulee jos siihen lautaselle laittaa vaikka broilerinkoiven tai pihvin. Mä kun aloin harjoittelemaan kasvisruokia, se oli pitkään juuri mun onnistumisen este, että oletin että lautanen pitää koota niin, että valitaan pääruoka eli proteiini, sitten hiilarilisäke, ja sitten salaatti yms. kasvislisäke. Tuntui että joutuisi koko ajan joko syömään pelkkiä papuja, tai usein niitä keinotekoisia ja kalliita kaupan vegeproteiinituotteita jos haluaisi vaihtelua. Sitten tajusin, että täytyy räjäyttää se koko ajattelu, että siinä lautasella täytyy olla joku tietty proteiinikomponenttiruoka, ja johan alkoi homma sujua. 

Olen eri kuin tuo kirjoittaja, mutta mulla on ärtyvä paksusuoli. Silti mulla vatsa on tottunut hyvin kasvisruokiin, vähitellen totuttaen. Ei kaikilla välttämättä toki totu en sitä väitä, mutta ei se mahdotonta ole. Itse myös rakastan mausteista ruokaa, joten tuon lainatun lounaskeitto kuulostaa aivan ihanalta. Listan lukiessa jo tulee sellaiset intialaisen keittiön tuoksut mieleen, nam. Mutta ei kasvisruokaa toki pakko ole mausteisena tehdä, jos ei sellaisesta tykkää.

Vierailija
48/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on elämänsisältö jätemyllyillä.

Jep,jatka sinä teollisen epäterveellisen mössösi puputtamista.

Vierailija
49/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi vastineeksi kiva nähdä ja kuulla hyvästä lihaisasta laitosruuasta.

Kokkikartanolta löytyy paljon, jos ei huvita itse laittaa.

Kokkikartanon välimeren kasvispasta on muuten hyvää.

Vierailija
50/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut vegaani kohta 10 vuotta. Vegaaninen laitosruoka on kyllä kamalaa. Samoin monessa lounasravintolassa (jotka kyllä on jo periaatteessa laitosruokaa tekeviä) on mautonta ja mielikuvituksetonta kasvisruokaa. 

Mutta esim. kun menee nepalilaiseen tai intialaiseen ravintolaan, niin siellä on hyvää ruokaa. Mulle maistuu silloin tällöin myös Mäkkärin tai Burger Kingin ruuat. Kotipizzan pizza on kanssa ihan ok. Olen saanut todella hyvää kasvisruokaa myös hintatasoltaan vähän korkeammissa helsinkiläisravintoloissa. 

Mutta perussääntö taitaa liki kaikessa ruuassa olla, että kotona kun ite tekee, niin saa hyvää. Maailma on pullollaan vegaanisia reseptejä. Itä-Euroopassa ortodoksit ovat perinteisesti paaston aikana syöneet vegaanisesti ja näin ollen siltä suunnalta löytyy vaikka mitä perinteisiä ruokia, joiden täyttävyys ja ravinteikkuus on testattu jo vuosisatoja sitten paikallisten talonpoikien toimesta. Niin ja jos vi

Minusta parhaat kasvisruokaohjeet tulee Lähi-Idästä ja toiseksi muualta Välimeren alueelta.  Mene ihanat mausteet ja mausteseokset tekevät ruuasta taivaallisen makuista.

Vierailija
51/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tehty ruoka on huonosti tehtyä, siihen ei proteiininlähde vaikuta mitenkään.

Muuten totta mutta tofu on yliprosessoitua pilattua papua, joka ei maistu miltään ja on rakenteeltaan kumin ja läskin välistä. 

Ja EI, maustamisella ei saada makua mauttomaan, ainoastaan lisättynä aromeja.  

Yliprosessoitua? Sehän on vain soijajuustoa. Sitä pystyy jokainen halutessaan itse tekemään keittiössään pavuista lähtien, valmistus ei todellakaaan vaadi mitään mystisiä teollisia prosesseja. 

Vierailija
52/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vege ruoka on hyvää, kun osaa valmistaa. Esim. ChatGPT antoi pari loistavaa ohjetta, kun kerroin, että kaapista löytyy papuja, tomaattimurskaa ja kookosmaitoa. Näiden lisäksi ohjeessa oli kahta sipulia, erilaisia mausteita ja sitruunamehua. Taivaallisen hyvää ja hillittömän halpaa.

Kookosmaito on sama kuin sian rasvaa vetäisi, kovaa rasvaa joka tuhoaa verisuonet

Vierailija
53/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona tehty hyvää, laitosruoka ei

Mulle maistuu vegesoppa oikein hyvin alkupalakeitoksiksi, jos pääruoalla on lihaa / kalaa / kanaa.

Vierailija
54/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kookosmaito on sama kuin sian rasvaa vetäisi, kovaa rasvaa joka tuhoaa verisuonet

Nyt on melkoista liioittelua. Kyllä tyydyttynyttä rasvaa sisältäviä tuotteita voi ihan hyvin kohtuudella käyttää.

Vierailija
55/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus oli kertoa, kuinka helppoa vegaanisen ruuan kokeilu voi olla, kun ei tarvitse hakea reseptejä vaan AI auttaa tässäkin.  Pavut, tomaattimurska ja kookosmaito ovat sitä kotivaraa, jota on suositeltu kotona olevan 72 tunnin ajaksi, mutta niilläkin on viimeinen tai parasta ennen päiväys, ja pakko kierrättää ruuaksi ainakin kerran, pari vuodessa. Pavuista tehty ruoka pitää nälän hyvin loitolla.

Vierailija
56/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä laitoksessa tarjotaan vain vegeruokaa?

Helsingin lastentarhoissa

Vierailija
57/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kasvissyöjä 30 vuotta. Mun sekasyöjätutut kyllä tuntuu tykkäävän mun kasvisruoista kovasti. Olen tosin lakto-ovovege, joten esim. juustoja, voita ja kermaa voi ruoassa olla, ehkä ne antaa enemmän makua kuin pelkkä vegaaniruoka. Viimeksi tarjosin vieraille munakoisolasagnea ja salaattia, jälkiruoaksi suklaavaahtoa, hyvin maistui kaikille. 

OMET VARAS, RAISKAAJA JA HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ!!!

- Ada24v, vegan

Vierailija
58/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta perussääntö taitaa liki kaikessa ruuassa olla, että kotona kun ite tekee, niin saa hyvää. Maailma on pullollaan vegaanisia reseptejä. Itä-Euroopassa ortodoksit ovat perinteisesti paaston aikana syöneet vegaanisesti ja näin ollen siltä suunnalta löytyy vaikka mitä perinteisiä ruokia, joiden täyttävyys ja ravinteikkuus on testattu jo vuosisatoja sitte

italialaisen keittiön perusta on raaka-aineiden luonnollisen maun kunnioittaminen ja korostaminen

Vierailija
59/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus oli kertoa, kuinka helppoa vegaanisen ruuan kokeilu voi olla, kun ei tarvitse hakea reseptejä vaan AI auttaa tässäkin.  Pavut, tomaattimurska ja kookosmaito ovat sitä kotivaraa, jota on suositeltu kotona olevan 72 tunnin ajaksi, mutta niilläkin on viimeinen tai parasta ennen päiväys, ja pakko kierrättää ruuaksi ainakin kerran, pari vuodessa. Pavuista tehty ruoka pitää nälän hyvin loitolla.

Minusta reseptin lukeminen kirjasta on monin verroin helpompaa kuin ChatGPT:n käynnistäminen, loggautuminen ym paska

Vierailija
60/292 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tehty ruoka on huonosti tehtyä, siihen ei proteiininlähde vaikuta mitenkään.

Muuten totta mutta tofu on yliprosessoitua pilattua papua, joka ei maistu miltään ja on rakenteeltaan kumin ja läskin välistä. 

Ja EI, maustamisella ei saada makua mauttomaan, ainoastaan lisättynä aromeja.  

Yliprosessoitua? Sehän on vain soijajuustoa. Sitä pystyy jokainen halutessaan itse tekemään keittiössään pavuista lähtien, valmistus ei todellakaaan vaadi mitään mystisiä teollisia prosesseja. 

Tofu ei muistuta maultaan tai koostumukseltaan mitenkään papua. On todellinen järjettömyyden riemuvoitto saada hyvästä raaka-aineesta jotain mikä ei maistu miltään ja on rakenteeltaan inhottavaa. Se onnistuu vain yliprosessoinnilla.